accesskey_mod_conten
Bar separa corpo dá cabeceira
08/04/2020

Incapacidade temporal: garántese o cobro

As persoas mutualistas que se atopen en situación de incapacidade temporal teñen garantido o abono das súas retribucións, mentres dure o estado de alarma, aínda que non dispoñan a tempo dos partes médicos de confirmación de baixa.

Procedemento excepcional polo estado de alarma

O abono das retribucións ás persoas mutualistas de baixa por incapacidade temporal (IT) quedou garantido polo Goberno tras a publicación do Real Decreto-lei 13/2020 do 7 de abril de 2020. A norma establece que as persoas mutualistas, aínda que non dispoñan a tempo dos partes médicos de confirmación de baixa, poderán seguir percibindo puntualmente as súas retribucións durante a vixencia do estado de alarma.

Esta garantía cobre tanto ás persoas mutualistas que iniciaron a IT antes deste período excepcional, que comezou o 14 de marzo, como ás que a inician nestes días.

Os órganos de persoal axustaranse ao previsto nesta disposición e deberán remitir a MUFACE as licenzas seguindo un procedemento excepcional mentres dure o estado de alarma.

 

Mutualistas con IT antes do estado de alarma

As persoas mutualistas que non dispoñan a tempo do parte médico de confirmación da baixa deberán comunicalo ao seu órgano de persoal para que este póidallo certificar a MUFACE.  Ambos os organismos continuarán aboando a prestación de IT, aínda que non dispoñan do parte correspondente, é dicir, mantéñense as retribucións aínda que falte algún parte médico de confirmación, algo que non ocorre en circunstancias normais.

Se o mutualista alcanza o día 91 de baixa durante o estado de alarma, ten que solicitar igualmente o subsidio a  a Mutualidade. Pode facerse por dúas canles,  tal como indícase na web nesta ENLACE , a saber: a través da Sede electrónica ou remitindo a documentación por correo postal.

Cando finalice a vixencia do estado de alarma, procederase ao recoñecemento do subsidio por parte de MUFACE. A Mutualidade compensará aos órganos de persoal coas cantidades que correspondan ao subsidio desde o día 91 da baixa, mediante o ingreso das este cantidades no Tesouro ou na caixa da entidade pagadora.

Inicio dunha IT durante o estado de alarma ( por calquera patoloxía)

Aquelas persoas mutualistas que inicien a incapacidade temporal por calquera patoloxía durante este período excepcional, deben comunicalo inmediatamente ao seu órgano de persoal aínda cando non dispoñan de parte médico de baixa por tardanza na atención sanitaria. Os órganos de persoal están a ser flexibles na recepción por correo electrónico de partes de baixa e confirmación, dadas as actuais circunstancias.

Con esta iniciativa da Dirección Xeral de MUFACE, aprobada polo Consello de Ministros, queda garantida a atención e a retribución económica a cantas persoas mutualistas que, por calquera razón, áchense en situación de incapacidade temporal. Sobre todo nestes días nos que o importante é facerlle a vida máis fácil a quen máis o necesitan.

Para calquera dúbida respecto diso, MUFACE segue mantendo abertos as súas canles habituais: o teléfono 060 e o formulario web en Atención Atención a Mutualistas, ao que tamén se pode acceder a través da App para dispositivos móbiles .   Así mesmo, recoméndase consultar a páxina de preguntas frecuentes (FAQ), que se actualiza diariamente, neste LIGAZÓN.

Se ten unha urxencia relacionada co estado de alarma, pode escribir ao correo electrónico consulta.coronavirus@muface.es