accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Prestacions socials

  • Incapacitat temporal, risc durant embaràs i lactància natural

    Acordeón de Incapacitat temporal, risc durant embaràs i lactància natural

    Què he de fer una vegada superats els 90 dies de baixa per malaltia?

    A partir del dia 91 de la situació d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs o risc durant la lactància natural ha de sol·licitar el subsidi per alguna d'aquestes contingències.

    Pot fer-ho 24 hores al dia, sense necessitat de desplaçar-se, a través de la nostra Seu electrònica de MUFACE . Requereix identificar-se amb certificat electrònic reconegut, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN, i aportar la informació que s'indica en la pàgina del formulari. Si desitja registrar-se en Cl@ve, pot acudir a una de les oficines de *Muface que realitzen el registre Cl@ve, conega ací quins són , i per informar-se sobre altres oficines o mitjans de fer-ho, entre ací.

    També pot sol·licitar el subsidi mitjançant correu postal dirigit a la seua oficina de MUFACE d'adscripció , així com a través del seu òrgan de personal. En tots aquests casos, és necessari emplenar l'imprès de sol·licitud.(Abre en nueva ventana)

    Què són els reconeixements mèdics de la incapacitat temporal?

    Són un instrument per al seguiment i control d'aquesta situació (les situacions de risc no se sotmeten a reconeixement mèdic). Els preveu la norma i persegueixen garantir l'adequada situació laboral dels mutualistes. Els sol·licita MUFACE, a petició dels òrgans de personal o en funció de la durada de la situació, i els realitzen metges de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, en virtut d'un acord amb MUFACE.

    Els resultats dels reconeixements mèdics vinculen a l'òrgan de personal a l'hora de resoldre sobre la llicència per incapacitat temporal, i per tant, si el resultat és de manteniment de la situació, l'òrgan de personal mantindrà la llicència, mentre que si és d'alta, resoldrà posant fi a la mateixa, i el mutualista haurà d'incorporar-se al seu lloc de treball.

    Es pot reclamar contra el resultat del reconeixement mèdic de l'INSS?

    No. Solament es pot recórrer contra la resolució de l'òrgan de personal que aprova o denega la llicència per incapacitat temporal.

    La incompareixença a reconeixement mèdic pot provocar la denegació de la llicència?

    Sí. Està contemplada com una de les causes d'extinció de la situació d'incapacitat temporal, llevat que l'absència estiga justificada.

    Quan s'extingeix el subsidi per incapacitat temporal, risc durant l'embaràs o durant la lactància natural?

    Quan es done alguna de les causes d'extinció de la situació d'incapacitat temporal (per exemple, millorança), de la situació de risc durant l'embaràs (per exemple, el part) o de la situació de risc durant la lactància natural (per exemple, que el bebè complisca els nou mesos). S'extingiran sempre per aconseguir-se el termini màxim d'alguna d'aquestes situacions: 730 dies en incapacitat temporal o nou mesos en les situacions de risc.

    Risc durant l'embaràs i embaràs de risc, són el mateix?

    No. La situació de risc està provocada pel lloc, ambient, etc. de treball que ocupa la mutualista embarassada. Per tant, en aquestes situacions, que declara un servei de prevenció de riscos laborals, la mutualista no pateix patologia alguna i el seu òrgan de personal declara la situació de risc sempre que no siga possible un canvi de lloc mentre dure la gestació. L'embaràs de risc és una situació d'incapacitat temporal derivada de l'estat d'embaràs i el seu tractament és idèntic a una baixa per qualsevol altra causa.

    Amb el risc durant la lactància natural succeeix el mateix. La mutualista no pateix patologia alguna, sinó que les circumstàncies del seu treball poden suposar un risc per a ella o per al bebè.

  • Parts d'incapacitat temporal, risc durant embaràs i lactància natural

    Acordeón de Parts d'incapacitat temporal, risc durant embaràs i lactància natural

    On puc obtenir els parts d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural?

    Es pot descarregar aquí els Models:

    Des de l'11 d'abril de 2019 inclusivament, utilitzi un dels  quals apareixen a continuació.

    Comunicación de baixa per situacions de IT(Abre en nueva ventana)

    Comunicació de Risc durant l,embaràs o durant la lactància natural(Abre en nueva ventana)

    El part de baixa és suficient per a considerar declarada la situació d'incapacitat temporal?

    No. És necessari que l'òrgan de personal expedisca la llicència per aquesta causa, per a açò se serveix de la informació mèdica del part, així com, si ho considera, de l'assessorament mèdic que dispose (servei mèdic propi o unitats mèdiques de seguiment de MUFACE). La presentació del part davant l'òrgan de personal implica la sol·licitud de la llicència.

