accesskey_mod_conten
Bar separa corpo dá cabeceira
25/08/2022

Urxencias e emerxencias no ámbito de MUFACE

MUFACE lembra aos seus mutualistas que a liberdade de elección de sistema sanitario supón un réxime distinto de chamadas e uso dos servizos de urxencias. As persoas mutualistas adscritas a entidades concertadas (ADESLAS, ASISA, DKV) han de contactar cos servizos de urxencia da súa entidade.

Onde chamar ante unha urxencia sanitaria

Desde MUFACE queremos lembrar a importancia de ter claro como deben actuar os e as mutualistas ante unha urxencia ou emerxencia sanitaria. Nos meses de verán, cos habituais desprazamentos persoais ou familiares por vacacións, adoitan xurdir dúbidas sobre como actuar ante estes casos. No ámbito de MUFACE, a liberdade de elección de sistema sanitario supón un réxime distinto de chamadas e uso dos servizos de urxencias.

Coidado cos erros

O erro no contacto cos servizos de urxencias e a atención prestada por un sistema sanitario que non sexa o elixido pola persoa mutualista pode dar lugar a incorrer en gastos considerables non previstos. Por iso, é necesario saber como actuar correctamente ante unha situación de urxencia ou emerxencia sanitaria.

A que teléfonos chamar

Como primeira pauta, ha de terse en conta que as persoas mutualistas adscritas a servizos públicos de saúde han de chamar ao 112, mentres que mutualistas adscritos a entidades concertadas (ADESLAS, ASISA, DKV) han de contactar cos servizos de urxencia da súa entidade, e deben utilizar sempre os medios concertados que aparecen nos catálogos de Atopa Atopa o teu Médico:

   ENTIDADE                Teléf. URXENCIAS

ASISA                           900 900 118

 DKV                              900 300 799

 ADESLAS                     900 322 237

Só en determinadas ocasións poderíase recorrer a medios alleos, pero a condición de que así o indique a entidade. Por este motivo, a pauta é chamar sempre en primeiro lugar aos teléfonos indicados.

Adscritos ao CASE

O colectivo mutualista adscrito ao Concerto de Asistencia Sanitaria no Exterior (CASE), en caso de urxencia ou emerxencia en España, debe chamar ao teléfono 900 300 799.

En caso de desprazamentos temporais ao estranxeiro, aconsellamos consultar a información da nosa web . Hai que ter sempre en conta que  réxime de atención aplícase en cada país.

Asistencia sanitaria de urxencia: Está cuberto todo o colectivo mutualista?

A asistencia sanitaria de urxencia é aquela que se presta ao paciente nos casos en que a súa situación clínica obriga a unha atención sanitaria inmediata. Dispénsase tanto en centros sanitarios como fóra deles, incluíndo o domicilio do paciente, durante as 24 horas do día todos os días do ano, mediante a atención médica e de enfermaría e coa colaboración doutros profesionais

Esta prestación incluye tamén o transporte sanitario terrestre, aéreo ou marítimo, asistido ou non asistido, segundo requírao a situación clínica do paciente, nos casos en que sexa preciso para o seu adecuado traslado ao centro sanitario que poida atender de forma óptima a situación de urxencia.

Forma parte da carteira básica do Sistema Nacional de Saúde e está incluída por tanto no Concerto  subscrito por MUFACE con entidades de seguro para o período 2022-2024,

Que ocorre se se está adscrito/á unha entidade concertada e utilízanse medios dos servizos públicos de saúde?

Calquera mutualista de adscrición concertada que, por decisión propia ou dos seus familiares, utilice medios non concertados coa súa Entidade, deberá aboar sen dereito a reintegro os gastos que poidan ocasionarse, salvo que se cumpran os requisitos para a asistencia urxente de carácter vital, é dicir, que se trate dun suposto dos recolleitos no Cap. 5, apartado 3 do Concerto subscrito con entidades de seguro para o aseguramiento do acceso á asistencia sanitaria en territorio nacional aos beneficiarios da mesma durante os anos 2022, 2023 e 2024.

Interpretación xurídica

Desde un plano estritamente  xurídico considérase que existe urxencia de carácter vital cando se produce unha patoloxía cuxa natureza e síntomas fagan presumible un risco vital inminente ou moi próximo, ou un dano irreparable para a integridade física da persoa de non obterse atención terapéutica de inmediato. Ademais, existen outras condicións para que se cumpra este suposto e casos especiais. É importante que a elección do medio sexa sempre razoable, tendo en conta as circunstancias de lugar e tempo en que a patoloxía se producise, así como a capacidade de decisión do enfermo e, no seu caso, das persoas que prestaron os primeiros auxilios. Esta definición non separa a necesidade de atención inmediata e o medio razoablemente elixido. A soa insuficiencia de medios non xustifica acudir a medios non concertados.

Consulten a Guía de Atencio´n de Urxencias de MUFACE

Para aclarar calquera dúbida, MUFACE ten a disposición das súas mutualistas unha Guía de Atención de Urxencias e Emerxencias(Abre en nova xanela) , que se recomenda ler con atención. Facelo pode evitar a desagradable sorpresa de recibir facturación por uso de servizos sanitarios alleos e complicados trámites posteriores de reclamación. Así mesmo, tamén se ofrece a posibilidade de consultar coa propia oficina de MUFACE á que pertenza o ou a mutualista,  ou ben a do lugar no que se atope, onde lles orientarán sobre calquera dúbida.