accesskey_mod_conten
Bar separa corpo dá cabeceira
26/04/2021

Cita previa: xa hai 46 provincias con 060 e sede electrónica

Hoxe entraron Burgos, Bacía, Melilla, Segovia, Tarragona e Zamora ao sistema de cita previa a través do teléfono 060 e sede electrónica, sumando xa un total de 46 provincias en toda España.

Súmanse Burgos, Bacía, Melilla, Segovia, Tarragona e Zamora

Seis novos servizos provinciais de MUFACE –Burgos, Bacía, Melilla, Segovia, Tarragona e Zamora-  dispoñen desde hoxe do sistema de pedimento de cita previa nas súas oficinas a través da sede electrónica e o teléfono 060.

Para obter cita a partir do 10 de maio neste seis oficinas de MUFACE as persoas afiliadas  residentes nestas provincias deberán utilizar obrigatoriamente o teléfono 060 ou a sede electrónica da Mutualidade. Estas canles xa están dispoñibles desde hoxe, 26 de abril, nas este oficinas.

A entrada en funcionamento deste servizo beneficia a un total de 55.687 persoas afiliadas de Burgos (10.848), Bacía (7.225), Melilla (4.700), Segovia (6.635), Tarragona (19.188) e Zamora (7.091)

Desde que o 25 de maio de 2020 impúxose a cita previa obrigatoria en todas as oficinas de MUFACE, son xa 46 as provincias que contan co servizo de solicitude a través de sede electrónica e teléfono 060. Trátase de todos os Servizos Provinciais de MUFACE salvo Ávila, Baleares, Gipuzkoa, Huesca, Guadalaxara e Teruel, seis provincias nas que se seguirán  xestionando as citas a través do seu teléfono e correo electrónico corporativos. Nesta ligazón poden atoparse todos os datos de <strong>contacto contacto dos nosos Servizos Provinciais.

O teléfono 060 e sede electrónica, que traballan sobre a aplicación común da Secretaría Xeral de Administración Dixital,  achegan como valor engadido a seguridade e rastrexabilidade, e a posibilidade de concertar cita en calquera momento, mesmo fóra de horas de oficina. Ademais, son dúas canles crave en oficinas cun volume importante de xestión, como as que hoxe se incorporan.

Só DNI e número de móbil

Para solicitar cita previa na sede electrónica de MUFACE non é precisa identificación electrónica, tan só un DNI e un número de teléfono móbil, entrando nesta ligazón .

Canto á chamada ao 060, aconséllase dicir ao principio “cita Previa MUFACE”. Se se precisa cita antes do 10 de maio en Burgos, Bacía, Melilla, Segovia, Tarragona e Zamora, basta con chamar ao teléfono ou escribir un e-mail á dirección de cada servizo provincial para solicitala, poden verse os datos de contacto nesta ligazón.

Límite de aforos

Desde o 25 de maio de 2020, data en que se impuxo a cita previa obrigatoria, limitáronse os aforos das oficinas co obxectivo de racionalizar a afluencia de persoas, potenciando ao tempo a sede electrónica, o teléfono, o correo electrónico, o formulario web  ou a App para dispositivos móbiles, como exemplos de canles alternativas ao presencial.

E sempre con estas premisas: en MUFACE só se atenderán sen cita previa as urxencias de asistencia sanitaria, e, con cita previa obrigatoria, as xestións que non poidan resolverse por outro medio. Os asuntos que poidan resolverse por unha vía distinta, por exemplo a solicitude de talonarios, a solicitude en papel de axudas dentarias e oculares, a de incapacidade temporal ou o reintegro de gastos de farmacia, non serán atendidos presencialmente nas oficinas.

Respecto da solicitude de talonarios, MUFACE lembra non hai que acudir ás oficinas para solicitalos, e as canles dispoñibles para realizar o pedimento poden atoparse nesta ligazón.

Repercusión do proceso de vacinación.

A pandemia intensificou a demanda de xestións por parte do colectivo mutualista, e pódese achegar o dato de que en marzo de 2021, un 72% de mutualistas acudiron con cita previa ás oficinas de MUFACE, tendo en conta que un 8% do resto foron casos de urxencias sanitarias, que non precisan cita.

Neste momento, evidénciase que existe unha importante repercusión do proceso de vacinación no sistema de cita previa, xa que descendeu nun 4 % a porcentaxe de persoas que solicitan cita para acudir ás oficinas, entendendo como urxencia consultar sobre a súa cita de vacinación. Respecto destas cuestións, a Mutualidade só pode verificar que os seus datos están enviados á respectiva comunidade autónoma, xa que todos os de identidade e contacto de mutualistas de entidade concertada foron remitidos puntualmente a todas elas, e séguense enviando actualizacións instadas polos mutualistas constantemente.

Aínda non tendo competencia  MUFACE en materia de saúde pública, e ser esta de responsabilidade plena das administracións autonómicas -pódense ver as novidades nesta ligazón - está a realizarse un esforzo extraordinario para atender ao colectivo mutualista por todas as canles, sobre todo cando se trata de grupos de idade de persoas maiores ou priorizados por motivos de saúde. Avalíase nun 35% a carga de traballo engadida como efecto do proceso de vacinación. Valga como mostra que entre o 15 de xaneiro e hoxe, 26 de abril,  fixéronse 436.000 actualizacións de datos por mutualistas de entidade concertada.

Balance do sistema de cita previa.

Actualmente, a cita previa xa non é unha novidade para o colectivo mutualista, e considérase xa unha medida consolidada, que permite manter os aforos e distancias de seguridade controlados, así como uns razoables tempos de espera. Á vez que se evita a expansión da Covid-19, foméntase o uso de canles electrónicas no segmento de mutualistas con capacidade para utilizalos.

Conseguir ao mesmo tempo estándares adecuados de calidade de servizo e seguridade é o obxectivo prioritario deste sistema de cita previa, ao que hoxe se sumaron Burgos, Bacía, Melilla, Segovia, Tarragona e Zamora.