accesskey_mod_conten
Agrane separa capçalera de cos

Dispensació amb recepta en oficina de farmàcia i VISATS

Tipus de prestació

Farmacèutica

De què es tracta?

Comprèn la dispensació en oficines de farmàcia d'aquells medicaments, productes sanitaris, fórmules magistrals i dietètics que es financen pel Sistema Nacional de Salut (SNS) i que hagen sigut prescrits per els/les facultatius/as de l'Entitat en els talonaris de receptes de Muface prèviament sol·licitats i assignats al nombre d'afiliació de cada mutualista.

La dispensació pot, des del punt de vista del canal emprat,  ser convencional, és a dir en paper, o electrònica. Veja nostre apartat recepta electrònica , on apareixen les comunitats en les quals està implantada.

VISAT DE RECEPTES I ALTRES VALIDACIONS 

Per a poder dispensar determinats medicaments i productes, la normativa farmacèutica exigix el visat de les corresponents receptes, acte que es realitza en el Servici Provincial quan no es gaudix de recepta electrònica, i para l'autorització de la qual es precisa aportar un informe emplenat pel metge/mèdica especialista en el formulari corresponent. Este informe té validesa pel període indicat en el mateix, havent d'actualitzar-se com a mínim cada any per a renovar l'autorització del visat.

Alguns medicaments no precisen visat sinó una validació especial del Servici Provincial de MUFACE, en aquells territoris on no existix recepta electrònica. Informe's sobre el cas del medicaments amb principi actiu Clonazepam (ENLLAÇ) i quant als medicaments de deshabituació tabáquica (Enllaç al programa antitabac)

 

 

CANALS PER A l'OBTENCIÓ DE VISAT.

 

Per a facilitar les seues gestions al col·lectiu mutualista que sí han de segellar les seues receptes, existixen els següents canals d'obtenció, per orde de preferència:

  • 1) S'envia la documentació per correu postal a la Direcció Provincial (veure contacte en  Nostres Oficines) i la rep per la mateixa via. En tot cas, s'ha d'enviar un escrit amb susdatos bàsics i de contacte. Si es tracta d'un primer visat, ha d'incloure l'informe mèdic a més de la recepta. Si no és primer visat, n'hi ha prou amb la recepta i l'escrit amb les seues dades bàsiques de contacte.
  • 2) Sol·licitud de cita prèvia en el Servici Provincial i gestió presencial. (Ací poden veure's els diferents canals de sol·licitud de cita prèvia, que és obligatòria en totes les oficines).

Els servicis provincials aniran informant als mutualistes sobre noves mesures per a facilitar els tràmits de visat, seguisca les seues indicacions. 

Finalment, cal recordar que, sense necessitat d'identificació electrònica, es poden realitzar consultes en tot moment a través del Formulari web de l'Oficina d'Informació al Mutualista en este enllaç , al que es pot accedir també des de l'APP per a dispositius mòbils de MUFACE, en la qual pot registrar-se entrant AQUÏ.

 

 

Quantia

La prestació comporta la participació de l'usuari en el pagament del producte dispensat per l'oficina de farmàcia, d'acord amb el següent règim d'aportacions:

  • L'aportació normal a satisfer serà del 30% del preu de venda al públic del producte dispensat.
  • En productes d'aportació reduïda la participació serà del 10% amb un màxim de 4,24 euros per envàs.
  • En el cas de productes dietètics i tires reactives de glucèmia, la dispensació està exempta d'aportació.

Els qui poden beneficiar-se d'esta prestació

Tot el col·lectiu mutualista (titulars i persones beneficiàries) independentment de la seua adscripció a una Entitat pública o privada.

Condicions d'ús del talonari en paper i responsabilitat de mutualistes

El talonari de receptes és un document oficial, personal i intransferible, i està destinat a l'ús del titular i els seus beneficiaris. En el cas de mutualistes d'opció pública, el talonari en paper solament pot utilitzar-se para suposats de prescripció de vacunes o fórmules magistrals o quan es viatja fora de la pròpia comunitat autònoma,, sempre en l'àmbit dels servicis públics de salut, i en cap supòsit poden fer-se prescripcions utilitzant aquest document oficial per facultatius que no pertanguen als esmentats servicis públics de salut, ni en ocasió d'acte mèdic algun que estiga fora d'aquest àmbit. En el cas de mutualistes que han triat  entitat concertada per a l'assistència sanitària nacional, els facultatius hauran de pertànyer al quadre mèdic de l'entitat triada i l'acte de prescripció ser realitzat en el marc de la prestació d'assistència sanitària de la Mutualitat. Finalment, el col·lectiu mutualista adscrit al Concert d'Assistència Sanitària en l'Exterior (titulars i beneficiaris) no pot fer ús de talonari de receptes en paper.

Vosté com a mutualista és el depositari o depositària  de la seua/s talonari/s de receptes, sent el responsable de la seua custòdia i correcte ús, per la qual cosa una utilització indeguda en algun cas dels citats o un altre similar donarà lloc a la reclamació de reintegrament per prestació indeguda, o si escau a les sancions que procedisquen per infracció de reglament.

 

Termini de presentació

Amb caràcter general, les receptes tindran un termini de validesa de 10 dies naturals, explicats a partir de la data de la prescripció  o si escau de la data de visat, excepte en el supòsit de les receptes d'extractes hiposensibilizantes preparats individualment en les quals pels seus especials característiques, este termini s'amplia a 90 dies.

Documentació i canals de sol·licitud de talonaris.

Els talonaris poden ser sol·licitats:

 

CANALS PREFERENTS 24 X 365

1) Cridant al telèfon 060 ( nou servici automatitzat),

2) A través de l'APP (sense necessitat d'identificació electrònica, solament registrant-se en la web)  

3) A través del procés electrònic que apareix enllaçat més a baix, amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic.

 

CANALS NO PREFERENTS.

4) Enviant la sol·licitud per correu postal,

AVÍS: El correu electrònic com a via per a la sol·licitud de talonaris solament pot utilitzar-se a Canàries, Ceuta i Melilla..

IMPRESOS

Normativa