accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Les més consultades

  • Talonaris de receptes

    Acordeón de Talonaris de receptes

    Quantes vies tinc per sol·licitar talonaris de receptes?

    No acudeixi a les nostres oficines per sol·licitar talonaris de receptes, li recordem que,per a la  sol·licitud de Talonaris de Receptes té disponible:

        1) El procés de la seu electrònica, amb Cl@ve, certificat digital o DNI-i, en aquest enllaç.
        2) la App Mòbil de MUFACE. Per accedir a la mateixa no es precisa estar registrat en Cl@ve. Si desitja registrar-se en la *APP Mòbil, entre aquí.
        3) El Telèfon 060, nou servei automatizat..
        4)Correu postal.

    AVÍS: El correu electrònic com a via per a la sol·licitud de talonaris solament pot utilitzar-se a Canàries, Ceuta y Melilla.

    Puc sol·licitar un talonari de receptes per internet?

    Sí, 24 hores al dia, tots els dies de l'any i sense necessitat de desplaçar-se, a través de la nostra Seu Electrònica.

     

    Com puc demanar un talonari de receptes per altres mitjans?

    Pot cridar al 060 a qualsevol moment, solament ha de tenir a mà el seu DNI i codi postal.

    També pot fer-ho remetent a la seua Oficina de MUFACE per correu postal el model de  * Peticion_Talonari_Receptes(Abre en nueva ventana) que podrà descarregar-se de la pàgina web o, en defecte d'això, enviant un escrit de petició a aquesta Oficina, on faça constar les dades corresponents (nom i cognoms, nº d'afiliació, objecte de la sol·licitud, nº del talonari anterior o de l'última recepta del mateix) i data i firma.

     

    Puc sol·licitar més d'un talonari?

    Només en cas de famílies nombroses o malalties cròniques, adjuntant informe mèdic. En aquests casos es podran lliurar dos talonaris.

    Sóc mutualista d'opció pública, puc sol·licitar talonaris?

    Els mutualistes d'opció pública poden obtenir 2 talonaris de receptes a l'any com a màxim, ja que disposen de recepta electrònica i és interoperable a tot el territori nacional. Les receptes en paper només poden ser prescrites, si escau, per metges que pertanyin a la sanitat pública i, en cap cas, per metges d'entitats concertades o d'assistència privada, podent ser aplicades sancions per infracció de reglament.

    Vull sol·licitar un talonari de receptes, però estic desplaçat fora del meu domicili habitual. M'ho poden enviar a altres senyals?

    Per Internet, si accedix a la nostra Seu Electrònica amb la seua DNIe o certificat electrònic reconegut, Cl\@ve Permanent o Cl\@vePIN, al fer la petició pot modificar els senyals que apareixen en pantalla. Este canvi és PUNTUAL i no es reflectix en les dades que figuren en la base de dades de MUFACE ni servix per a futurs enviaments.

    També pot sol·licitar-ho en l'Oficina de MUFACE enviant per correu postal el model de Peticion_Talonario_Recetas que figura en la pàgina web, document amb què pot comunicar qualsevol canvi en el domicili d'enviament

    Tinc talonaris de receptes de diferents èpoques Els puc seguir utilitzant?

    No, solament són vàlids els talonaris de color blau o gris les dimensions del qual siguen de 22 per 12 centímetres i en la part inferior dels quals figure el codi de recepta alfanumèric compost per la lletra I seguida d'11 dígits.

    Amb els talonaris de receptes que no són vàlids Què faig?

    Pot dipositar-ho en els Serveis Provincials o Oficines Delegades de la Mutualitat per a la seua destrucció.

    Què faig si l'Oficina de farmàcia em rebutja una recepta que no compleix els requisits anteriors de grandària o amb l'estructura de dades diferents i, sobretot, sense codificació alfanumèrica?

    És necessari que el facultatiu li prescriga novament el medicament en recepta vàlida, si no disposa d'un altre talonari haurà de sol·licitar un de nou pels procediments indicats en les preguntes anteriors.

  • Incompatibilitats en beneficiaris per duplicitat

    Acordeón de Incompatibilitats en beneficiaris per duplicitat

     

    Poden els meus fills i beneficiaris conservar l'assistència sanitària de MUFACE mentre  han estat contractats de manera temporal o mentre realitzen pràctiques fomativas?

    No. Qualsevol alta com a treballador per compte d'altri, independentment de la naturalesa eventual o temporal del contracte, així com l'alta com a treballador autònom, determinen la baixa com a beneficiari de MUFACE, atès que aquesta relació laboral comporta la protecció sanitària com a assegurat del Sistema Nacional de Salut.

