accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
14/06/2021

Cita prèvia per Seu/060 en totes les oficines

Avui se sumen sis noves províncies al sistema de cita prèvia a través del telèfon 060 i seu electrònica. D'aquesta manera, totes les oficines de MUFACE compten ja amb aquest servei.

Se sumen Àvila, Guipúscoa, Guadalajara, Huesca, Illes Balears i Terol

Sis nous serveis provincials de MUFACE -Àvila. Guipúscoa, Guadalajara, Huesca, Illes Balears i Terol- disposen des d'avui del sistema de petició de cita prèvia en les seves oficines a través de la seu electrònica i del telèfon 060. Amb aquestes incorporacions, ja queda complet el mapa dels serveis provincials que ofereixen aquestes dues vies de sol·licitud. És l'última fase d'un projecte que va començar al novembre de 2019, va ser interromput per la pandèmia i de nou va ser reprès al maig de 2020, precisament per la necessitat de preservar distàncies i aforaments, juntament amb l'objectiu original de racionalitzar l'afluència de persones a les oficines.

Per obtenir cita a partir del 28 de juny en aquestes sis oficines de MUFACE, les persones afiliades residents en aquestes províncies hauran d'utilitzar obligatòriament el telèfon 060 o la seu electrònica de la Mutualitat. Aquests canals ja estan disponibles des d'avui, 14 de juny, en aquestes oficines.

Millores per gairebé 70.000 afiliats

L'entrada en funcionament d'aquest servei beneficia a un total de 69.923 afiliats, corresponents a les províncies d'Illes Balears (28.349), Àvila (13.732), Guipúscoa (7.624), Huesca (7.587), Guadalajara (7.565) i Terol (5.066).

Les oficines de MUFACE han romàs obertes durant tota la pandèmia, i des que el 25 de maig de 2020 es va imposar la cita prèvia obligatòria, s'han anat incorporant progressivament les oficines als canals seu/060, i abans d'això han vingut utilitzant el telèfon i el correu electrònic.

Més seguretat i traçabilitat

El servei de la seu electrònica treballa amb l'aplicació comuna de la Secretaria General d'Administració Digital, i amb la finalitat de facilitar la petició a persones que no comptin amb mitjans informàtics es va concertar el servei telefònic amb el 060, un altre servei comú de l'Administració General de l'Estat. Tots dos serveis aporten com a valor afegit la seguretat i traçabilitat, a més de la possibilitat de concertar una cita a qualsevol moment, fins i tot fora d'hores d'oficina.

Solament DNI i número de mòbil.

Per sol·licitar cita prèvia a la seu electrònica de MUFACE no es precisa identificació electrònica, tan sol un DNI i un número de telèfon mòbil,  accedint a través d'aquest enllaç.

Quant a la trucada al 060, s'aconsella dir al principi “cita Prèvia MUFACE”. Si es precisa concertar una cita abans del 28 de juny a Àvila. Guipúscoa, Guadalajara, Huesca, Illes Balears i Terol, n'hi ha prou amb trucar al telèfon o escriure un email a l'adreça de cada servei provincial per sol·licitar-la. Poden veure's les dades de contacte en aquest enllaç.

Gestions presencials i no presencials.

Des del 25 de maig de 2020, data en què es va imposar la cita prèvia obligatòria, s'han limitat els aforaments de les oficines amb l'objectiu de racionalitzar l'afluència de persones, potenciant al mateix temps la seu electrònica, el telèfon, el correu electrònic, el formulari web o l'App per a dispositius mòbils, com a exemples de canals alternatius al presencial.

I sempre amb aquestes premisses: a MUFACE només s'atendran sense cita prèvia les urgències d'assistència sanitària, i, amb cita prèvia obligatòria, les gestions que no puguin resoldre's per un altre mitjà. Els assumptes que puguin resoldre's per una via diferent, com per exemple la sol·licitud de talonaris, la sol·licitud en paper d'ajudes dentàries i oculars, la d'incapacitat temporal o el reintegrament de despeses de farmàcia, no seran atesos presencialment en les oficines.

Respecte a la sol·licitud de talonaris, MUFACE recorda que no s'ha d'acudir  a les oficines per sol·licitar-los. Es poden trobar en aquest enllaç els canals disponibles per realitzar la petició.

Repercussió del procés de vacunació.

La pandèmia ha intensificat la demanda de gestions per part dels mutualistes. Entre juny de 2020 i març de 2021 un 72% dels mutualistes van acudir amb cita prèvia a les oficines de MUFACE, tenint en compte que un 8% de la resta van ser atesos per urgències sanitàries, que no precisen cita.

En aquest moment, existeix una important repercussió del procés de vacunació en el sistema de cita prèvia, ja que ha descendit en un 4 % respecte a xifres anteriors a febrer de 2021  el percentatge de persones que sol·liciten cita per acudir a les oficines. En alguna mesura, part dels mutualistes han entès com a qüestió urgent consultar sobre la seva cita de vacunació i, últimament, plantejar els seus dubtes sobre com obtenir els certificats de vacunació o recuperació. Respecte a aquestes qüestions, la Mutualitat solament pot verificar que les dades estan enviades a la respectiva comunitat autònoma, ja que totes les corresponents a mutualistes de concertada han estat  enviades puntualment a cada comunitat, i se segueixen enviant sistemàticament  les actualitzacions instades pels mutualistes.

MUFACE no té competència en matèria de salut pública, ja que aquesta és responsabilitat plena de les administracions autonòmiques sobre la qual es poden conèixer  novetats en aquest enllaç. Encara així, s'està realitzant un esforç extraordinari per atendre als mutualistes per tots els canals, sobretot quan pertanyen a grups d'edat de persones grans o prioritzats per motius de salut. S'avalua en un 35% la càrrega de treball addicional com a efecte del procés de vacunació.


Balanç del sistema de cita prèvia.

Actualment, la cita prèvia ja no és una novetat per als mutualistes, que han respost perfectament a aquesta nova pauta, i es considera una mesura consolidada que permet mantenir els aforaments i distàncies de seguretat controlats, així com uns raonables temps d'espera. La mesura evita, d'altra banda, l'expansió de la Covid-19, i fomenta l'ús de canals electrònics en el segment de mutualistes amb capacitat per utilitzar-los.

Aconseguir al mateix temps estàndards adequats de qualitat de servei i garantir la seguretat són els objectius prioritaris d'aquest sistema de cita prèvia, al que avui se sumen Àvila. Guipúscoa, Guadalajara, Huesca, Illes Balears i Terol.