accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
10/03/2022

Nou servei electrònic

Declaración anual para la prestación de hijo/a o menor a cargo con discapacidad

MUFACE inicia la revisió anual de les prestacions de discapacitat i habilita a la Seu Electrònica la presentació de la declaració de la situació familiar i laboral del causant de la prestació per fill, filla o menor en acolliment a càrrec amb discapacitat.

Declaració anual de la prestació de fill o filla, a càrrec amb discapacitat

Com cada any, MUFACE ha iniciat el procés de revisió anual de les prestacions per discapacitat. En la prestació econòmica per fill, filla o persona menor acollida a càrrec amb discapacitat aquest tràmit consisteix en la presentació anual per mutualistes d'una declaració sobre la situació familiar i laboral de la persona amb discapacitat, causant de la prestació esmentada, així com sobre la percepció d'altres prestacions en què aquesta persona sigui causant.

Com a novetat, aquest any les persones mutualistes podran presentar aquesta declaració a través de la Seu Electrònica de MUFACE.

Objectiu estratègic: simplificació i agilització

El Pla MUFACE Avanza 2021-2023 , dins del seu Objectiu Estratègic de simplificació, persegueix facilitar al màxim les gestions de les persones mutualistes i l'agilització de la resposta, fet que suposa reduir al màxim el paper, potenciant la seu electrònica com a canal de interacció, sempre tenint en compte la bretxa digital i preservant els canals convencionals.

Alineat amb els objectius del Pla MUFACE Avanza, el nou servei electrònic se suma als canals ja existents.

Mitjans disponibles per presentar la declaració

A partir d'ara, es podrà presentar:
Utilitzant el nou servei electrònic ja inclòs a la nostra seu electrònica, amb Cl@ve, certificat electrònic o DNIe.
Presencialment a través de les oficines del Servei Provincial corresponent. Per això, ha de sol·licitar CITA PRÈVIA.
Per correu postal.
En qualsevol dels registres previstos a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

S'han enviat correus electrònics a les persones mutualistes que han de presentar la seva declaració, així com SMS en cas de no comptar amb la seva adreça. Igualment, s'han remés cartes en paper incloent-hi l'imprès. Aquest any es podrà presentar des del 8 de març fins al 18 de maig inclusivament i el nou canal electrònic ha tingut acollida, ja que en dos dies aproximadament 600 mutualistes ja ho han utilitzat.

Amb aquest nou servei, que s'espera que sigui satisfactori i de fàcil utilització, la Mutualitat segueix donant la màxima importància a l'objectiu de transformació digital, mantenint alhora l'atenció personalitzada a les persones mutualistes, així com tots els canals no electrònics.