accesskey_mod_conten
Bar separa corpo da cabeceira

Procedementos e impresos de afiliación, alta, baja e reactivación

Aínda que son os órganos de persoal os que deben levar a cabo de oficio a afiliación ante MUFACE, os propios interesados poden promover directamente ante a Mutualidade a súa afiliación, alta ou baixa. Ademáis, deben comunicar os seus cambios de situación administrativa ou o pase á situación de xubilación.

Por outra banda, os mutualistas teñen a obriga de informar a variación das circunstancias persoais dos seus beneficiarios que afecten á súa relación coa Mutualidade.

Todos estes procedementos teñen o prazo dun mes para a súa resolución e os efectos do silencio administrativo son positivos.

LUGARES DE PRESENTACIÓN

1) SEDE ELECTRÓNICA

* A súa tramitación pode realizarse a través da Sede Electrónica 24 horas ao día, todos os días do ano, sen necesidade de desprazarse. Os servizos que, na actualidade, están dispoñibles a través da sede electrónica son:

Hai que contar con DNI electrónico, Certificado electrónico, Cl@ve Permanente ou Cl@ve PIN, Cl@ve permitiralle acceder a determinadas prestacións e a outros moitos servizos das administracións públicas sen necesidade de cartón ou software engadido, e pode rexistrarse *presencialmente ou de forma telemática. Se desexa rexistrarse en Cl@ve, coñeza aquí los medios de facelo

(*) Teña en conta que o cambio de domicilio, cando vai acompañado de cambio de provincia, ou o cambio de situación administrativa, ha de facerse en papel por correo postal ou a través do REC (Rexistro Electrónico Común).

2) CORREO POSTAL OU REXISTRO ELECTRÓNICO COMÚN, OUTROS REXISTROS

Todos os trámites poderán xestionarse en soporte papel, mediante a entrega por correo do correspondente modelo de solicitude na oficina de MUFACE correspondente, a través doutros rexistros do art. 16.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro ou a través do Rexistro Electrónico Común. Tamén se poderán realizar nas oficinas do MUFACE, pero sempre con cita previa:.

Os procesos que non contan con servizo electrónico son:

  • Afiliación, cambio de datos de domicilio (se se trata de cambio de provincia) e cambio de situación administrativa do mutualista.
  • Inscrición dun mutualista en exercicio do dereito de opción.

3) APP MUFACE

Os beneficiarios poden darse de baixa  e reactivarse a través da App p ara dispositivos móbiles, previo rexistro (con nome de usuario e contrasinal).

Así mesmo, a información básica de contacto pódese actualizar a través da APP, previo rexistro.

IMPRESOS MÁIS UTILIZADOS

Os trámites máis usuais EN PAPEL, para correo postal ou outros Registros, incluido el REC, realízanse cos impresos que se describen a continuación:

Este impreso debe utilizarse para solicitar a afiliación e o alta como mutualista obrigatorio ou voluntario de MUFACE e para comunicar a variación das súas circunstancias persoais ou profesionais, determinen ou non a baixa como mutualista.

Tamén pode utilizarse para elixir  a entidade médica de elección.no caso habilitado por cambio de provincia de destino ou domicilio.

Este impreso debe utilizarse para solicitar o mantemento do alta como mutualista no exercicio do dereito de opción establecido para os supostos de promoción interna a escalas administrativas de Organismos Autónomos ou a corpos e escalas da administración da Comunidade Autónoma de transferencia.

Este impreso debe utilizarse para solicitar o alta ou a baixa de beneficiarios, así como informar da variación das súas circunstancias persoais, determinen ou non a súa baixa como beneficiario.

Tamén se utilizará nos supostos de falecemento do mutualista e divorcio, separación legal ou nulidade matrimonial, para que se expida ao beneficiario unha tarxeta de afiliación propia, ao marxe da/do mutualista.

Este impreso utilizarase para solicitar  a modificación da entidade médica de elección, tanto en o período habilitado para o cambio ordinario (mes de xaneiro), como para os supostos de cambios extraordinarios (por causas médico-hospitalarias o cambio extraordinario de entidades aseguradora enre entidades co seu acordo) deberá facerse ben a través da sede electrónica, ben utilizando o impreso mencionado antes, e enviándoo por correo postal. Infórmese aquí.

No cambio extraordinario de entidade sanitaria entre Entidades aseguradoras co seu acordo, deberán achegar o documento que acredite tal circunstancia, polo que se o realizan a través da XEFATURA deberán achegar o dito documento por outro medio ou ben, a SSPP requirirá iso.

Certificados: alta e adscrición a unha entidade sanitaria

Pode obter:

  • 1) Certificado de pertenza a MUFACE
  • 2) Certificado de adscrición a entidade sanitaria

Calquera deles pode obterse no momento na nosa Sede Electrónica , ou a través das nosas oficinas .

O certificado de afiliación está tamén dispoñible na App de MUFACE .