accesskey_mod_conten
Bar separa corpo dá cabeceira
24/11/2022

Avances da OTE de Vigo

Funcionarias do a Oficina de Tramitación Electrónica de Vigo co seu xefe, Gonzalo Malvido

O persoal da Oficina de Tramitación Electrónica (OTE) de MUFACE en Vigo dóbrase, pasando de 5 efectivos a 10. Paralelamente, produciuse un aumento de expedientes ao seu cargo, que se irá incrementando nos próximos meses, mantendo a gran redución de tempos de tramitación: de 37 días a 1.

A OTE aumenta os seus labores e o seu persoal

O 23 de novembro a directora xeral de MUFACE, Myriam Pallarés, e o secretario xeral da Mutualidade, Pablo Saavedra, visitaron as dependencias da OTE e a Oficina Delegada, situadas en locais da Zona Franca da cidade de Vigo. A ocasión é especial, xa que, grazas á resolución do concurso xeral en MUFACE e á positiva expectativa xerada pola Oficina, produciuse un aumento de persoal, que dobra os seus efectivos: de 5 funcionarias a 10. Acompañada polo director provincial de MUFACE en Pontevedra, Ramiro Rodríguez, e por Gonzalo Malvido, que axunta a xefatura da OTE e da Oficina Delegada, a directora xeral ha tido palabras de felicitación e de ánimo para as e os integrantes da esta unidade de xestión telemática desconcentrada.

Entre o pasado febreiro, mes da súa creación, e outubro, a OTE non só fíxose cargo de todos os expedientes de prestacións dentarias e oculares de Madrid senón que tamén asumiu, desde setembro, os da provincia de Málaga. Nuns meses, irá asumindo os expedientes doutras provincias, unha vez que se produza a necesaria formación dos novos efectivos, grazas á experiencia xa desenvolvida e á existencia dun manual de procedemento normalizado propio da OTE.

Se nos atemos aos datos, mentres que en febreiro tramitáronse 2.681 expedientes de Madrid, en outubro tramitáronse 3.614 expedientes, 809 deles procedentes de Málaga (un 35% máis que en febreiro). Un grupo multidisciplinar de MUFACE vea polo funcionamento da OTE, que ampliou os seus recursos materiais en consonancia coa chegada de novos efectivos e o reto que suporá asumir expedientes doutras provincias.

A OTE de Vigo é un exemplo de deslocalización da xestión e desconcentración territorial, que tramitou máis de 30.000 expedientes de prestacións dentarias e oculares desde que comezou o seu labor, en febreiro de 2022. Superou todas as expectativas. A previsión é que a OTE tamén se faga cargo proximamente dos expedientes de Sevilla e doutras provincias, cuxos indicadores de xestión evidencian gran volume deste tipo de prestacións e sobrecarga de traballo.

Neste momento, miles de expedientes xa se xestionan grazas a xestións colaborativas doutros Servizos Provinciais cuxa labor debe destacarse, como Burgos, Ávila e Soria. O seu intenso labor diario permite manter un estándar de tempos admisible e é, inequivocamente, a experiencia que permitiu a xeración da OTE como un modelo estable de xestión telemática, xunto coa dixitalización completa deste tipo de expedientes, que se produciu en 2020. Este proceso de dixitalización alcanzará en breve tamén aos expedientes tramitados en papel por mutualistas que se atopen en situación de xubilación, para os que se permiten canles convencionais, o que tamén reducirá os seus tempos de xestión.

Os datos da OTE indican que se beneficiou notablemente ao colectivo mutualista adscrito a oficinas de maior volume, ao reducirse o tempo de tramitación nestes meses de traballo de 37 días de media a só 1 día.

Encontro co delegado do Estado na Zona Franca de Vigo

O equipo directivo de MUFACE reuniuse tamén con David Regades, delegado do Estado na Zona Franca de Vigo na súa sede, co fin de comentar posibles melloras na localización da Oficina de Tramitación Electrónica. A frutífera colaboración entre ambos os organismos permitiu a instalación actual das oficinas de MUFACE na cidade de Vigo.

Durante o encontro, abordouse o gran interese que presenta a OTE para Vigo, dentro do Plan MUFACE Avanza, como elemento catalizador da dixitalización da administración pública e exemplo da orientación á cidadanía dos servizos públicos, así como a oportunidade que supón para a captación e retención do talento nas administracións públicas.

David Regades manifestou: “cando esta oficina de MUFACE descentralizada instalouse en Vigo foi unha gran noticia, e agora compróbase que desde aquí se pode crecer e ofrecer servizos para toda España, ademais de supor un fito para a Administración do século XXI, canto á accesibilidade dixital aos servizos públicos”.

A directora xeral de MUFACE adiantou, finalmente, que se quere impulsar unha terceira fase, na que se dobrará o persoal da OTE, para así asumir por completo desde Vigo o conxunto dos expedientes de prestación dentaria e ocular de toda España; e ofrecerase, deste xeito, un servizo de calidade desde Galicia para todo o colectivo mutualista, con independencia da súa localización xeográfica ou outros condicionantes.

Os datos actualizados e outros detalles técnicos da Oficina de Tramitación Electrónica de Vigo poden verse tamén na sección web de Transparencia de MUFACE.