accesskey_mod_conten
Bar separa corpo dá cabeceira
04/01/2024

O novo persoal docente, satisfeito con MUFACE

MUFACE realizou en novembro de 2023 unha enquisa de satisfacción ao colectivo de docentes de ensino non universitario que se incorporaron recentemente á Mutualidade, e que foron adscritos mediante o proceso de afiliación masiva. A maioría das persoas consultadas dan unha boa nota ás cuestións sobre trámites de afiliación e alta de beneficiarios, así como á información recibida.

Un ano máis, MUFACE realizou unha enquisa sobre o grao de satisfacción e as posibles melloras a introducir no proceso de alta masiva de 45.727 docentes de novo ingreso, que supuxo así mesmo a incorporación como beneficiarias dos anteriores un número de 11.974 persoas. O aumento de colectivo foi, por tanto, de 57.701 persoas.

É destacable que o alta masiva de docentes deste exercicio é inédita polo seu volume, xa que engloba o ingreso por sistemas de probas selectivas e por sistemas de acceso de estabilización de emprego temporal.  Fronte ás cifras de 2022 -17.700- é evidente o esforzo que supuxo para as administracións involucradas en xeral e para MUFACE en particular. Só nas oficinas de MUFACE en Cataluña produciuse a incorporación de 12.735 titulares mutualistas.

A consulta enviouse a todos os e as titulares que xa elixiran entidade médica ao 31 de outubro, e deste universo contestaron un total de 7.354 mutualistas (16,3%), o que supera con fartura a significancia estatística e aumenta en máis de seis puntos porcentuais o dato de participación na enquisa  realizada no exercicio anterior.

A enquisa, cuxo detalle pódese consultar aquí, foi creada coa aplicación de xestión e edición de formularios (FORMA) da Secretaría Xeral de Administración Dixital, que garante o anonimato e a confidencialidade das respostas.

En canto ao grao de satisfacción, tanto no proceso de afiliación, no alta da entidade sanitaria así como no alta de beneficiario, obtívose unha puntuación próxima a 7 sobre 10. Con respecto ás canles de comunicación, a mellor valorada é a páxina web, con máis dun 6 sobre 10.

 

O 90%, a través da Sede Electrónica

Un dato importante a destacar é que preto do 90% dos novos mutualistas procedentes de corpos docentes completaron a súa afiliación a Muface e o alta dos seus beneficiarios a través de medios electrónicos, utilizando a identificación electrónica (Cl@ve, certificado dixital, DNIe, etc.). A pequena porcentaxe que non empregou medios electrónicos alega problemas na sede electrónica de Muface. Aumenta lixeiramente o uso do alta de beneficiarios dixital (dun 85% a un 87%).

 

Formulario web/App

Tamén cabe destacar que preto do 40% dos novos e novas  mutualistas obtivo a información en relación co proceso de afiliación en fontes propias de MUFACE, sendo as máis utilizadas o formulario web/App (64%) e o teléfono das oficinas (16%). As canles menos utilizadas de MUFACE son Linkedin (0,20%), “X” (1,1%), o teléfono 060 (2,2%) e as charlas de MUFACE nas provincias (3,7%). Dentro das canles alleas á Mutualidade, os máis usados son os sindicatos (21%) e os compañeiros de traballo (26%).

O Formulario, que pode cubrirse a través da web ou da App (neste caso sen necesidade de rexistro previo)  conságrase como medio principal para consultas de mutualistas, en detrimento do teléfono ou as visitas aos Servizos Provinciais, que van en descenso para estes ramos de idade e condicións. Os sindicatos e compañeiros de traballo resultan así mesmo ser fontes primordiais de información. Destacamos a colaboración prestada polas organizacións sindicais en redes sociais para informar aos novos mutualistas.

Por último, cabe sinalar a utilidade da “Guía de Mutualistas de novo ingreso” que se atopa na páxina web e valórase con notas próximas ao 7 sobre 10.

 

Resultados e medidas de mellora

Deste proceso de enquisa, cuxa utilidade hai que agradecer ao novo colectivo mutualista docente que cubriu os cuestionarios, e da información recibida das oficinas territoriais de MUFACE, extráese a necesidade de mellorar algúns procesos.

Entre as medidas previstas atópase a de intensificar a colaboración coas administracións autonómicas para garantir a corrección e fiabilidade dos datos remitidos para a afiliación e a resolución de incidencias, así como sistematizar as charlas virtuais ou presenciais ao novo colectivo, xa sexa de modo autónomo, coa administración autonómica respectiva ou en colaboración  con organizacións sindicais.

 

Máis información

Toda a información sobre enquisas de interese realizadas por MUFACE está na apartado "Calidade e participación" d e a páxina web.