accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Drets i obligacions

Els seus drets com a mutualista

  • Rebre assistència sanitària en tota Espanya a través dels serveis mèdics de l'entitat triada, a la prestació farmacèutica i complementàries, necessàries per a conservar o restablir la seua salut i la dels seus beneficiaris.
  • En cas d'incompliment per part de la seua entitat, en algun dels punts del concert en sol·licitar assistència, podrà reclamar davant MUFACE la defensa del seu dret , d'acord amb el procediment establit en aquest concert.
  • Rebre assistència sanitària en desplaçaments temporals a l'estranger com a conseqüència d'un accident, malaltia, embaràs o part sorgits o agreujats de forma imprevista durant la seua estada en l'exterior.
  • La lliure elecció per a la prestació de l'assistència sanitària entre el sistema sanitari públic i les entitats de segur d'assistència sanitària concertades, podent canviar el servei triat durant el mes de gener de cada any, si així ho desitja.
  • Rebre una atenció personalitzada, contactant amb l'Oficina d'Informació al Mutualista cridant al 060, a través del Formulari en la pàgina web www.muface.es , també disponible en la App , o a través de les oficines dels nostres Serveis Provincials o Oficines Delegades
  • Incloure com a beneficiaris al seu cònjuge, descendents i ascendents, sempre que no estiguen protegits pel Sistema Nacional de Salut i complisquen tots els requisits.
  • Recaptar de MUFACE una valoració de les unitats mèdiques de seguiment depenents de l'INSS, en aquelles situacions d'incapacitat temporal en les quals es denegue la llicència per existir contradicció entre el part de baixa i el sentit de l'informe emès per les unitats mèdiques de l'òrgan de personal.
  • Accedir al programa d'ajudes socials previstes per a situacions d'especial necessitat.

Les seues obligacions com a mutualista

  • Mantenir en MUFACE les seues dades i els de els seus beneficiaris permanentment actualitzats (destinació, domicili, cos de pertinença, e-mail, telèfon…). En la  seu electrònica  pot modificar directament les seves dades amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic, en l'apartat "Actualització de dades" ( amb sistema de doble verificació ). Igualment, pot actualitzar dades bàsiques de contacte a través de  l'App ​, previ registre (AVÍS: Aquest servei de l'App està suspès temporalment per a modificar telèfon mòbil e email. Faci el seu canvi en la seu electrònica. Gràcies.).
  • A partir dels 14 anys és obligatori comunicar a MUFACE el DNI dels seus beneficiaris, si no s'ha comunicat amb anterioritat. Recorde que els requisits per a posseir la condició de beneficiari són: convivència, dependència econòmica i no ser titular ni beneficiari d'un altre dret a l'assistència sanitària. La condició de beneficiari s'extingeix en el moment en què s'incomplisca qualsevol d'ells. Haurà de notificar-ho a MUFACE per a procedir a la seua baixa.
  • Ha d'utilitzar els mitjans concertats que consten en el catàleg de serveis de la seua entitat, fins i tot quan es precise atenció urgent. Si per decisió pròpia o dels seus familiars, utilitzen mitjans no concertats amb la seua entitat, hauran d'abonar, sense dret a reintegrament, les despeses que puguen ocasionar-se, excepte en els supòsits excepcionals prevists en el concert.
  • El talonari de receptes és un document oficial, personal i intransferible, i està destinat a l'ús del titular i dels beneficiaris. En el cas de mutualistes d'opció pública, el talonari en paper només es pot utilitzar per a supòsits de prescripció de vacunes o fórmules magistrals, o en desplaçaments temporals a una altra comunitat autònoma, sempre en l'àmbit dels serveis públics de salut, i en cap cas no es poden fer prescripcions utilitzant aquest document oficial per facultatius que no pertanyin als serveis públics de salut esmentats, ni en ocasió d'un acte mèdic que estigui fora d'aquest àmbit. En el cas de mutualistes que han elegit entitat concertada per a lassistència sanitària nacional, els facultatius hauran de pertànyer al quadre mèdic de lentitat elegida i lacte de prescripció ser realitzat en el marc de la prestació dassistència sanitària de la Mutualitat. Finalment, el col·lectiu mutualista adscrit al Concert d'Assistència Sanitària a l'Exterior (titulars i beneficiaris) no pot fer ús de talonari de receptes en paper. Vostè com a mutualista és el dipositari o dipositària del/s talonari/s de receptes, sent el responsable de la seva custòdia i correcte ús, per la qual cosa una utilització indeguda en algun cas dels citats o un altre similar donarà lloc a la reclamació de reintegrament per prestació indeguda, o si escau a les sancions que siguin procedents per infracció de reglament.
  • Per a rebre assistència sanitària acudirà al seu centre assistencial o servei mèdic degudament acreditat i amb el seu talonari de receptes.
  • A partir de l'1 de març de 2019, els mutualistes obligatoris en actiu hauran de presentar les sol·licituds de Prestacions *Dentarias i Oculars utilitzant els processos electrònics "Sol·licitud de Prestacions *Dentarias" i "Sol·licitud de Prestacions Oculars" de la nostra Seu en https://sede.muface.gob.es/ . Per a açò, han d'obtenir certificat digital, DNI electrònic, o la identificació Cl@ve. Destaquem la identificació Cl@ve, que permet interactuar amb *Muface i altres administracions i organismes sense necessitat de targeta o programari afegit. Per a registrar-se, conega les oficines de MUFACE en les quals es presta aquest servei, o entre ací.

  • Els mutualistas hauran de demanar cita prèvia a totes les oficines de MUFACE. Busqui la seva oficina en aquest enllaç i vegi la manera de sol·licitar-la.

Recomanacions

  • Mantinga les seues dades actualitzades. En la  seu electrònica  pot modificar directament les seves dades amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic, en l'apartat "Actualització de dades" (amb sistema de doble verificació). Igualment, pot actualitzar dades bàsiques de contacte a través de   l'App , previ registre (AVÍS: Aquest servei de l'App està suspès temporalment per a modificar telèfon mòbil e email. Faci el seu canvi en la seu electrònica. Gràcies.).
  • Facilite el seu correu electrònic i telèfon mòbil per a una comunicació més immediata en el seu Servei Provincial o Oficina Delegada.
  • La majoria dels tràmits poden realitzar-se electrònicament. Estalvie's desplaçaments i esperes utilitzant, d'una manera molt senzilla, la seu electrònica de MUFACE . Per a la utilització de serveis electrònics, MUFACE està adaptant-se a Cl@ve, com platafoma d'identificació comuna,  per la qual cosa es recomana registrar-se en Cl@ve.Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres serveis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de forma telemàtica.
  • Registri's en la App i conegui els serveis que ofereix.
  • Pot presentar qualsevol altre escrit o comunicació, que no estiga contemplat en la Seu Electrònica, a través del Registre Electrònic Comú (REC) . Per a utilitzar el Registre Electrònic Comú s'ha de disposar de DNI electrònic o certificat electrònic en vigor.
  • Quan acudisca personalment a un servei o delegació de MUFACE per a realitzar qualsevol gestió ha d'estar acreditat. En cas que siga el seu representant qui l'efectua, portarà una autorització expressa. Existeixen Oficines que exigeixen cita prèvia per rebre atenció presencial, entre aquí per conèixer-les.
  • En cas de desplaçaments temporals a l'estranger a Europa, la Targeta Sanitària Europea (TSE) li ajudarà en el cas que necessite assistència sanitària. La TSE és un document personal i intransferible del que cada mutualista i els seus beneficiaris hauran de disposar i que serà vàlida durant dos anys.