accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Les més consultades

  • Talonaris de receptes

    Acordeón de Talonaris de receptes

    Puc sol·licitar un talonari de receptes per internet?

    Sí, 24 hores al dia, tots els dies de l'any i sense necessitat de desplaçar-se, a través de la nostra Seu Electrònica .

    • Amb certificat electrònic, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@vePIN . No requereix registre previ. Permet triar a quina adreça es rep el talonari de receptes. Si desitja registrar-se en Cl@ve, hi ha oficines de MUFACE en les quals pot fer-ho, conegui aquí quins són , i per conèixer altres maneres de fer-ho, entre aquí.
    • Els mutualistes hauran d'utilitzar Certificat Digital, DNI electrónic, Cl@ve Permanent o Cl@vePIN . S'ha eliminat la possibilitat d'accés a la prestació amb DNI/Codi Postal o DNI/Afiliació i Contrasenya, per a major seguretat i traçabilitat del procés .

    Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a altres molts serveis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o software afegit,

    També pot realitzar-se a través de l'App Mòbil, per a això cal haver-se registrat prèviament. Si desitja registrar-se entri aquí.   L'usuari serà el número de DNI/NIE del titular de MUFACE. Permet triar en quina adreça es rep el talonari de receptes.

    Com puc demanar un talonari de receptes per altres mitjans?

    Personalment, en qualsevol Oficina de MUFACE Nostres Oficines , presentant el seu document d'afiliació o el Document Nacional d'Identitat. Si la persona que sol·licita el talonari no és el titular, és necessària una autorització del titular on constin les dades d'aquest i de la persona autoritzada (nom, cognoms i número de DNI), així com el núm. de l'últim talonari, segons recull el  MODEL de Petició_Talonari_Receptes(Abre en nueva ventana) i comunicació de dades al Servei Provincial, imprès que pot descarregar de la pàgina web.

    Enviant a la seva Oficina de MUFACE per correu el  MODEL d'imprès(Abre en nueva ventana) que podrà descarregar-se de la pàgina web o, en el seu defecte, enviant un escrit de petició a aquesta Oficina, on faci constar les dades corresponents (nom i cognoms, núm. d'afiliació, objecte de la sol·licitud, núm. del talonari anterior o de l'última recepta d'aquest) i data i signatura.

    Puc sol·licitar més d'un talonari?

    Només en cas de famílies nombroses o malalties cròniques, adjuntant informe mèdic. En aquests casos es podran lliurar dos talonaris.

    Vull sol·licitar un talonari de receptes, però estic desplaçat fora del meu domicili habitual. M'ho poden enviar a altres adreces?

    Per Internet, si accedeix a la nostra  Seu Electrònica amb el seu DNIe o certificat electrònic reconegut, Cl@ve Permanent o CL@VEPIN , en fer la petició pot modificar les adreces que apareixen en pantalla. Aquest canvi és PUNTUAL i no es reflecteix en les dades que figuren en la base de dades de MUFACE ni serveix per a futurs enviaments.Si desitja registrar-se en Cl@ve, hi ha oficines de MUFACE en les quals pot fer-ho, conegui aquí quins són, i per conèixer altres maneres de fer-ho, entre aquí.

    També pot sol·licitar-ho en la  Oficina de MUFACE  enviant per correu el MODEL de sol·licitud que figura a la pàgina web(Abre en nueva ventana) , document amb el qual pot comunicar qualsevol canvi al domicili d'enviament.

    Tinc talonaris de receptes de diferents èpoques Els puc seguir utilitzant?

    No, nomès són vàlids els talonaris de color blau o gris, les dimensions dels quals siguin de 22 per 12 centímetres i en la part inferior dels quals hi figuri el codi de recepta alfanumèric compost per la lletra Y seguida d'11 dígits.

    Amb els talonaris de receptes que no són vàlids Què faig?

    Els pot dipositar en els Serveis Provincials o Oficines Delegades de la Mutualitat per a la seva destrucció.

    Què faig si l'Oficina de farmàcia em rebutja una recepta que no compleix els requisits anteriors de tamany o amb l'estructura de dades diferents i, sobretot, sense codificació alfanumèrica?

    És necessari que el facultatiu li prescrigui novament el medicament en recepta vàlida, si no disposa d'un altre talonari haurà de sol·licitar un de nou pels procediments indicats en les preguntes anteriors.

  • Incompatibilitats en beneficiaris per duplicitat

    Acordeón de Incompatibilitats en beneficiaris per duplicitat

     

    Poden els meus fills i beneficiaris conservar l'assistència sanitària de MUFACE mentre  han estat contractats de manera temporal o mentre realitzen pràctiques fomatives?

    No. Qualsevol alta com a treballador per compte d'un altre, independentment de la naturalesa eventual o temporal del contracte, així com l'alta com a treballador autònom, determinen la baixa com a beneficiari de MUFACE, atès que aquesta relació laboral comporta la protecció sanitària com a assegurat del Sistema Nacional de Salut.

