accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Assistència Sanitària en supòsits de no afiliació

Tipus de prestació

Reintegrament de despeses d'assistència sanitària

De què és tracta?

Prestació consistent en el reemborsament de les despeses produïdes per l'assistència sanitària rebuda per un mutualista obligatori que, havent de figurar afiliat a MUFACE, no ha formalitzat la seva adscripció i ha precisat assistència sanitària per a si o els seus beneficiaris. Tindrà dret al reintegrament per l'assistència sanitària rebuda des de la data d'efectes de la seva presa de possessió o des de la seva incorporació obligatòria a MUFACE.

Quantia

La prestació de reintegrament comprèn els següents conceptes:

  • El cost de l'assistència sanitària rebuda amb el mateix contingut que la prestada per les Entitats Mèdiques en aplicació del Concert d'Assistència Sanitària vigent.
  • El cost dels medicaments i altres productes farmacèutics dispensats en règim ambulatori, menys la quantitat que hagués correspost aportar al titular.
  • El cost total o l'ajuda econòmica que correspongui en els casos de prestacions complementàries ( Ordre APU/2245/2005, de 30 de juny(Abre en nueva ventana) ).

Beneficiari

Els mutualistes en alta o situació assimilada i els seus beneficiaris.

Termini de presentació

El dret al reconeixement d'aquestes prestacions prescriurà als cinc anys, a partir de la data de la factura. La prescripció s'interromprà, a més de per la reclamació davant la Mutualitat General, per les causes ordinàries establertes en l'article 1973 del Codi Civil.

Lloc de presentació

Presencialment o per correu postal en els Serveis Provincials o Oficines Delegades de MUFACE , i també en els registres de l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Addicionalment, a través del Registre Electrònic Comú ( REC) , amb certificat digital o DNI-I.

 

 

 

Documentació

  • Sol·licitud del funcionari en la qual faci constar una breu descripció de les causes per les quals no va formalitzar l'afiliació al seu moment oportú.
  • Certificat de l'òrgan administratiu competent que acrediti la data d'efectes de la presa de possessió i les situacions administratives en què s'hagi trobat el mutualista des d'aquella data fins a l'actualitat.
  • Informe mèdic de l'assistència rebuda.
  • Factura de les despeses ocasionades.

Normativa

Concert d'Assistència Sanitària per 2022-20(Abre en nueva ventana) 24