accesskey_mod_conten
Bar separa corpo dá cabeceira
24/02/2022

Nota informativa: novo concerto de asistencia sanitaria

Detalles sobre o Concerto 2022-2024

No relativo ao Concerto de Asistencia Sanitaria Nacional 2022-2024 , cuxa vixencia comezou o 1 de xaneiro de 2022, infórmase o seguinte:

Garantía de financiamento.

O Concerto contempla un financiamento total de 3.521 millóns de euros en tres anos e unha curmá incremental dun 10%, a maior do últimos quince anos.

Garantía de cobertura sanitaria.

O Concerto garante ás persoas mutualistas, titulares e beneficiarios, a Carteira Básica de Servizos do Sistema Nacional de Saúde do que forma parte MUFACE, así como outras novidades en mellora da prestación como un protocolo COVID en relación coa realización de probas diagnósticas de infección aguda, tratamentos de protonterapia, prestacións para vítimas de violencia de xénero, a telemedicina ou a reprodución asistida.

Garantía de medios e servizos.

De acordo con o Concerto, para facer efectiva a Carteira de Servizos, as entidades deben pór a disposición do colectivo protexido os recursos sanitarios necesarios e esixidos, conforme aos criterios de dispoñibilidade de medios por niveis asistenciais que se establecen no mesmo. Estes criterios están en concordancia cos utilizados con carácter xeral polas diversas administracións sanitarias para a planificación dos seus respectivos recursos asistenciais, e non variaron no Concerto 2022-2024.

O tres entidades aseguradoras que subscribiron o Concerto de Asistencia sanitaria para o trienio 2022 a 2024, Asisa, SegurCaixa Adeslas e DKV,  cumpren cos criterios de dispoñibilidade de medios esixidos nel.

Reordenación de medios sanitarios concertados e garantías na protección.

Como en ocasións anteriores cando se licita un novo concerto de asistencia sanitaria, producíronse cambios (altas e baixas) nos medios e recursos sanitarios ofertados polas entidades concertadas. Esta reordenación dos medios concertados non supón ningunha diminución de coberturas que, en todo caso, están garantidas polo propio Concerto.

Así, o Concerto dispón de varias garantías de protección das e os mutualistas entre as que destacan o principio de continuidade asistencial co mesmo facultativo ou no mesmo centro ou servizo para persoas mutualistas sometidas a tratamentos patolóxicos graves, incluídos os oncolóxicos, psiquiátricos ou de diáleses, ou a obriga da entidade de facerse cargo da asistencia no medio de elección do mutualista se non lle ofrece unha alternativa asistencial válida.

Nos supostos en que as persoas mutualistas non recibisen a asistencia sanitaria recollida no Concerto poden presentar no seu Servizo Provincial a correspondente reclamación de asistencia sanitaria para a súa valoración en Comisión Mixta. Dita reclamación pode presentarse por varias vías, tanto electrónicas como convencionais, como se explica na páxina web da Mutualidade.

Cambio de entidade

Tal e como informou a Mutualidade en decembro, o Concerto estipula un só período anual para o cambio ordinario de entidade no mes de xaneiro de cada ano de vixencia do mesmo.

Durante o mes de xaneiro o procedemento de cambio de entidade desenvolveuse con normalidade, a pesar de producirse o día 26 de xaneiro a inclusión do grupo hospitalario HM por parte de Adeslas.  As queixas expostas por este motivo por parte de mutualistas son mínimas, e quen así o desexen poden facer uso en calquera momento do cambio extraordinario de entidade coa conformidade das dúas entidades. Esta posibilidade pode verse no apartado sobre cambio de entidade da nosa páxina web, tal como vén recollida con carácter permanente no Concerto 2022-2024  (Cap. 1.4.1.B. Apartado 6)

Solicitudes de información.

MUFACE tamén se dirixiu ás entidades solicitando información acerca das actuacións realizadas polas mesmas en cumprimento do principio de continuidade asistencial e instando, en caso de non realizalas, á comunicación deste feito a cada paciente afectado.  Así mesmo, pediuse  ás entidades que lle trasladen o número de pacientes afectados. En terceiro lugar, lembrouse a necesidade de manter actualizados os catálogos e de facilitalos se alguén os solicita.

Ante calquera dúbida ou pregunta sobre a información anterior ou en caso de existir calquera problema concreto relativo a xestión de asistencia sanitaria, atópanse a disposición das persoas mutualistas os  Servizos Provinciais e Oficinas Delegadas de MUFACE en toda España , así como para consultas xerais a Oficina de Información ao Mutualista , o 060 e a información da páxina web da Mutualidade.