accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
16/11/2020

Cita prèvia a Almeria, Astúries, Càceres i Pontevedra

Mapa con cita previa 060 y Sede Electronica

Quatre noves províncies s'incorporen avui al sistema de cita prèvia a través de la Seu Electrònica i el telèfon 060. La mesura beneficia a 107.007 mutualistes d'Almeria, Astúries, Càceres i Pontevedra.

S'incorporen al sistema de 060 i Seu Electrònica

Els serveis provincials d'Almeria, Astúries, Càceres i Pontevedra (inclosa l'oficina delegada de Vigo) se sumen avui al sistema de petició de cita prèvia a través de la seu electrònica i el telèfon 060. Per obtenir cita en aquestes oficines a partir del 30 de novembre, els 107.007 afiliats d'Almeria (24.688), Astúries (34.376), Càceres (16.363) i Pontevedra (31.580), ho hauran de fer obligatòriament a través del telèfon 060 o per la seu electrònica de la Mutualitat. Aquests dos canals ja estan disponibles des d'avui, 16 de novembre, en aquests serveis provincials.

Amb aquestes, són ja 28 les províncies que compten amb aquest servei des que el passat 25 de maig es va imposar la cita prèvia obligatòria en totes les oficines de MUFACE: la Corunya (inclosa l'oficina de Santiago de Compostel·la), Àlaba Albacete, Alacant, Almeria, Astúries, Badajoz, Barcelona, Càceres, Cadis, Castelló, Còrdova, Granada, Jaén, Lleida, Madrid, Màlaga, Múrcia, Navarra, Orense, Las Palmas, Pontevedra (inclosa Vigo), Salamanca, Sevilla, Tenerife, Toledo, València i Zaragoza.

Solament DNI i número de mòbil

Per sol·licitar cita prèvia a la seu electrònica de MUFACE no és precisa identificació electrònica, tan sol un DNI i un número de telèfon mòbil, entrant en aquest enllaç.

Quant a la trucada al 060, s'aconsella dir al principi “cita Prèvia MUFACE”. Si es precisa cita abans del 30 de novembre a Almeria, Astúries, Càceres i Pontevedra o Vigo, n'hi ha prou amb trucar al telèfon o escriure un email a l'adreça de cada Servei Provincial o Oficina Delegada  (cas de Vigo) per demanar la corresponent cita, en aquest enllaç.

Límit d'aforaments

Des del 25 de maig, data en què es va imposar la cita prèvia obligatòria, s'han limitat els aforaments de les oficines amb l'objectiu de racionalitzar l'afluència de persones, potenciant al temps la seu electrònica, el telèfon, el correu electrònic, el formulari web  o l'App per a dispositius mòbils, com a exemples de canals alternatius al presencial.

En aquest moment, l'APP està fora de servei per motius tècnics, però existeixen canals alternatius no presencials per a totes les funcionalitats que proporciona aquella. Respecte a la sol·licitud de talonaris, cal recordar que el passat 13 d'octubre MUFACE  va implantar el nou servei de petició a través del 060,  a través del que, en tres minuts i solament amb DNI i Codi Postal, dient al principi “talonari MUFACE”,  se sol·licita l'enviament. Entrant en aquest enllaç s'accedeix a la notícia .

I sempre amb aquestes premisses: en MUFACE només s'atendran sense cita prèvia les urgències d'assistència sanitària, i, amb cita prèvia obligatòria, les gestions que no puguin resoldre's per un altre mitjà. Els assumptes que puguin resoldre's per una via diferent, com per exemple la sol·licitud de talonaris, la d'incapacitat temporal o el reintegrament de despeses de farmàcia, no seran atesos presencialment en les oficines.

Balanç del sistema de cita prèvia.

Les dades relatives a l'ús de la cita prèvia a l'octubre indiquen que s'han ofert durant el mes 39.046 cites en les oficines de MUFACE, tenint en compte que han romàs obertes durant tota la pandèmia. D'elles, s'han utilitzat 24.282, és a dir, un 62,18 %, la qual cosa representa una notable millora respecte al 47% que presenten, per exemple, les dades de juny, juliol i agost.

Per ser una mesura relativament nova en MUFACE i ser necessària una dosi de prudència i flexibilitat, els funcionaris i funcionàries també han atès a persones sense cita, informant-los del nou sistema, sent aquest el cas de 9.771 atencions prestades. Finalment, les urgències sense cita que s'han atès al setembre han estat 4.834, relacionades amb qüestions sanitàries que precisen atenció immediata. Han estat per tant en total 38.887 les persones ateses durant el citat mes en les oficines de la Mutualitat.

La informació completa sobre els canals que atenen la sol·licitud de cita en cada servei provincial es pot trobar en aquest enllaç.