accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Mutualistes i els seus beneficiaris destinats i/o residents en l'estranger

Tipus de prestació

Assistència Sanitària en l'Estranger

De què es tracta?

Cobertura de l'assistència sanitària a l'estranger ia Espanya a través del Concert d'assistència sanitària a l'exterior (CASE) subscrit actualment amb l'Entitat d'Assegurances DKV, per al col·lectiu destinat fora de territori nacional o que presti serveis fora del territori nacional per un període de temps superior a sis mesos d'acord amb la normativa de Funció Pública i altres situacions assimilades, que inclou entre d'altres:

  • Mutualistes en situació de servei actiu o de servei en altres administracions públiques destinats fora del territori nacional, ocupant lloc de treball qualsevol que hagi estat la forma de provisió.
  • Mutualistes en situació de servei actiu o de servei en altres administracions públiques que prestin serveis a l'estranger, mantenint el lloc de treball
  • Els mutualistes en situació de serveis especials que hagen sigut autoritzats per a realitzar una missió per un període determinat superior a sis mesos en Organismes Internacionals, Governs o Entitats Públiques estrangeres o en programes de cooperació internacional i no gaudisquen de cobertura de l'assistència sanitària a través del corresponent Organisme, Govern, Entitat o Programa.
  • Professors visitants en centres escolars a Estats Units i Canadà.
  • Els mutualistes jubilats que fixen la seua residència definitiva en un país de la Unió Europea.així com a Islàndia, Liechtenstein, Noruega, Regne Unit i Suïssa.
  • Els mutualistes i els seus beneficiaris destinats i residents en l'estranger com a Experts Nacionals Destacats (END) per un període superior a sis mesos, explicats a partir de la sol·licitud:
    • Podran sol·licitar en l'Oficina Delegada de MUFACE per al personal en l'exterior l'adscripció al CASE vigent a cada moment, sempre que la situació com END tinga o es preveja que va a tenir una durada superior a sis mesos, explicats a partir de la data de la sol·licitud.
    • Documents necessaris per a sol·licitar la inclusió:
      1. A travñes de el  Imprès (Abre en nueva ventana) AB-1 (Afiliació, baixa i variacions de titulars), degudament emplenat i signat.
      2. Certificat emès a aquest efecte per l'òrgan de personal o pel responsable de la unitat a la qual estiga adscrit el funcionari, o bé copia del nomenament o concessió del lloc com END. En tots dos casos, haurà d'estar acreditat el temps previst de permanència en aquesta situació.
      3. Targeta sanitària de l'Entitat mèdica en la qual actualment estiga adscrit el mutualista i talonaris de receptes en ús.

Què inclou aquesta prestació?

El CASE part del principi de cobertura de l'assistència sanitària dels mutualistes en qualsevol país del món, inclosa Espanya. El seu contingut assistencial és equivalent a les prestacions sanitàries que s'ofereixen a Espanya a tots els protegits per MUFACE i, per tant, inclou:

  1. El cost total de l'assistència mèdica, hospitalitzacions quirúrgiques i no quirúrgiques i qualsevol altre servei d'estada i tractament en centre sanitari per les mateixes assistències que es prestarien a Espanya.
  2. El cost total dels medicaments i altres productes farmacèutics aplicats en règim d'hospitalització.
  3. El cost dels medicaments i altres productes farmacèutics dispensats en règim ambulatori, menys la quantitat que haguera correspost aportar al titular a Espanya. En cas de dubte, s'entendrà que aquesta quantitat és el 30% del preu abonat. Es recorda que els mutualistes i els seus beneficiaris NO han de fer ús dels talonaris de receptes de MUFACE, tot i que l'assistència siga rebuda a Espanya.
  4. El cost total o l'ajuda econòmica que corresponga en els casos de prestacions ortoprotésicas.
  5. Les mateixes prestacions odontológicas que es cobreixen en els concerts subscrits amb les Entitats del segur per a l'assistència en territori nacional. Les pròtesis dentarias no incloses en aquesta cobertura es podran presentar davant MUFACE para la seua cobertura directa mitjançant el sistema d'ajuda baremada previst en l'Ordre APU/2245/2005 i actualitzada per Resolució de 26 de juny de 2014, així com les prestacions oculars, que tampoc estan incloses en el Concert.
  6. Transport i evacuació sanitària, així com repatriació del cadàver o cendres del mutualista o beneficiari, d'acord amb les condicions fixades en el Concert.

On es rep l'assistència?

ASSISTÈNCIA EN L'ESTRANGER

L'assistència en l'estranger es rebrà, amb caràcter general, en el país de destinació o de residència del mutualista, llevat que en el mateix no es dispose dels mitjans adequats. El mutualista pot triar lliurement els professionals i centres sanitaris on desitge ser atès,encara que per a alguns països  existeix xarxa concertada per l'entitat. com és el cas dels Estats Units..

El sistema de cobertura general és el de reemborsament de les despeses per les assistències rebudes. No obstant açò, en situacions de previsible alt cost, com les hospitalitzacions i tractaments de malalties cròniques greus, DKV procedirà, al pagament directe i, si escau, a l'anticipació de fons o quantitats a compte als proveïdors sanitaris, tendint al fet que, en la major part de les situacions possibles, s'evite al beneficiari l'abonament inicial per les assistències rebudes.