    Pel mateix motiu, tampoc poden ser beneficiaris de MUFACE els perceptors de la prestació o el susbidi d'atur, les rendes bàsiques d'inserció social o qualsevol altra pensió o prestació de la Seguretat Social, atès que la seva percepció suposa l'alta com a assegurat del Sistema Nacional de la Salut.

    MUFACE efectua de manera periòdica creuaments d'informació dels seus beneficiaris amb els afiliats d'alta en el Règim General de la Seguretat Social, ISFAS, MUGEJU i amb la d'assegurats del Sistema Nacional de Salut.

    Aquesta situació és incompatible amb la de romandre com a beneficiari en MUFACE tal com ho estableixen els requisits d'alta de beneficiaris. Per tant, en aquests casos, el mutualista ha de procedir a donar de baixa als beneficiaris que es trobin en aquesta situació en el menor temps possible.

    LLOCS DE PRESENTACIÓ

    Podrà realitzar aquesta comunicación a través de la Seu Electrònica de Muface, en aquest cas mitjançant Certificat Electrònic o DNI Electrònic.

    Per comunicar la baixa, també podrà enviar o presentar a les oficines de Muface el següent imprès degudament emplenat  AB_2.pdf(Abre en nueva ventana)

     

    Si com a mutualista ha rebut una carta de MUFACE com a conseqüència d'aquest procés ha de procedir com es detalla a continuació:

    ¿La protección sanitaria a través del Sistema Nacional de Salud implica en todo caso la baja como beneficiario en MUFACE?

    Los beneficiarios solo tienen derecho a acceder a la asistencia sanitaria a través de un único sistema de protección social. Con carácter general, cuando son asegurados del Sistema Nacional de Salud no pueden ser beneficiarios de MUFACE (incompatibilidad absoluta); y cuando se tiene derecho a la asistencia sanitaria como beneficiarios en dos sistemas de protección social debe ejercitarse un derecho de opción por uno de ellos (incompatibilidad relativa), por ejemplo, cuando un progenitor es mutualista y el otro trabajador por cuenta ajena.

     

    La protecció sanitària a través del Sistema Nacional de Salut implica en tot cas la baixa com a beneficiari en MUFACE?

    Els beneficiaris solament tenen dret a accedir a l'assistència sanitària a través d'un únic sistema de protecció social. Amb caràcter general, quan són assegurats del Sistema Nacional de Salut no poden ser beneficiaris de MUFACE (incompatibilitat absoluta); i quan es té dret a l'assistència sanitària com a beneficiaris en dos sistemes de protecció social s'ha d'exercitar un dret d'opció per un d'ells (incompatibilitat relativa), per exemple, quan un progenitor és mutualista i l'altre treballador per compte d'un altre.

    Excepcionalment l'INSS permet renunciar a l'assistència sanitària com a assegurat del SNS en els supòsits de pròrroga en la protecció després de cessament laboral, quan s'és demandant d'ocupació i no es percep prestació, o quan la cobertura es rep únicament per la residència a Espanya

  • Canvis d'entitat mèdica

    Acordeón de Canvis d'entitat mèdica

    Quan puc canviar d'Entitat d'Assistència Sanitària?

    Els mutualistes i els beneficiaris amb Document assimilat al d'Afiliació, adscrits tant a l'INSS (Sistema Sanitari Públic) com a les Entitats d'Assegurança d'Assistència Sanitària, poden sol·licitar canvi ordinari de sistema o entitat durant els mesos de gener i juny de cada any.

    Puc realitzar el canvi d'Entitat d'Assistència Sanitària per internet?

    Sí, a través de la Seu Electrònica de Muface .

    És necessari estar en possessió d'un certificat electrònic reconegut o un DNI electrònic o Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN. Si desitja registrar-se en Cl@ve, hi ha oficines de MUFACE en les quals pot fer-ho, conegui aquí quines són, i per conèixer altres maneres de fer-ho, entri aquí.

    Si té certificat electrònic, DNI electrònic, Cl@ve Permanent i CL@ve PIN , a través de la  seu electrònica de MUFACE, les 24 hores del dia, sense necessitat de desplaçar-se, es poden efectuar canvis ordinaris entre Entitats d'Assegurança Privada d'Assistència Sanitària, així com a l'INSS/Sistema Sanitari Públic.

    Com puc realitzar el canvi d'Entitat d'Assistència Sanitària per altres mitjans?

    Pot acudir a qualsevol oficina de MUFACE . Empleni i signi l' imprès de canvi d'entitat(Abre en nueva ventana) ,que pot obtenir de la pàgina web o que li facilitaran en la seva oficina de MUFACE. Ho lliura amb el document d'afiliació o, si escau, amb el document assimilat al d'afiliació que té en el seu poder.

    Quines entitats han subscrit el concert sanitari?

