accesskey_mod_conten
Bar separa corpo dá cabeceira
14/06/2021

Cita previa por Sede/060 en todas as oficinas

Hoxe súmanse seis novas provincias ao sistema de cita previa a través do teléfono 060 e sede electrónica. Desta forma, todas as oficinas de MUFACE contan xa con este servizo.

Súmanse Ávila, Gipuzkoa, Guadalaxara, Huesca, Illes Balears e Teruel

Seis novos servizos provinciais de MUFACE -Ávila. Gipuzkoa, Guadalaxara, Huesca, Illes Balears e Teruel- dispoñen desde hoxe do sistema de pedimento de cita previa nas súas oficinas a través da sede electrónica e do teléfono 060. Con estas incorporacións, xa queda completo o mapa dos servizos provinciais que ofrecen estas dúas vías de solicitude. É a última fase dun proxecto que comezou en novembro de 2019, foi interrompido pola pandemia e de novo foi retomado en maio de 2020, precisamente pola necesidade de preservar distancias e aforos, xunto co obxectivo orixinal de racionalizar a afluencia de persoas ás oficinas.

Para obter cita a partir do 28 de xuño neste seis oficinas de MUFACE, as persoas afiliadas residentes nestas provincias deberán utilizar obrigatoriamente o teléfono 060 ou a sede electrónica da Mutualidade. Estas canles xa están dispoñibles desde hoxe, 14 de xuño, nas este oficinas.

Melloras para case 70.000 persoas afiliadas

A entrada en funcionamento deste servizo beneficia a un total de 69.923 persoas afiliadas correspondentes ás provincias de Illes Balears (28.349), Ávila (13.732), Gipuzkoa (7.624), Huesca (7.587), Guadalaxara (7.565) e Teruel (5.066).

As oficinas de MUFACE permaneceron abertas durante toda a pandemia, e desde que o 25 de maio de 2020 impúxose a cita previa obrigatoria, se han ido incorporando progresivamente as oficinas ás canles sede/060, e antes diso viñeron utilizando o teléfono e o correo electrónico.

Máis seguridade e rastrexabilidade

O servizo da sede electrónica traballa coa aplicación común da Secretaría Xeral de Administración Dixital, e co fin de facilitar o pedimento a persoas que non conten con medios informáticos concertouse o servizo telefónico co 060, outro servizo común da Administración Xeral do Estado. Ambos os servizos achegan como valor engadido a seguridade e rastrexabilidade, ademais da posibilidade de concertar unha cita en calquera momento, mesmo fóra de horas de oficina.

Só DNI e número de móbil.

Para solicitar cita previa na sede electrónica de MUFACE non se precisa identificación electrónica, tan só un DNI e un número de teléfono móbil,  accedendo a través de <strong>esta ligazón.</strong> esta ligazón.

Canto á chamada ao 060, aconséllase dicir ao principio “cita Previa MUFACE”. Se se precisa concertar unha cita antes do 28 de xuño en Ávila. Gipuzkoa, Guadalaxara, Huesca, Illes Balears e Teruel, basta con chamar ao teléfono ou escribir un e-mail á dirección de cada servizo provincial para solicitala. Poden verse os datos de contacto en <strong>esta ligazón.</strong> esta ligazón.

Xestións presenciais e non presenciais.

Desde o 25 de maio de 2020, data en que se impuxo a cita previa obrigatoria, limitáronse os aforos das oficinas co obxectivo de racionalizar a afluencia de persoas, potenciando ao mesmo tempo a sede electrónica, o teléfono, o correo electrónico, o formulario web ou a App para dispositivos móbiles, como exemplos de canles alternativas ao presencial.

E sempre con estas premisas: en MUFACE só se atenderán sen cita previa as urxencias de asistencia sanitaria, e, con cita previa obrigatoria, as xestións que non poidan resolverse por outro medio. Os asuntos que poidan resolverse por unha vía distinta, por exemplo a solicitude de talonarios, a solicitude en papel de axudas dentarias e oculares, a de incapacidade temporal ou o reintegro de gastos de farmacia, non serán atendidos presencialmente nas oficinas.

Respecto da solicitude de talonarios, MUFACE lembra que non se debe  acudir ás oficinas para solicitalos. Poden atoparse nesta ligazón as canles dispoñibles para realizar o pedimento.

Repercusión do proceso de vacinación.

A pandemia intensificou a demanda de xestións por parte das persoas mutualistas. Entre xuño de 2020 e marzo de 2021 un 72% das persoas mutualistas acudiron con cita previa ás oficinas de MUFACE, tendo en conta que un 8% do resto foron atendidas por urxencias sanitarias, que non precisan cita.

Neste momento, existe unha importante repercusión do proceso de vacinación no sistema de cita previa, xa que descendeu nun 4 % respecto de cifras anteriores a febreiro de 2021  a porcentaxe de persoas que solicitan cita para acudir ás oficinas. Nalgunha medida, parte dos mutualistas entenderon como cuestión urxente consultar sobre a súa cita de vacinación e, ultimamente, expor as súas dúbidas sobre como obter os certificados de vacinación ou recuperación. Respecto destas cuestións, a Mutualidade só pode verificar que os datos están enviados á respectiva comunidade autónoma, xa que todos os correspondentes a mutualistas de concertada foron remitidos puntualmente a cada comunidade, e séguense enviando sistematicamente  as actualizacións instadas polas persoas mutualistas.

MUFACE non ten competencia en materia de saúde pública, xa que esta é responsabilidade plena das administracións autonómicas sobre a que se poden coñecer  novidades nesta ligazón. Aínda así, está a realizarse un esforzo extraordinario para atender ao colectivo mutualista por todas as canles, sobre todo cando pertencen a grupos de idade de persoas maiores ou priorizados por motivos de saúde. Avalíase nun 35% a carga de traballo adicional como efecto do proceso de vacinación.

Balance do sistema de cita previa.

Actualmente, a cita previa xa non é unha novidade para o colectivo mutualista, que responderon perfectamente a esta nova pauta, e considérase unha medida consolidada que permite manter os aforos e distancias de seguridade controlados, así como uns razoables tempos de espera. A medida evita, doutra banda, a expansión da Covid-19, e fomenta o uso de canles electrónicas no segmento de mutualistas con capacidade para utilizalos.

Conseguir ao mesmo tempo estándares adecuados de calidade de servizo e garantir a seguridade son os obxectivos prioritarios deste sistema de cita previa, ao que hoxe se suman Ávila. Gipuzkoa, Guadalaxara, Huesca, Illes Balears e Teruel.