    Pel mateix motiu, tampoc poden ser beneficiaris de MUFACE els perceptors de la prestació o el susbidio de desocupació, les rendes bàsiques d'inserció social o qualsevol altra pensió o prestació de la Seguretat Social, atès que la seva percepció suposa l'alta com a assegurat del Sistema Nacional de la Salut.

    MUFACE efectua de manera periòdica creus d'informació de els seus beneficiaris amb els afiliats d'alta en el Règim General de la Seguretat Social, ISFAS, MUGEJU i amb la d'assegurats del Sistema Nacional de Salut.

    Aquesta situació és incompatible amb la de romandre com a beneficiari en MUFACE tal com ho estableixen els requisits d'alta de beneficiaris. Per tant, en esrtos casos, el mutualista ha de procedir a donar de baixa als beneficiaris que es trobin en aquesta situació en el menor temps possible.

    LLOCS DE PRESENTACIÓ

    Podrà realitzar aquesta comunicacióna través de la Seu Electrònica de Muface, en aquest cas mitjançant Certificat Electrònic o DNI Electrònic. Es pot realitzar la baixa de beneficiaris a través de l'App per a dispositius mòbils, previ registre (amb usuari i contrasenya.)

    Per comunicar la baixa, també podrà enviar a les oficines de Muface o presentar en elles el següent imprès degudament emplenat  AB_2.pdf(Abre en nueva ventana)

    Si com a mutualista ha rebut una carta de MUFACE com a conseqüència d'aquest procés ha de procedir com es detalla a continuació:

     

    • Accedeixi al Servei de Baixa per Incompatibilitat.
    • Introdueixi el nombre d'afiliació de MUFACE en la casella corresponent.
    • Introdueixi en la casella "Codi per un d'ells (incompatibilitat relativa), per exemple, quan un progenitor és mutualista i l'altre treballador per compte d'altri.

       

      Excepcionalment l'INSS permet renunciar a l'assistència sanitària com a assegurat del SNS en els supòsits de pròrroga en la protecció després de cessament laboral, quan s'és demandant d'ocupació i no es percep prestació, o quan la cobertura es rep únicament per la residència a Espanya

  • Canvis d'entitat mèdica

    Acordeón de Canvis d'entitat mèdica

    Les persones mutualistes poden optar per l'INSS/Sistema Sanitari Públic com a entitat prestadora de l'assistència sanitària, o per Entitats d'Assegurança, que fins al 31 de desembre de 2024 són ASISA, DKV i SEGURCAIXA ADESLAS.

    Puc canviar del Sistema Sanitari Públic a opció concertada i viceversa? I si ja estic en l'opció concertada, puc triar una altra entitat?

    Sí. Les persones mutualistes i beneficiàries amb Document assimilat al d'Afiliació, adscrites tant a l'INSS (Sistema Sanitari Públic) com a les Entitats d'Assegurança d'Assistència Sanitària, poden sol·licitar el canvi de sistema o entitat durant el mes de gener de cada any.

    Només s'admetrà una sol·licitud de canvi en cada període ordinari i els serveis triats seran obligatoris fins a l'obertura del pròxim període de canvi.

    Fora d'aquest període ordinari sol es poden fer canvis en determinats casos. També, si es compleixen els requisits, es pot fer un canvi extraordinari a l'INSS per raons d'assistència mèdica-hospitalària. Aquests procediments es descriuen en l'apartat 2 de Canvi d'entitat sanitària .

    Què passa si no vull sol·licitar cap canvi: haig de confirmar la permanència en la meva entitat?

    No. Els titulars que no sol·licitin canvi continuaran adscrits automàticament a la mateixa entitat en què ho estiguessin a 31 de desembre de l'any anterior.

    Com puc gestionar el canvi ordinari de sistema o entitat d'assistència sanitària?

    Existeixen diverses opcions:

    • La primera i recomanable és a través de la Seu Electrònica de MUFACE , utilitzant els mitjans d'accés proporcionats per la plataforma Cl@ve (certificat digital, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN). D'aquesta manera pot fer el tràmit en qualsevol moment durant les 24 hores del dies sense necessitat de desplaçaments. Pot registrar-se en Cl@ve en les nostres Oficines (amb cita prèvia) o en altres oficines de registre .
    • Si disposa d'identificació digital, també pot descarregar-se i emplenar el model de sol·licitud per a canvi d'entitat i enviar-lo a la seva oficina provincial de MUFACE a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat (REC) o altres registres electrònics.
    • Si no disposa d'identificació digital, pot descarregar i emplenar el model de sol·licitud per a canvi d'entitat i enviar-lo a la seva oficina provincial de MUFACE per correu postal ( directori de les nostres Oficines ) o registrant-ho en qualsevol de la resta de registres previstos en l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
    • En última instància, si no pogués accedir o utilitzar cap d'aquests mitjans, per a obtenir el model de sol·licitud pot acudir a la seva oficina de MUFACE ( sol·licitant cita prèvia ), encara que ha de tenir en compte que l'atenció presencial es reserva principalment per a urgències o qüestions que no admeten un altre canal i que a l'inici de l'any pot existir saturació en algunes de les nostres oficines.

