accesskey_mod_conten
Bar separa corpo dá cabeceira
26/03/2024

A Oficina Polivalente de MUFACE en Murcia (OPM): innovación e eficiencia

Desde o 1 de febreiro funciona en Murcia a Oficina Polivalente de MUFACE (OPM).

A súa misión é desenvolver todos os traballos que solucionen problemas conxunturais de xestión ou atención en oficinas territoriais, para manter unha boa xestión e atención ao colectivo mutualista.

Situación de recursos humanos en MUFACE e demanda de servizos

A administración pública española sofre un proceso de envellecemento de persoais e dificultade de recrutamento de novos efectivos. Por parte da Secretaría de Estado de Función Pública (Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública) están a porse os cimentos das accións en canto a racionalización da selección de persoas, e apróbanse ofertas de emprego que son inéditas en canto a volume, que sen dúbida paliarán os problemas existentes.

MUFACE non é allea a este proceso, tendo en conta que conta con  oficinas abertas en todo o territorio, que dan servizo a un millón e medio de persoas. Nalgunhas delas conflúen circunstancias que fan complexa a cobertura de prazas, como poden ser Illes Balears, Canarias ou Cataluña.

O feito de que a Mutualidade xestione prestacións sanitarias e sociais para o colectivo de funcionarios e funcionarias da AGE é outro factor que incide nesta situación, porque existe un incremento constante de demanda de prestacións pola maior idade media das persoas mutualistas. Máis dun terzo delas son persoal xa en situación de xubilación e, por exemplo, a idade media dos e as titulares incorporados en 2023, ano excepcional en canto a aumento de colectivo, supera así mesmo os 40 anos.

 

Que  finalidade ten a OPM?

A preocupación esencial da Mutualidade é sempre manter unha xestión de prestacións e atención a mutualistas de calidade, é dicir, que sexa satisfactoria en tempo e contido e que ao tempo sexa igualitaria para todos os mutualistas, independentemente da súa canle de acceso a prestacións, idade ou lugar de residencia.  Por ese motivo, MUFACE leva desde 2017 organizando xestións colaborativas, nas que provincias con máis folgura axudan, xestionando prestacións, a outras que sofren problemas de xestión, por escaseza de persoal e demanda crecente de prestacións.  

A sistematización do proceso veu da man da creación da Oficina de Tramitación Electrónica (OTE) de Vigo en 2022,  e, á vez, do establecemento dun sistema bimestral de análise de cargas e de tempos de tramitación, que permite percibir as alertas tempranamente e adoptar medidas de axuda con oficinas nas que existen problemas de exceso de volume de traballo ou se prevén acumulacións. A OTE, como o seu nome indica, tramita expedientes electrónicos de pedimento masivo, como son as prestacións dentarias e oculares.

A mesma idea, igualar a todos os mutualistas canto á calidade de servizo, estean onde estean e utilicen as canles que utilicen, latexa na creación da nova Oficina Polivalente de MUFACE en Murcia (OPM), pero neste caso non só respecto de xestións telemáticas senón tamén de atención e xestión por vías convencionais, como pode ser o teléfono ou a xestión de expedientes en papel.

A  OPM é unha oficina polivalente de xestión deslocalizada cuxa sede física, sen atención ao público, está en Murcia. A sede física aproveita recursos materiais xa existentes e, en concreto, o local do Servizo Provincial de MUFACE en Murcia, no que só foi necesaria unha obra menor.

O equipo está constituído neste moneto por cinco persoas. Á fronte do mesmo está Marabillas Blanes, coordinadora de Área, administradora civil do Estado ata o momento directora provincial en Murcia e cunha importante bagaxe profesional como directiva e xestora. Ademais, catro funcionarias do Cuierpo Xeral Administrativo han cubertos as prazas, creadas por amortización doutras prazas xa dotadas. O equipo funciona a pleno rendemento e só unha praza segue vacante, así que a oferta de postos foi atractiva para  captar talento público .

 

Que xestións desenvolve a OPM?

Tras uns meses de probas realizadas antes da cobertura dos postos de traballo, enfocouse o obxectivo da OPM en dispor dun elemento flexible, cun propósito innovador, de intervención rápida e eficaz. 

O 1 de febreiro de 2024 comezou a funcionar a unidade asumindo a atención telefónica a persoas mutualistas de 75 anos e maiores de seis provincias nas que non era posible atender o servizo MUFACE 75, que é preferente. En concreto, asumíronse as chamadas das Palmas, Illes Balears, Santa Cruz de Tenerife, Tarragona, Lleida e Lugo. As chamadas foron 1.651 entre o 1 de febreiro e o 15 de marzo, con resultados altamente satisfactorios. Planifícase xa a asunción do servizo dalgunha provincia máis. Os mutualistas maiores beneficiados por este servizo son 13.200.

A creación da OPM permitiu completar o servizo preferente para maiores en todas as oficinas de MUFACE

Tamén se están xestionando neste momento as prestacións complementarias dentarias e oculares en soporte papel iniciadas no Servizo Provincial de Zaragoza polos mutualistas xubilados durante o mes de marzo. En concreto, desde o 1 de marzo enviáronse máis de 500 expedientes que están a ser tramitados en Murcia, para conseguir maior axilidade e evitar que as persoas solicitantes vexan atrasada a resolución, ao preverse atrasos polo análisi de cargas da este oficina.

No futuro, proxéctase deslocalizar de modo dinámico e preventivo cantas prestacións e servizos  sexa necesario para evitar dillaciones excesivas aos mutualistas, como poden ser a gran invalidez, as lesións non invalidantes, ou tramitacións de colectivo.

Á vez que a OTE de Vigo supuxo unha redución de tempos de tramitación de 34 días de media a dous días nos 145.627 expedientes de solicitude electrónica que xestionou ata o momento, a existencia da OPM é mostra da preocupación de MUFACE pola calidade do servizo e por non deixar a ninguén atrás e, polo momento, xa se conseguiu grazas á súa existencia garantir o servizo MUFACE 75 en todas as provincias e ofrecelo a todos os seus beneficiarios, que son 172.200 en total. En ambos os casos o proceso de  transformación dixital de MUFACE fixo posible ser eficientes.

Nun momento no que existen dificultades para cubrir prazas en determinados puntos do territorio nacional, a OPM serve como garantía de acción rápida en caso de alerta preventiva sobre atrasos excesivos ou desatención a mutualistas. En suma un elemento innovador clave para elevar a eficacia e eficiencia da acción de MUFACE, plenamente aliñado co Plan Estratéxico MUFACE Avanza 2021-2024 .