accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Dispensació amb recepta en oficina de farmàcia i visats

Tipus de prestació

Farmacèutica

De què es tracta?

Comprèn la dispensació en oficines de farmàcia d'aquells medicaments, productes sanitaris, fórmules magistrals i dietètics que es financin pel Sistema Nacional de Salut (SNS) i que hagin estat prescrits per facultatius de l'Entitat en els talonaris de receptes de Muface prèviament sol·licitats i assignats al mutualista.


VISAT DE RECEPTES I ALTRES VALIDACIONS
 

Per poder dispensar determinats medicaments i productes, la normativa farmacèutica exigeix el visat de les corresponents receptes, acte que es realitza en el Servei Provincial quan no es gaudeix de recepta electrònica, i para l'autorització de la qual es precisa aportar un informe emplenat pel metge especialista en el formulari corresponent. Aquest informe té validesa pel període indicat en el mateix, havent d'actualitzar-se com a mínim cada any per renovar l'autorització del visat.

Alguns medicaments no necessiten visat sinó una validació especial del Servei Provincial de MUFACE, en aquells territoris on no hi ha recepta electrònica. Informeu-vos sobre el cas del priciple actiu Clonazepam (ENLLAÇ) i pel que fa als medicaments de deshabituació tabàquica (Enllaç al programa antitabac)
 

.CANALS PER A l'OBTENCIÓ DE VISAT

 

Per facilitar les seves gestions als mutualistes que sí han de segellar les seves receptes, existeixen els següents canals d'obtenció, per ordre de preferència:

  • 1) El mutualista envia la documentació per correu postal al seu servei provincial ( veure contacte en  Les nostres Oficines) i la rep per la mateixa via.En tot cas, s'ha d'enviar un escrit amb les dades bàsiques i de contacte del mutualista. Si es tracta d'un primer visat, ha d'incloure a més  la recepta I l'informe mèdic. Si no és primer visat, n'hi ha prou amb la recepta i l'escrit amb les dades bàsiques del mutualista i dades de contacte.
  • 2) Sol·licitud de cita prèvia en el Servei Provincial i gestió presencial. ( Aquí poden veure's els diferents canals de sol·licitud de cita prèvia , que és obligatòria en totes les oficines).

Els serveis provincials aniran informant als mutualistes sobre noves mesures per facilitar els tràmits de visat, segueixi les seves indicacions. 

Finalment, cal recordar que, sense necessitat d'identificació electrònica, es poden realitzar consultes a tot moment a través del Formulari web de l'Oficina d'Informació al Mutualista en aquest enllaç , al que es pot accedir també des de la *APP per a dispositius mòbils de MUFACE, en la qual pot registrar-se entrant *AQUÏ.

Quantia

La prestació comporta la participació de l'usuari en el pagament del producte dispensat per l'oficina de farmàcia, d'acord amb el següent règim d'aportacions:

L'aportació normal a satisfer serà del 30% del preu de venda al públic del producte dispensat.
En productes d'aportació reduïda la participació serà del 10% amb un màxim de 4,24 euros per envàs.
En el cas de productes dietètics i tires reactives de glucèmia, la dispensació està exempta d'aportació.

Beneficiari

Els mutualistes en alta o situació assimilada i els seus beneficiaris, indistintament d'estar adscrit a una entitat mèdica pública o privada.

Condicions d'ús del talonari en paper i responsabilitat de mutualistes

El talonari de receptes és un document oficial, personal i intransferible, i està destinat a l'ús del titular i dels beneficiaris. En el cas de mutualistes d'opció pública, el talonari en paper només es pot utilitzar per a supòsits de prescripció de vacunes o fórmules magistrals o quan es viatja fora de la pròpia comunitat autònoma  sempre en l'àmbit dels serveis públics de salut, i en cap suppost no es poden fer prescripcions utilitzant aquest document oficial per facultatius que no pertanyin als serveis públics de salut esmentats, ni en ocasió d'un acte mèdic que estigui fora d'aquest àmbit. En el cas de mutualistes que han elegit entitat concertada per a lassistència sanitària nacional, els facultatius hauran de pertànyer al quadre mèdic de lentitat elegida i lacte de prescripció ser realitzat en el marc de la prestació dassistència sanitària de la Mutualitat. Finalment, el col·lectiu mutualista adscrit al Concert d'Assistència Sanitària a l'Exterior (titulars i beneficiaris) no pot fer ús de talonari de receptes en paper.

Vostè com a mutualista és el dipositari o dipositària del/s talonari/s de receptes, sent el responsable de la seva custòdia i correcte ús, per la qual cosa una utilització indeguda en algun cas dels citats o un altre similar donarà lloc a la reclamació de reintegrament per prestació indeguda, o si escau a les sancions que siguin procedents per infracció de reglament.

 

Termini de presentació

Amb caràcter general, les receptes tindran un termini de validesa de 10 dies naturals, comptats a partir de la data de la prescripció  o si escau de la data de visat, excepte en el supòsit de les receptes d'extractes hiposensibilitzants preparats individualment en els quals per les seves especials característiques, aquest termini s'amplia a 90 dies.

Documentació i canals per sol-licitar talonaris

Els talonaris poden ser sol·licitats,

CANALS PREFERENTS 24 X 365

1) Cridant al telèfon 060 ( nou servei automatitzat ), Digui: "Talonario MUFACE"

2) A través de la APP ( sense necessitat d'identificació electrònica, solament registrant-se a la web)

3) A través del procés electrònic que apareix enllaçat més a baix, amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic.

CANAL NO PREFERENT:

4) Enviant la sol·licitud per correu postal.

AVISO: O correo electrónico como vía para a solicitude de talonarios só pode utilizarse en Canarias, Ceuta i Melilla.

IMPRESSOS

Normativa