    Per què és important complir amb els terminis de presentació dels parts?

    Perquè, a més de justificar l'absència del lloc de treball, són la base per a expedir les llicències, actes administratius que condicionen l'existència de la situació d'incapacitat temporal o de risc. La demora en la presentació dels parts, tant l'inicial com els successius de confirmació, podria retardar la resolució de la llicència i, arribat el cas, demorar el reconeixement i pagament del subsidi per MUFACE, ja que aquest procediment necessita aquests documents acreditatius de la situació.

    • El mutualista presentarà el part inicial al seu òrgan de personal no més tard el quart dia hàbil des de la data d'inici de la situació.
    • Els parts de confirmació els presentarà en el termini màxim de tres dies hàbils des de la data d'expedició del part de confirmació.
    • El part d'alta ho presentarà abans de finalitzar el dia hàbil següent al de la seua expedició. El dia de l'alta es considera d'incapacitat.

    Cada quant temps s'expedeixen els parts d'incapacitat temporal?

    Amb caràcter general, cada 15 dies naturals. En casos en què para millor assistència al pacient, el metge justifique ampliar aquest termini, es tindrà en compte que entre l'expedició de dues parts successius no se superarà mai el termini de 30 dies naturals.

    Què són els informes addicionals de ratificació, han d'aportar-se?

    Els informes addicionals de ratificació els ha d'emplenar el metge que atén al mutualista en el 10º i 16º mes de llicència juntament amb els parts que corresponguen a aqueixos períodes. Aporten un pronunciament mèdic addicional en dos moments crítics de la situació d'incapacitat temporal: per a concedir la pròrroga de la incapacitat temporal a partir del dia 365, i per a concedir la pròrroga d'efectes de la incapacitat temporal a partir del dia 545 i fins al 730 de la situació. Per favor, assegure's que el seu metge els emplene juntament amb el part al que acompanyen.

    Cada quant s'expedeixen els parts de risc durant l'embaràs o lactància natural?

    S'expedeix un primer part per tres mesos. Si superat aquest temps es manté la situació de risc, s'expedirà un altre fins que s'aconseguisca el dia 91 en la situació, i a partir d'aquest moment, la periodicitat serà com a màxim, mensual.

    Què és el CIE i para què serveix?

    *CIE és l'acrònim de Classificació Internacional de Malalties i serveix per a identificar el procés patològic que afecta a una persona que acudeix al sistema sanitari. Els metges coneixen les classificacions  (*CIE 10 ÉS la que s'exigeix en l'emplenament del part, la classificació anterior *CIE 9 *MC, *CIAP) i han d'explicitar-ho en els parts.

    Té rellevància com a dada clínica per a la valoració en els reconeixements mèdics que puguen tenir lloc, per a considerar les recaigudes, la durada màxima de la situació i la valoració de la incapacitat permanent.

  • Gran Invalidesa

    Acordeón de Gran Invalidesa

    Sóc una funcionària que va ingressar en 2014, per la qual cosa estic cotitzant a l'efecte de pensions al Règim General de la Seguretat Social i a l'efecte d'assistència sanitària i resta de prestacions a Muface. En el meu cas, qui em pagaria el complement de Gran Invalidesa si em reconegueren una pensió d'incapacitat permanent en grau de Gran Invalidesa?Quin seria la seua quantia?

    L'òrgan competent per a reconèixer la pensió d'incapacitat permanent per a aquells funcionaris que han ingressat en la Funció Pública després de l'any 2011 és l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS). Si aquest reconeguera un grau d'incapacitat permanent qualificat com a Gran Invalidesa, correspon a MUFACE abonar la prestació de Gran Invalidesa, que és addicional a la pensió reconeguda per l'INSS. Per al reconeixement d'aquesta prestació, sempre és necessari que l'interessat present sol·licitud a MUFACE.

    Aquesta prestació substitueix en tot cas al complement de Gran Invàlid regulat en el Règim General de la Seguretat Social atès que cobreix la mateixa contingència.

    La quantia de la prestació consisteix en el 50% de la pensió d'incapacitat permanent efectivament percebuda pel mutualista, reconeguda per l'INSS.

  • Jubilació

    Acordeón de Jubilació

    M'he jubilat voluntari. Puc sol·licitar el Subsidi de Jubilació que abona MUFACE?

    No. Per a tenir dret a aquesta prestació és necessari que el mutualista siga jubilat forçós, bé per edat o per incapacitat permanent per al servei.

    Em vaig a jubilar i m'agradaria saber quin va sap l'import de la meua pensió.

