accesskey_mod_conten
Bar separa corpo dá cabeceira
11/10/2021

NOVO SERVIZO ELECTRÓNICO: RECLAMACIÓNS ASISTENCIA SANITARIA

RECLAMACIÓNS ASISTENCIA SANITARIA NACIONAL

MUFACE pon a disposición das súas mutualistas un novo servizo dixital para formular reclamacións por asistencia sanitaria nacional das entidades concertadas. O proceso de reclamación consegue máis axilidade e seguridade.

Maior axilidade e seguridade

Desde o 7 de outubro, as persoas mutualistas xa dispoñen de un novo servizo electrónico que facilitará os trámites de reclamación relativos á asistencia sanitaria cando se elixiu asistencia de entidade concertada. Con esta medida, incluída nos proxectos estratéxicos de o  Plan MUFACE Avanza  2021-2023, lógrase, ademais, unha maior seguridade e rastrexabilidade destes procedementos.

De acordo con o contido de o Concerto de Asistencia Sanitaria Nacional vixente para o bienio 2020-2021, existe un procedemento específico para resolver as reclamacións a que a asistencia sanitaria puidese dar lugar e preservar, así,  os dereitos dos usuarios e usuarias. Deste xeito, pódese formular ante MUFACE unha reclamación para que, no seu caso, acorde a procedencia dalgunha actuación por parte da Entidade de que se trate por denegar ou non contestar  unha solicitude de prestación, ou incumprir algunha outra obriga recollida no Concerto.

A reclamación, cuxo procedemento de resolución atópase no capítulo 7 do Concerto, debe presentarse ante  o Servizo Provincial ou Oficina Delegada de adscrición da persoa mutualista ou a través do novo servizo electrónico. Prevese a participación de unha Comisión Mixta MUFACE- Entidade, así como no seu caso dunha Comisión Mixta Nacional, podendo formularse  posteriormente recurso de alzada ante a persoa titular do Ministerio ao que está adscrita MUFACE.

Co novo servizo electrónico, as persoas mutualistas poderán presentar este tipo de reclamacións mediante Cl@ve, certificado electrónico ou DNIe. A Mutualidade mantén, doutra banda, a posibilidade de presentación por canles convencionais. En calquera caso, ha de achegarse toda a documentación relacionada e é moi aconsellable consultar primeiro co Servizo Provincial, xa que en ocasións os asuntos poden resolverse sen necesidade de formular unha reclamación. Pode verse toda a información na páxina web de MUFACE,  nesta ligazón,  onde tamén se pode acceder á nosa  sede electrónica  .

 

Outros servizos relacionados: reclamacións por asistencia a persoal destinado no exterior.

 

En paralelo a esta mellora dos servizos para o colectivo que recibe asistencia sanitaria nacional concertada, existe un procedemento de reclamacións  no Concerto  de Asistencia Sanitaria Exterior (CASE) exclusivo para persoal destinado no exterior, que desde xullo deste ano xa contaba con este servizo similar, sobre o que pode atoparse información aquí.

 

SUPOSTOS CONCRETOS DE RECLAMACIÓN POR ASISTENCIA SANITARIA NACIONAL

 

A posibilidade de reclamar por asistencia sanitaria é un mecanismo exclusivo dos Concertos de MUFACE, que forma parte do estatuto de dereitos e deberes dos mutualistas, e serve íunicamente para os fins explicados. Debe terse en conta que entre estes fins non se atopa o "reintegro de gastos de asistencia sanitaria", que é un procedemento concreto e distinto para supostos de non afiliación ou reintegro por desprazamentos temporais ao estranxeiro,  que pode verse aquí.

A modo de resumo, os supostos válidos de reclamación por asistencia sanitaria nacional de entidades concertadas son:

  • Cando a Entidade denegue algunha das autorizacións especificamente consideradas no Concerto ou cando non conteste ao pedimento das mesmas.
  • Cando a Entidade estea obrigada a asumir directamente algún gasto ou a reintegrar o seu importe e, previo pedimento da persoa mutualista, non o faga así.
  • Cando a Entidade incumpra calquera outra obriga que lle corresponda segundo os termos do Concerto.

Con este avance, MUFACE mellora o servizo aos seus mutualistas, e ofrece unha maiores seguridade e axilidade no exercicio dos seus dereitos..