Envío de certificados a mutualistas do Fondo Especial
MUFACE puxo en marcha unha campaña de envío de certificados ás persoas mutualistas que pertenceron a algunha das Mutualidades preexistentes a MUFACE e que quedaron integradas no organismo actual, conformando o denominado Fondo Especial (por exemplo, o Montepío Corpo Xeral de Policía ou a Mutualidade de Ensino Primario).
Remítense a título acreditativo para posibles reclamacións (*)
O obxecto deste certificado é que estes mutualistas poidan acreditar que pertenceron ás este mutualidades, dado que a recente sentenza 707/2023 de o Tribunal Supremo ha recoñecido o dereito de moitos pensionistas que cotizaron nas antigas mutuas laborais a recuperar parte das cotas declaradas na tributación ao IRPF entre o 1 de xaneiro de 1967 e o 31 de decembro de 1978.
MUFACE está a enviar este certificado de oficio, exclusivamente, a todos os mutualistas que figuran dados de alta no Fondo Especial para que, se deciden presentar unha reclamación ante a Axencia Tributaria, poidan acreditar esta condición de mutualista/titular por integración procedente dunha das extintas mutualidades.
(Información actualizada ao 16 de decembro de 2023) Se o ou a mutualista ten o seu correo electrónico actualizado como contacto en MUFACE, lle habra chegado xa o certificado. Se non é así, o envío do certificado en papel por correo postal comeza o 18 de decembro. En caso de non facer recibido o envío en papel a mediados de xaneiro, poderase contactar coa oficina correspondente de MUFACE por se houbo erro de envío.
A persoa mutualista que vaia a reclamar ante a Axencia Tributaria a devolución das cantidades pagas de máis polas súas cotizacións no período sinalado necesitará este certificado e debe conservalo.
No caso de que a persoa mutualista non vaia a emprender ningunha acción, pode facer caso omiso do mesmo.
Importante
1) O resto de mutualistas que se incorporaron directamente a MUFACE sen proceder doutra Mutualidade anterior, e que están integrados no Fondo Xeral, non recibirán este certificado nin deben solicitalo xa que esta sentenza non lles afecta.
Por tanto, rógase encarecidamente que non se dirixan a MUFACE, para non colapsar os servizos de consulta e as oficinas da Mutualidade. Só no caso de que pertencesen ao Fondo Especial e se a mediados de xaneiro non lles chegou a carta en papel, diríjanse ao seu oficna por se houbo algún erro.
2) (A ctualizacióndo 22 de decembro de 2023)Todos estes certificados envíanse de oficio cando o ou a mutualista aparece nas nosas bases de datos como mutualista de Fondo Especial. Nalgúns casos, pode suceder que a unpertencendo o ou a mutualista a unha mutualidade de existencia anterior a MUFACE con todo non figure no Fondo Especial de MUFACE senón no xeneral, é dicir, está dado de alta no este fondo xeral desde 1976.
Neste último caso, MUFACE non pode certificar a pertenza a fondo Especial e por tanto no seu caso o único que podería constatar é a data de afiliación a MUFACE cun certificado común. Para acreditar a súa pertenza a unha antiga mutualidade, recomendámoslles a estas persoas que acudan á AEAT e consulten como facelo, xa que MUFACE non pode certificar o que non obra nas súas bases de datos.
(*) (*) MUFACE actualizou a información relativa á reclamación na súa noticia web do 1 de abril de 2024.