    Les Entitats mèdiques són: ASISA, DKV, IGUALATORIO CANTÀBRIA i SEGURCAIXA ADESLAS.

    Es pot triar també el sistema sanitari públic (INSS) com a entitat prestadora de l'assistència sanitària?

    Si, es pot triar també l'INSS/Sistema Sanitari Públic com a entitat prestadora de l'assistència sanitària.

    Si una vegada que el mutualista ha canviat d'entitat, consulta el Catàleg de Proveïdors de l'any i veu que el metge o centre, on acudeix habitualment, no figuren en el quadre mèdic de la nova entitat, es pot tornar a canviar d'entitat mèdica?.

    Només s'admetrà una sol·licitud de canvi en cada període ordinari. Els titulars que no sol·licitin canvi continuaran adscrits a la mateixa entitat que ho estiguin a 31 de desembre o, si escau, a 31 de maig de cada any. Així, el canvi d'entitat es podrà realitzar una sola vegada durant els mesos de gener com al juny -durant cadascun dels anys de durada del concert de 2018-2019-, i els serveis triats seran obligatoris fins a l'obertura del proper període de canvi ordinari (i excepte els supòsits de canvis extraordinaris).

    Si el mutualista no té identificació digital (Certificat Electrònic, DNI Electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN)   i l'horari de les Oficines coincideix amb el del treball. Com ho pot tramitar si no pot anar personalment?

    El mutualista pot autoritzar a un tercer, major d'edat, perquè realitzi el canvi en el seu nom. En tal cas, MUFACE exigirà la presentació de l'autorització escrita per tramitar-ho, que inclourà el nom i número d'afiliació del mutualista i el nom i DNI de la persona autoritzada.
    Es podrà enviar la sol·licitud al Servei Provincial o Oficina Delegada per qualsevol de les formes establertes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

    Model de sol·licitud Canvi d'Entitat(Abre en nueva ventana)

    Els que han realitzat el canvi a través de la seu electrònica, quan rebran el document d'afiliació actualitzat?

    L'Oficina d'Informació al Mutualista els remetrà al seu domicili el document d'afiliació, actualitzat.

    Realitzat el canvi ordinari, quina és la data d'efectes del canvi?, haig de demanar també el canvi per als meus beneficiaris?.

    Al moment en què es realitza el canvi en l'Oficina de Muface, o a la Seu Electrònica si ho ha tramitat amb identificació digital, vostè i els seus beneficiaris ja estan adscrits a la nova entitat i de baixa en l'anterior, sense que existeixin períodes de manca per a cap tipus d'assistència.

    Haig de comunicar el canvi a la nova entitat?

    MUFACE comunica els canvis realitzats a les Entitats Mèdiques i INSS, així com qualsevol dada necessària per a la prestació de l'assistència sanitària i farmacèutica recollida en el concert sanitari.
    Vostè no ha de realitzar cap gestió amb l'Entitat, ja que MUFACE els comunica diàriament les altes de forma telemàtica.

    Quan rebrè la targeta sanitària de la nova entitat?

    Si ha canviat a una entitat d'assegurança, rebrà al seu domicili la/es targeta/es sanitària/es de la nova entitat en el termini màxim de set dies naturals. En cas de necessitat, pot sol·licitar a l'entitat una targeta sanitària provisional. Si ha realitzat el canvi a la Xarxa Sanitària Pública (INSS), consulti amb la seva oficina, doncs haurà d'acudir al centre de salut de la seva localitat

    En el supòsit de realitzar un canvi ordinari (gener o juny), es pot canviar d'entitat, de nou, en el següent període de canvi?.

    Sí, es pot sol·licitar el canvi en cadascuns dels períodes de canvi ordinari (mesos de gener i juny), tret que s'hagi produït un canvi a l'INSS/Servei Públic de Salut per "causes extraordinàries", en aquest cas haurà de romandre dos anys sense poder realitzar cap canvi

  • Formes d, acces á la Seu Electrònica

    Acordeón de Formes d, acces á la Seu Electrònica

    Els serveis de la Seu Electrònica s'estan adaptant a Cl@ve   (plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i signatura electrònica).

    Recomanem als mutualistes que accedeixen habitualment a aquesta Seu amb "DNI/Nº Afiliació i codi postal" o amb "DNI/Nº Afiliació i contrasenya" que   es  registrin en Cl@ve , ja que durant els propers mesos aquestes maneres d'accés deixaran d'estar disponibles i es proporcionaran únicament els que ofereix la plataforma Cl@ve (certificat digital, DNI electrònic, Cl@ve Permanent i CL@VEPIN)Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres serveis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de forma telemàtica. Si desitja registrar-se en Cl@ve, pot acudir a una de les oficines de *Muface que realitzen el registre Cl@ve, conegui aquí quins són, i per informar-se sobre altres oficines o mitjans de fer-ho, entre aquí.