accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
22/02/2021

Cita prèvia en Bizkaia, Huelva, Lugo i Valladolid

Ja són 36 els serveis provincials que compten amb el sistema de Cita Prèvia a través del telèfon 060 i Seu Electrònica. Avui se sumen les oficines de Bizkaia, Huelva, Lugo i Valladolid.

S'uneixen al sistema de 060 i seu electrònica

A partir d'avui, quatre nous serveis provincials de MUFACE -Bizkaia, Huelva, Lugo i Valladolid -, ja disposen del sistema de petició de cita prèvia en les seves oficines a través de la seu electrònica i el telèfon 060.

Per obtenir cita a partir del 8 de març, els  afiliats de Bizkaia (15.922), Huelva (18.442), Lugo (12.452) i Valladolid (20.075) hauran d'utilitzar obligatòriament el telèfon 060 o la seu electrònica de la Mutualitat. Aquests canals ja estan disponibles des d'avui, 22 de febrer, en aquestes oficines.

Des que el 25 de maig de 2020 es va imposar la cita prèvia obligatòria en totes les oficines de MUFACE, són ja 36 les províncies que compten amb el servei de sol·licitud a través de seu electrònica i telèfon 060: la Corunya (inclosa l'oficina de Santiago de Compostel·la), Àlaba Albacete, Alacant, Almeria, Astúries, Badajoz, Barcelona, Bizkaia, Càceres, Cadis, Cantàbria, Castelló, Còrdova, Girona Granada, Huelva, Jaén, León, Lleida, Lugo, Madrid (cinc oficines), Màlaga, Múrcia, Navarra, Orense, Palencia, Las Palmas, Pontevedra (inclosa Vigo), Salamanca, Sevilla, Tenerife, Toledo, València, Valladolid i Zaragoza.

El telèfon 060 i seu electrònica, que treballen sobre l'aplicació comuna de la Secretaria General d'Administració Digital, aporten com a valor afegit la seguretat i traçabilitat, i la possibilitat de concertar cita a qualsevol moment, fins i tot fora d'hores d'oficina. A més, són dos canals clau en oficines amb un volum important de gestió, com les quals avui s'incorporen.


Solament DNI i número de mòbil

Per sol·licitar cita prèvia a la seu electrònica de MUFACE no es precisa identificació electrònica, només un DNI i un número de telèfon mòbil, entrant en aquest enllaç .

Quant a la trucada al 060, s'aconsella dir al principi “cita Prèvia MUFACE”. Si es necessita cita abans del 8 de març en Bizkaia, Huelva, Lugo o Valladolid, n'hi ha prou amb trucar al telèfon o escriure un email a l'adreça de cada servei provincial per sol·licitar-la, poden veure's les dades de contacte en aquest enllaç .


Limitació d'aforaments

Des del 25 de maig de 2020, data en què es va imposar la cita prèvia obligatòria, s'han limitat els aforaments de les oficines amb l'objectiu de racionalitzar l'afluència de persones, potenciant al temps la seu electrònica, el telèfon, el correu electrònic, el formulari web  o l'App per a dispositius mòbils, com a exemples de canals alternatius al presencial.

I sempre amb aquestes premisses: en MUFACE només s'atendran sense cita prèvia les urgències d'assistència sanitària, i, amb cita prèvia obligatòria, les gestions que no puguin resoldre's per un altre mitjà. Els assumptes que puguin resoldre's per una via diferent, com per exemple la sol·licitud de talonaris, la sol·licitud en paper d'ajudes dentàries i oculars, la d'incapacitat temporal o el reintegrament de despeses de farmàcia, no seran atesos presencialment en les oficines.

Respecte a la sol·licitud de talonaris, MUFACE recorda que a l'octubre de 2020 es va implantar el nou servei de petició a través del 060 ( Veure enllaç a la notícia )


Balanç del sistema de cita prèvia.

Com a balanç del sistema de cita prèvia en MUFACE, en una etapa en la qual s'ha intensificat la demanda de gestions per part dels mutualistes, es pot aportar la dada que entre juny de 2020 i gener de 2021, inclusivament, van ser 254.697 mutualistes els que van acudir a les oficines de MUFACE. Al gener de 2021, més del 74% dels mutualistes van acudir amb cita prèvia a les oficines de MUFACE, tenint en compte que un 12% de la resta van ser atesos per urgències sanitàries, que no precisen cita.

Actualment, és clar que la cita prèvia ja no és una novetat per als mutualistes, i es considera ja una mesura consolidada, que permet mantenir els aforaments i distàncies de seguretat controlats, així com uns raonables temps d'espera. Al mateix temps que s'evita l'expansió del Covid 19, es fomenta l'ús de canals electrònics en el segment de mutualistes amb capacitat per utilitzar-los.

Aconseguir al mateix temps estàndards adequats de qualitat de servei i seguretat és l'objectiu prioritari d'aquest sistema de cita prèvia, al que avui s'han sumat Bizkaia, Huelva, Lugo i Valladolid.