accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
26/04/2021

Cita prèvia: ja hi ha 46 províncies amb 060 i seu electrònica

Avui han entrat Burgos, Conca, Melilla, Segòvia, Tarragona i Zamora al sistema de cita prèvia a través del telèfon 060 i seu electrònica, sumant ja un total de 46 províncies en tota Espanya.

Se sumen Burgos, Conca, Melilla, Segòvia, Tarragona i Zamora

Sis nous serveis provincials de MUFACE –Burgos, Conca, Melilla, Segòvia, Tarragona i Zamora-  disposen des d'avui del sistema de petició de cita prèvia en les seves oficines a través de la seu electrònica i el telèfon 060.

Per obtenir cita a partir del 10 de maig en aquestes sis oficines de MUFACE les persones afiliades  residents en aquestes províncies hauran d'utilitzar obligatòriament el telèfon 060 o la seu electrònica de la Mutualitat. Aquests canals ja estan disponibles des d'avui, 26 d'abril, en aquestes oficines.

L'entrada en funcionament d'aquest servei beneficia a un total de 55.687 afiliats de Burgos (10.848), Conca (7.225), Melilla (4.700), Segòvia (6.635), Tarragona (19.188) i Zamora (7.091)

Des que el 25 de maig de 2020 es va imposar la cita prèvia obligatòria en totes les oficines de MUFACE, són ja 46 les províncies que compten amb el servei de sol·licitud a través de seu electrònica i telèfon 060. Es tracta de tots els Serveis Provincials de MUFACE excepte Àvila, Balears, Guipúscoa, Huesca, Guadalajara i Teruel, sis províncies en les quals se seguiran  gestionant les cites a través del seu telèfon i correu electrònic corporatius. En aquest enllaç es poden trobar totes les dades de contacte dels nostres Serveis Provincials .

El telèfon 060 i seu electrònica, que treballen sobre l'aplicació comuna de la Secretaria General d'Administració Digital,  aporten com a valor afegit la seguretat i traçabilitat, i la possibilitat de concertar cita a qualsevol moment, fins i tot fora d'hores d'oficina. A més, són dos canals clau en oficines amb un volum important de gestió, com les què avui s'incorporen.

Solament DNI i número de mòbil

Per sol·licitar cita prèvia a la seu electrònica de MUFACE no és precisa identificació electrònica, tan sol un DNI i un número de telèfon mòbil, entrant en aquest enllaç .

Pel que fa a la trucada al 060, s'aconsella dir al principi “cita Prèvia MUFACE”. Si es precisa cita abans del 10 de maig a Burgos, Conca, Melilla, Segòvia, Tarragona i Zamora,  n'hi ha prou amb trucar al telèfon o escriure un email a l'adreça de cada servei provincial per sol·licitar-la, poden veure's les dades de contacte en aquest enllaç.

Límit d'aforaments

Des del 25 de maig de 2020, data en què es va imposar la cita prèvia obligatòria, s'han limitat els aforaments de les oficines amb l'objectiu de racionalitzar l'afluència de persones, potenciant al temps la seu electrònica, el telèfon, el correu electrònic, el formulari web  o l'App per a dispositius mòbils, com a exemples de canals alternatius al presencial.

I sempre amb aquestes premisses: en MUFACE només s'atendran sense cita prèvia les urgències d'assistència sanitària, i, amb cita prèvia obligatòria, les gestions que no puguin resoldre's per un altre mitjà. Els assumptes que puguin resoldre's per una via diferent, com per exemple la sol·licitud de talonaris, la sol·licitud en paper d'ajudes dentàries i oculars, la d'incapacitat temporal o el reintegrament de despeses de farmàcia, no seran atesos presencialment en les oficines.

Respecte a la sol·licitud de talonaris, MUFACE recorda no cal acudir a les oficines per sol·licitar-los, i els canals disponibles per realitzar la petició es poden trobar en aquest enllaç.

Repercussió del procés de vacunació.

La pandèmia ha intensificat la demanda de gestions per part dels mutualistes, i es pot aportar la dada que al març de 2021, un 72% dels mutualistes van acudir amb cita prèvia a les oficines de MUFACE, tenint en compte que un 8% de la resta van ser atesos per urgències sanitàries, que no precisen cita.

En aquest moment, s'evidencia que existeix una important repercussió del procés de vacunació en el sistema de cita prèvia, ja que ha descendit en un 4 % el percentatge de persones que sol·liciten cita per acudir a les oficines, entenent com a urgència consultar sobre la seva cita de vacunació. Respecte a aquestes qüestions, la Mutualitat solament pot verificar que les seves dades estan enviades a la respectiva comunitat autònoma, ja que tots els de identitat i contacte de mutualistes d'entitat concertada han estat remesos puntualment a totes elles, i se segueixen enviant actualitzacions instades pels mutualistes constantment.

Tot i no tenir competència  MUFACE en matèria de salut pública, i ser aquesta de responsabilitat plena de les administracions autonòmiques - es poden veure les novetats en aquest enllaç- s'està realitzant un esforç extraordinari per atendre als mutualistes per tots els canals, sobretot quan es tracta de grups d'edat de persones grans o prioritzats per motius de salut. S'avalua en un 35% la càrrega de treball afegida com a efecte del procés de vacunació. Valgui com a mostra que entre el 15 de gener i avui, 26 d'abril,  s'han fet 436.000 actualitzacions de dades pels mutualistes d'entitat concertada.

Balanç del sistema de cita prèvia.

Actualment, la cita prèvia ja no és una novetat per als mutualistes, i es considera ja una mesura consolidada, que permet mantenir els aforaments i distàncies de seguretat controlats, així com uns raonables temps d'espera. Al mateix temps que s'evita l'expansió de la Covid-19, es fomenta l'ús de canals electrònics en el segment de mutualistes amb capacitat per utilitzar-los.

Aconseguir al mateix temps estàndards adequats de qualitat de servei i seguretat és l'objectiu prioritari d'aquest sistema de cita prèvia, al que avui s'han sumat Burgos, Conca, Melilla, Segòvia, Tarragona i Zamora.