accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
25/01/2021

Cita Prèvia a Cantàbria, Girona, León i Palencia

Els serveis provincials de Cantàbria, Girona, León i Palència se sumen des d'avui al sistema de Cita Prèvia a través del telèfon 060 i Seu Electrònica. Amb aquestes, ja són 32 les províncies que ofereixen aquest servei.

Se sumen al sistema de 060 i Seu Electrònica

Ja són 32 les províncies que han implantat el servei de cita prèvia a través del telèfon 060 i Seu Electrònica. Des d'avui, els serveis provincials de Cantàbria, Girona, León i Palència s'incorporen a aquest sistema, del que es beneficiaran un total de 62.064 mutualistes. Per obtenir cita en aquestes oficines a partir del 8 de febrer, els afiliats de Cantàbria (19.524), Girona (18.330), León (18.135) i Palència (6.075), ho hauran de fer obligatòriament a través del telèfon 060 o per la seu electrònica de la Mutualitat. Aquests dos canals ja estan disponibles des d'avui, 25 de gener, en aquests serveis provincials.

Des que el passat 25 de maig es va imposar la cita prèvia obligatòria en totes les oficines de MUFACE, s'han anat incorporant en diferents fases al sistema de sol·licitud a través del telèfon 060 i Seu Electrònica les següents províncies: la Corunya (inclosa l'oficina de Santiago de Compostel·la), Àlaba Albacete, Alacant, Almeria, Astúries, Badajoz, Barcelona, Càceres, Cadis, Cantàbria, Castelló, Còrdova, Girona Granada, Jaén, León, Lleida, Madrid (cinc oficines), Màlaga, Múrcia, Navarra, Orense, Palencia, Las Palmas, Pontevedra (inclosa Vigo), Salamanca, Sevilla, Tenerife, Toledo, València i Zaragoza.

Només DNI i número de mòbil

Per sol·licitar cita prèvia a la seu electrònica de MUFACE no és necessita identificació electrònica, només un DNI i un número de telèfon mòbil, entrant en aquest enllaç:

Quant a la trucada al 060, s'aconsella dir al principi “cita Prèvia MUFACE”.

Si es precisa cita abans del 8 de febrer a Cantàbria, Girona, León i Palencia, n'hi ha prou amb trucar al telèfon o escriure un email a l'adreça de cada Servei Provincial per demanar la corresponent cita, en aquest enllaç

Límit d'aforaments i balanç d'atenció presencial 2020

Des del 25 de maig, data en què es va imposar la cita prèvia obligatòria, s'han limitat els aforaments de les oficines amb l'objectiu de racionalitzar l'afluència de persones, potenciant al temps la seu electrònica, el telèfon, el correu electrònic, el formulari web o l'App per a dispositius mòbils, com a exemples de canals alternatius al presencial.

Respecte a la sol·licitud de talonaris, cal recordar que el passat 13 d'octubre MUFACE  va implantar el nou servei de petició a través del 060: es pot sol·licitar l'enviament només amb tres minuts. N'hi ha prou amb tenir a mà el DNI i Codi Postal i dir al principi “talonari MUFACE”. Es pot veure més informació entrant aquí

I sempre amb aquestes premisses: en MUFACE només s'atendran sense cita prèvia les urgències d'assistència sanitària, i, amb cita prèvia obligatòria, les gestions que no es puguin resoldre per un altre mitjà. Els assumptes que es puguin resoldre per una via diferent, com per exemple la sol·licitud de talonaris, la d'incapacitat temporal o el reintegrament de despeses de farmàcia, no seran atesos presencialment en les oficines.

Cal recordar que les oficines de MUFACE han romàs obertes durant tota la pandèmia. Com a dada d'interès a manera de balanç de l'any passat es pot aportar que entre juny i desembre de 2020 226.535 mutualistes van ser atesos presencialment en la Mutualitat. D'ells, 26.925 van acudir sense cita per tractar-se d'urgències d'assistència sanitària (11,88 %), 64.955 mutualistes van acudir sense cita ( 28,67%) i, finalment, 134.655 mutualistes van ser atesos havent sol·licitat cita prèvia ( (59,44%). Progressivament, augmenta el nombre de l@s mutualistes que acudeixen amb cita, entenent que es tracta d'una pauta necessària per racionalitzar l'atenció presencial i evitar riscos.

La informació completa sobre els canals que atenen la sol·licitud de cita en cada servei provincial es pot trobar en aquest enllaç.