    Per a açò ha de dirigir-se a Classes Passives, en la Direcció general de Costos de Personal i Pensions Públiques del Ministeri d'Hisenda, al no ser est tema competència de MUFACE.

    Vaig a complir l'edat de jubilació forçosa, però he demanat pròrroga. Quan em jubile després, podré sol·licitar el subsidi de jubilació de MUFACE?

    Si la legislació de funció pública que li és aplicable determina la possibilitat que es jubile amb posteritat a la data en la qual complisca l'edat establida per a la seua jubilació, podrà sol·licitar el Subsidi, que es reconeixerà amb referència i efectes de la data de la seua jubilació efectiva i que es determinarà en la resolució emesa a aquest efecte per l'Òrgan de jubilació.

  • Ajudes per defunció

    Acordeón de Ajudes per defunció

    Prestacions en cas de defunció del mutualista

    Mort un mutualista els seus beneficiaris poden sol·licitar a MUFACE l'abonament del subsidi per defunció : prestació econòmica que està destinada a pal·liar puntualment la minoració d'ingressos que es produeix en la unitat de convivència del mutualista quan aquest mor. La seua quantia està en funció dels anys que tinguera complits el mutualista en el moment de la seua defunció, sempre que es trobara en situació d'alta o assimilada a la mateixa en MUFACE. En el citat enllaç figura la documentació que ha de presentar.

    Si el mutulista pertanyia a alguna de les Mutualitats integrades al Fondo Especial, també podrà sol·licitar la pensió de viduïtat, emplenant l'imprés Prestacions per Defunció(Abre en nueva ventana) .

    Finalment, per a informar-se de la pensió de viduïtat que poguera correspondre-li, haurà de posar-se en comunicació amb la Direcció general de Costos de Personal i Pensions Públiques, en el telèfon 900503055.

    Els beneficiaris han de comunicar el decés a la seua Oficina de MUFACE, presentant el certificat mèdic oficial de la defunció o fotocòpia del Llibre de Família en el qual conste aquest extrem o certificació del Registre Civil acreditativa del mateix. En aquest moment també pot sol·licitar es beneficiari amb document propi sempre que no siga titular ni beneficiària en cap altre Règim de Seguretat Social. L'alta es tramita en Les nostres Oficines i ha d'emplenar l'imprès de sol·licitud d'alta, variacions i baixa de beneficiaris(Abre en nueva ventana) .

    Prestacions en cas de defunció de beneficiari:

    Ha mort la nostra mare, que estava d'alta en MUFACE com a vídua de mutualista. Podem sol·licitar l'Ajuda de Sepeli?

    No. Quan mor un beneficiari amb document propi, només pot sol·licitar la prestació el nou titular de document assimilat al d'afiliació que substituïsca al que ha mort.

    Va morir el meu pare, que era vidu i, com no hi ha cap familiar que complisca els requisits per a poder sol·licitar el Subsidi de Defunció, puc demanar l'Ajuda de Sepeli?

    No. L'ajuda de sepeli només pot sol·licitar-se quan mor un beneficiari.

     

  • Podologia

    Acordeón de Podologia

    Cobreix MUFACE l'atenció per podologia?

    • En cas d'adscripció a l'INSS/Servei públic de salut, es rep la prestació a través del Servei Públic de Salut de la Comunitat Autònoma de residència, que ha de facilitar-li l'assistència en les mateixes condicions i amb el mateix contingut i extensió que a qualsevol altre usuari. En l'actualitat, la podologia no està inclosa en la cartera comuna de serveis del Sistema Nacional de Salut, per la qual cosa els Serveis Públics de Salut generalment no faciliten la seua cobertura.
    • En cas d'adscripció a una Entitat de Segur, en el vigent Concert s'inclou l'atenció podológica per a pacients amb peu diabètic, així com para pacients diagnosticats dempeus neuropático d'etiologia diferent a la diabetis. L'atenció pel podólogo requereix prescripció mèdica i autorització prèvia de l'Entitat. El nombre de sessions màxim per beneficiari i any serà de sis.

    A més de l'anterior, existeix algun benefici addicional quant a podologia bàsica?

    Sí. Segons estableix el Conveni entre MUFACE i el Consell General de Col·legis Oficials de Podólogos, els mutualistes i beneficiaris de MUFACE tenen la possibilitat de ser atesos a un preu màxim de 20,00 euros per consulta, quant als tractaments de quiropodia bàsica. Així mateix, s'han pactat preus màxims per a un total de 30 serveis diferents que poden consultar-se en la pàgina web de MUFACE, on, a més, se situen els enllaços als col·legiats acollits al conveni.