accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Canvi d'entitat sanitària

1. CANVI ORDINARI AL MES DE GENER

Durant el mes de gener de cada any, la persona titular o amb Document assimilat al d'Afiliació, amb adscripció als Serveis Públics de Salut o a les Entitats d'Assegurança d'Assistència Sanitària, poden sol·licitar el canvi d'entitat, per una sola vegada en cada període ordinari de canvi.

Només s'admetrà una sol·licitud de canvi en cada període ordinari. Si no es formula sol·licitud de canvi ordinari es mantendrá l'adscripció a la mateixa Entitat que a 31 de desembre de cada any.

PROCEDIMENT I CANALS DE SOL.LICITUT PER AL CANVI ORDINARI

Mitjançant aquest procediment es poden efectuar canvis ordinaris entre Entitats d'Assegurança Privada d'Assistència Sanitària, així com canvis d'entitat privada a Sistema Públic de Salut o viceversa.

La sol·licitud de canvi d'entitat haurà de realitzar-se bé per seu electrònica, bé descarregant l'imprés que s'inclou en aquesta pàgina i enviant-lo per correu postal, o acudint a altres registres. Li indiquem com fer-ho:

  • A través de la Seu Electrònica de MUFACE utilitzant els mitjans d'accés proporcionats per la plataforma Cl@ve (certificat digital, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN). Li indiquem com registrar-se en Cl@ve .
  • Enviant l'imprés per correu postal a la seua oficina provincial de MUFACE. Pot trobar la direcció en l'apartat Les Nostres Oficines .
  • També pot registrar la seva sol·licitud en qualsevol dels registres previstos en l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la qual cosa inclou el Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat (REC) .

Si no pogués accedir o utilitzar aquests mitjans ha de sol·licitar cita prèvia en la seva oficina, encara que recomanem encaridament l'opció de la seu electrònica, del correu postal o del registre electrònic, tenint en compte la saturació que es produeix a principi d'any en algunes oficines.

    MODEL DE SOL.LICITUT DE CANVI D'ENTITAT(Abre en nueva ventana)

D'altra banda, recordi que la targeta sanitària l'emet la seva entitat, no MUFACE:

• Si vosté va optar per entitat concertada, en una setmana li l'enviaran al seu domicili.

• Si vosté va triar servei públic de salut, ha d'acudir al seu Centre de Salut i sol·licitar la seva emissió.

Vegi l’informació sobre el certificat d'adscripció a entitat sanitària de l'apartat 3 d'aquesta pàgina.

 

2. CANVI FORA DEL PERÍODE ORDINARI I CANVI EXTRAORDINARI A L’INSS (Serveis Públics de Salut)

2.1 Canvi fora del període ordinari

Fora del període ordinari es podrà autoritzar el canvi d'Entitat d'Assegurança d'Assistència Sanitària o d'adscripció als Serveis Públics de Salut en aquests casos:

  • Per a mutualistes en actiu:
    • Quan es produeixi un canvi de destí que implique trasllat a una altra província o illa
    • Quan, mantenint la localitat de destí, es produeixi una variació en el domicili a una altra província o illa.
  • Per a mutualistes en situació de jubilació o per a persones beneficiàries amb Document assimilat al d'Afiliació (per defunció, separació, divorci o nul·litat del matrimoni de la persona titular) quan es produeixi un canvi de domicili, amb canvi de província o illa de residència. Aquest dret podrà exercitar-se per una sola vegada cada any.
  • Quan s'obtingui la conformitat, expressada per escrit, de les Entitats afectades. Aquest supòsit inclou el canvi a qualsevol entitat d'assegurança des de la xarxa sanitària pública, però no el cas contrari, que es regula en l'epígraf 2.2 següent.
  • Quan la persona titular passi a quedar compresa en el col·lectiu del Concert en territori nacional en extingir-se el seu dret a quedar protegida pel Concert d'assistència sanitària en l'Exterior, sempre que aquesta extinció no es degui a la pèrdua de la condició de mutualista.
  • Quan, per concórrer circumstàncies objectives que justifiquen el canvi d'una pluralitat de titulars als qui afecti el mateix problema d'assistència mèdica, la Direcció General de MUFACE acordi l'obertura de termini especial d'elecció d'Entitat, inclosos, si és el cas, els Serveis Públics de Salut.

PROCEDIMENT I CANALS PER AL CANVI FORA DEL PERÍODE ORDINARI

Per a aquests canvis es podran utilitzar els mateixos canals i el mateix imprés que per al canvi ordinari descrit en l'apartat 1.

    MODEL DE SOL.LICITUT DE CANVI D'ENTITAT(Abre en nueva ventana)

 

2.2 Canvi extraordinari a l'INSS (Serveis Públics de Salut)

Quan la persona titular ho sol·liciti per raons d'assistència mèdica-hospitalària que l'afectin personalment, o a qualsevol de les persones que tingui adscrites, i sigui aprovat per una Comissió Paritària MUFACE/SEGURETAT SOCIAL (que analitza la documentació aportada i valora la concurrència de les circumstàncies fixades en l'annex del Conveni, en la redacció donada per l'Addenda de pròrroga i modificació de 16 de febrer de 2022), amb els criteris que poden justificar l'estimació del canvi.

A més, haurà de fer constar expressament que assumeix l'obligació de romandre dos anys amb l'adscripció als Serveis Públics de Salut, en el cas que s'estimi el canvi.

PROCEDIMENT I CANALS PER AL CANVI EXTRAORDINARI A l'INSS (CEINSS)

En el model d'imprés necessàriament ha de marcar-se la quadrícula o quadrícules corresponents al motiu o motius pels quals se sol·licita el canvi i acompanyar-se dels documents que els acrediten i justifiquen (i que es relacionen en el propi model).

    MODEL DE SOL.LICITUT DE CANVI EXTRAORDINARI A L'INSS (RAONS MÈDIC-HOSPITALÀRIES)(Abre en nueva ventana)

La sol·licitud pot presentar-se, prèvia cita, en les oficines de MUFACE, o enviar-se per correu postal (consultar Les Nostres Oficines ), així com en qualsevol registre públic.

 

3. CERTIFICAT D'ADSCRIPCIÓ A ENTITAT SANITÀRIA

Una vegada triat el tipus d'assistència, si acaba de produir-se la seva afiliació a MUFACE o si ha canviat d'entitat en el període ordinari (mes de gener), podrà obtenir un certificat d'adscripció a entitat sanitària tant a la Seu Electrònica com a través de les nostres Oficines.