Per a açò, el mutualista o beneficiari prèviament comunicarà l'internament o inici del tractament a DKV, que gestionarà la corresponent autorització i l'anticipació de fons o quantitats a compte quan així ho exigisca el respectiu centre o professional sanitari. DKV haurà de resoldre i comunicar a l'interessat el resultat de les gestions en el termini màxim de cinc dies.

En aquells casos que es tracte d'assistències periòdiques pel propi procés, o en casos de facultatius o centre atenció primària, el titular podrà sol·licitar a DKV que gestione amb el proveïdor el pagament directe del cost generat, sempre que existisca conformitat d'est.

A més, DKV ofereix un catàleg d'hospitals i proveïdors sanitaris en la majoria dels països on estan destinats els mutualistes, als quals acudir sense necessitat d'efectuar el pagament del servei.

 

ASSISTÈNCIA A ESPANYA

Per a l'assistència a Espanya, els mutualistes i els seus beneficiaris adscrits al CASE han d'acudir, presentant la seua targeta identificativa facilitada per DKV, als mitjans concertats per aquesta, podent triar entre tots els facultatius i centres que consten en els Catàlegs Provincials de Proveïdors que l'entitat ha oferit per al Concert d'assistència sanitària en territori nacional.


Es recorda que el col·lectiu adscrit al CASE NO ha de fer ús dels talonaris de receptes de MUFACE encara que l'assistència sigui rebuda a Espanya.
 

En situació d'urgència a Espanya, han de cridar al telèfon d'urgències 900 300 799.

Així mateix, DKV disposa d'un servei de gestió de cites a Espanya, que el seu objectiu és oferir als mutualistes i beneficiaris la possibilitat de gestionar temes relacionats amb la seua salut durant les seues estades en aquest país. 

Per a l'accés a l'assistència, DKV pot exigir la prescripció mèdica o autorització prèvia de la mateixa, sempre que es faça constar expressament en els citats Catàlegs.

Per la seua banda, l'Entitat està obligada a complir amb les exigències de mitjans que s'estableixen en el Concert i que és idèntica a la contemplada en el Concert d'Assistència Sanitària nacional. D'aquesta forma si, excepcionalment, no disposara de tals mitjans concertats, està obligada a facilitar l'accés dels mutualistes i beneficiaris a altres serveis privats que existisquen en la mateixa localitat o, de no existir aquests, als corresponents serveis públics, assumint directament ella les despeses que pogueren facturar-se.

 

Per a consultar el llistat de professionals i centres mèdics a Espanya es poden utilitzar els diferents canals de comunicació que l'Entitat posa a la disposició dels mutualistes i beneficiaris. Tots els sistemes d'accés figuren a la taula resum de la versió en castellá

Per a més informació sobre les cobertures i procediments d'aquest Concert poden dirigir-se a:

 

Reclamacions

En cas que els mutualistes no estiguen conformes amb l'assistència sanitària prestada per l'Entitat, poden presentar la seua reclamació per escrit davant l'Oficina Delegada de MUFACE per al Personal en l'Exterior (d'ara endavant, Oficina Delegada), acompanyant quants documents justifiquen la mateixa.

Rebuda qualsevol reclamació, l'Oficina Delegada, si considerara inicialment que existeixen raons per a la seua estimació, realitzarà de manera immediata les gestions oportunes davant DKV per a obtenir satisfacció a la mateixa, en aquest cas s'arxivarà sense més tràmits amb anotació de la solució adoptada. En cas que les citades gestions no prosperen, l'Oficina Delegada formalitzarà l'oportú expedient i ho remetrà al Departament de Prestacions Sanitàries que procedirà a incloure-ho en l'ordre del dia de la immediata reunió de la Comissió Mixta Exterior.

En qualsevol cas estan obertes totes les vies d'impugnació previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Lloc de presentació

RECLAMACIONS

En el cas que els mutualistes vulguin presentar reclamacions, poden ser formulades per diverses, vies, entre les quals recomanem el servei electrònic, per la seva major agilitat i seguretat:

  • Mitjançant la nostra seu electrònica utilitzant Cl @ veu, certificat digital o DNI-e e nllaç a seu
  • Presentant  aquest formulari(Abre en nueva ventana)  a la nostra Oficina Delegada d'Exteriors, ja sigui presencialment o per correu postal.

CONSULTES

Si necessiten ajuda o ampliació d'informació, poden dirigir-se a l'Oficina Delegada de MUFACE per al Personal en l'Exterior, les dades de contacte són:

 

A més, poden utilitzar, per a escrits o comunicacions, el Registre Electrònic Comú (REC ) ,de l'Administració General de l'Estat, entre les unitats del qual de destinació es troba l'Oficina Delegada de MUFACE para personal en l'exterior. Aquest servei precisa certificat digital o DNI electrònic i és fàcil d'utilitzar.  

Normativa

El Concert d'Assistència en l'Exterior per 2022-2024 ha entrat en vigor l'1 de gener de 2022.  Ha estat publicat pel Butlletí Oficial de l'Estat el dia 24 de desembre de 2021. Es pot veure el text al següent enllaç:

Assitèmcia en l,exterior per 2022-2024.

 

ET POT INTERESSAR
Targeta Sanitària Europea (TSE) i el seu Certificat Provisional Substitutori (CPS)
Assistència Sanitària en l'Estranger. Desplaçaments temporals (PMF)
Professors visitants en centres escolars d'Estats Units i Canadà

 

GUÍA ASISTENCIA SANITARIA EXTERIOR (1910  KB)Icono pdf