    Haig de demanar el canvi per als meus beneficiaris?

    No. Les persones beneficiàries queden adscrites a la nova entitat i de baixa en l'anterior en el mateix moment que el mutualista.

    Fet el canvi ordinari, quan fa efecte? Haig de comunicar-li-ho a la nova entitat?

    En el moment en què es fa el canvi, en la Seu Electrònica (si l'ha tramitat amb identificació digital) o en la seva Oficina Provincial de MUFACE, vostè ja està adscrit a la nova entitat i de baixa en l'anterior, sense que existeixin períodes de manca per a cap mena d'assistència.

    No és necessari que realitzi cap gestió perquè MUFACE s'encarrega de comunicar diàriament de manera telemàtica els canvis realitzats a les Entitats Mèdiques i a l'INSS, així com qualsevol dada necessària per a la prestació de l'assistència sanitària i farmacèutica recollida en el concert sanitari.

    Podrà comprovar la seva nova adscripció entrant en el servei electrònic Les seves dades en MUFACE, o descarregar un certificat d'adscripció, també en la seu electrònica. MUFACE ja no envia targetes d'afiliació després del canvi d'entitat.

    Respecte a la targeta sanitària, li serà enviada al seu domicili per l'entitat en una setmana si ha canviat a una entitat concertada. En canvi, si ha canviat a servei públic de salut, ha d'anar al centre de salut a sol·licitar la/s targeta/s.

    Quan rebré la targeta sanitària de la nova entitat?

    És important ressaltar que la targeta sanitària l'emet la seva entitat, no MUFACE.

    • Si ha canviat de l'INSS/Serveis Públics de Salut a una entitat concertada, o ja era d'opció concertada però ha canviat d'entitat, rebrà en el seu domicili la/s targeta/s sanitària/s de la nova entitat en el termini màxim de set dies naturals. En cas de necessitat, pot sol·licitar a l'entitat una targeta sanitària provisional.
    • Si ha fet el canvi a l'INSS/Serveis Públics de Salut, ha d'acudir al seu Centre de Salut i sol·licitar la seva emissió.

    Si durant el mateix mes de gener, després d'haver sol·licitat el canvi d'entitat, consulto el Catàleg de Proveïdors de l'any i observo que el metge o centre on acudeixo habitualment no figura en el quadre mèdic de la nova entitat, puc desistir de la meva sol·licitud?

    El canvi no admet la reversió una vegada sol·licitat. Per això, és recomanable consultar el catàleg de la nova entitat triada abans de fer una sol·licitud de canvi.

    Com a mutualista, quantes vegades puc canviar d'entitat?

    Es pot sol·licitar el canvi cada any durant el període ordinari per a fer-lo (mes de gener) o fora d'ell en casos determinats, tret que s'hagi produït un canvi des d'una entitat concertada a l'INSS/Servei Públic de Salut per causes extraordinàries, i en aquest cas haurà de romandre en aquest durant dos anys sense poder fer cap canvi.

  • Formes d'accés a la Seu Electrònica i ajuda en cas de problemes

    Acordeón de Formes d'accés a la Seu Electrònica i ajuda en cas de problemes

    Els serveis de la Seu Electrònica estan integrats en Cl@ve  (plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i signatura electrònica).

    Això vol dir que usted podrà gestionar prestacions a través de la seu electrònica amb Certificat digital, DNI electrònic o la identificació Cl@ve. Recomanem als mutualistes que es  registrin i obtinguin la identificació Cl@ve.

    Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres serveis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de forma telemàtica: 

    Informació Cl@ve

    AJUDA EN CAS DE PROBLEMES D'ACCÉS A LA NOSTRA SEU ELECTRÒNICA

    Si trobeu dificultats amb la vostra identificació electrònica (Cl@ve, certificat electrònic o DNIe) o qualsevol altre problema d'accés a la nostra seu electrònica, podeu obtenir informació útil per dos canals:

    1) Truqueu al telèfon 060  i digueu "problema de tramitació electrònica", us passaran amb una persona que us podrà ajudar.

    2) Entreu al  Punt d'Accés General (PAG 060)  i formuleu la vostra consulta al webxat, on podeu trobar informació per resoldre el vostre problema.