accesskey_mod_conten
Bar separa corpo dá cabeceira
18/04/2022

Novo Concerto: só o 0,09% de mutualistas de concertada presentou unha reclamación

Reclamacións Concerto 2022-2024 primeiro trimestre

Tan só 940 persoas mutualistas, o 0,09% do total de 1.045.944 acollidas á opción concertada, presentaron unha reclamación referida ao novo Concerto de Asistencia Sanitaria 2022-2024 no seu primeiro trimestre de vixencia. De todas elas, unicamente 16 –un 1,7% do total– referíanse ao principio de continuidade de tratamentos oncolóxicos en toda España.

Por temas oncolóxicos, unicamente tramitáronse 16 casos

Os datos reais das reclamacións presentadas por mutualistas desde a posta en marcha do Concerto de Asistencia Sanitaria 2022-2024 revelan que estas só representan un 0,09% respecto ao total de persoas adscritas á opción concertada (1.045.944). Segundo datos obtidos dos sistemas de información de MUFACE, neste primeiro trimestre rexistrouse un aumento de 125 reclamaciones respecto ao mesmo período do exercicio anterior, cando aínda rexía o Concerto 2020-2021: 940 fronte 815.

 

A maioría, por urxencias

A maioría das reclamacións refírense, do mesmo xeito que ocorría no anterior Concerto, a problemas de atención en urxencias de hospitais públicos así como a técnicas sometidas a protocolo ou non incluídas en carteira, tales como PET´s non oncolóxicos, ou aplicación do robot cirúrxico Dá Vinci. Tamén se rexistraron reclamacións, moi minoritarias, sobre cuestións referir# a probas PCR para detectar a Covid-19.

 

Continuidade de tratamentos

No referido a queixas por incumprimento do principio de continuidade de tratamentos, contemplado no novo Concerto, tan só rexistráronse 24 reclamacións en toda España. Destas, 16 –un 1,7% do total xeral– están relacionadas con tratamentos oncolóxicos.

 

Reclamacións por incumprimento

O Concerto de Asistencia Sanitaria 2022-2024 contempla a posibilidade de que as persoas mutualistas presenten reclamacións cando entendan que as entidades están a incumprir coas súas obrigas nos termos establecidos no acordo. Antes de presentar unha reclamación recoméndase sempre contactar co respectivo Servizo Provincial, xa que moitas veces estas cuestións resólvense por xestión directa das este oficinas, sen necesidade de formulación de reclamación. Cando xa se inicia procedemento de reclamación, tal como infórmase na páxina web de MUFACE , o asunto vai a unha Comisión Mixta, onde se resolve.

Cabe destacar que a presentación de reclamacións facilitouse co novo procedemento electrónico creado en 2021 e que, como é habitual, existe total disposición dos servizos provinciais para xestionar as reclamacións e facer unha xestión directa coa entidade, evitando conflitos.

 

Mantéñense as coberturas

A reordenación dos medios concertados, que se produce con todo novo Concerto, non debe supor ningunha diminución de coberturas que, en todo caso, están garantidas polo propio acordo. Así, disponse de varias garantías de protección das e os mutualistas, entre as que destacan o principio de continuidade asistencial co mesmo facultativo ou no mesmo centro ou servizo para persoas sometidas a tratamentos patolóxicos graves, incluídos os oncolóxicos, psiquiátricos ou de diáleses, ou a obriga da entidade de facerse cargo da asistencia no medio de elección do mutualista se non lle ofrece unha alternativa asistencial válida.

Nos supostos en que as persoas mutualistas non reciban a asistencia sanitaria de conformidade co previsto no Concerto, que garante a carteira básica vixente no Sistema Nacional de Saúde (SNS), poden presentar no seu Servizo Provincial a correspondente reclamación de asistencia sanitaria para a súa valoración en Comisión Mixta. Dita reclamación pode presentarse por varias vías, tanto electrónicas como convencionais, tal e como se explica na páxina web de MUFACE.

 

Total disposición da Mutualidade

MUFACE, como é habitual,  reitera a súa disposición a atender todas as reclamacións e queixas concretas que poidan derivarse do incumprimento ou cumprimento non satisfactorio das prestacións que están obrigadas a resolver as compañías aseguradoras que subscribiron o Concerto 2022-2024. Para iso a Mutualidade ten a disposición do colectivo mutualista os servizos provinciais e as canles de atención telemática accesibles permanentemente.