accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
19/10/2020

Cita prèvia: La Corunya, Lleida, Salamanca i Toledo

Avui entren quatre noves províncies en el sistema de cita prèvia a través del telèfon 060 i seu electrònica de MUFACE. Aquest nou servei dona cobertura a un total de 88.958 mutualistes de la Corunya, Lleida, Salamanca i Toledo.

S'uneixen al sistema de 060 i seu electrònica

Quatre nous serveis provincials de MUFACE -la Corunya, Lleida, Salamanca i Toledo-, s'han unit avui al sistema de petició de cita prèvia en les seves oficines a través de la seu electrònica i el telèfon 060.

Per obtenir cita a partir del 2 de novembre, els 88.958 afiliats de la Corunya (41.259), Lleida (12.155), Salamanca (15.606) i Toledo (19.938) hauran d'utilitzar obligatòriament el telèfon 060 o la seu electrònica de la Mutualitat. Aquests canals ja estan disponibles des d'avui, 19 d'octubre, per obtenir cita en aquestes oficines.

Des que el passat 25 de maig es va imposar la cita prèvia obligatòria en totes les oficines de MUFACE, són ja 24 les províncies que compten amb el servei de sol·licitud a través de seu electrònica i telèfon 060: la Corunya, Àlaba, Albacete, Alacant, Badajoz, Barcelona, Cadis, Castelló, Còrdova, Granada, Jaén, Lleida, Madrid, Màlaga, Múrcia, Navarra, Orense, Las Palmas, Salamanca, Sevilla, Tenerife, Toledo, València i Zaragoza.

El telèfon 060 i seu electrònica, que treballen sobre l'aplicació comuna de la Secretaria General d'Administració Digital, aporten com a valor afegit la seguretat i traçabilitat, i la possibilitat de concertar cita a qualsevol moment, fins i tot fora d'hores d'oficina. A més, són dos canals clau en oficines amb un volum important de gestió, com les quals avui s'incorporen.

Solament DNI i nombre de mòbil

Per sol·licitar cita prèvia a la seu electrònica de MUFACE no és precisa identificació electrònica, tan sol un DNI i un número de telèfon mòbil, entrant en aquest enllaç .

Quant a la trucada al 060, s'aconsella dir al principi “cita Prèvia MUFACE”. Si es precisa cita abans del 2 de novembre a la Corunya, Lleida, Salamanca o Toledo, n'hi ha prou amb trucar al telèfon o escriure un email a l'adreça de cada servei provincial per demanar la corresponent cita, en aquest enllaç.

Límit d'aforaments

Des del 25 de maig, data en què es va imposar la cita prèvia obligatòria, s'han limitat els aforaments de les oficines amb l'objectiu de racionalitzar l'afluència de persones, potenciant al temps la seu electrònica, el telèfon, el correu electrònic, el formulari web  o l'App per a dispositius mòbils, com a exemples de canals alternatius al presencial.

I sempre amb aquestes premisses: en MUFACE només s'atendran sense cita prèvia les urgències d'assistència sanitària, i, amb cita prèvia obligatòria, les gestions que no puguin resoldre's per un altre mitjà. Els assumptes que puguin resoldre's per una via diferent, com per exemple la sol·licitud de talonaris, la sol·licitud en paper d'ajudes dentàries i oculars, la d'incapacitat temporal o el reintegrament de despeses de farmàcia, no seran atesos presencialment en les oficines.

Respecte a la sol·licitud de talonaris, MUFACE recorda que el passat 13 d'octubre es va implantar el nou servei de petició a través del 060 ( Veure enllaç a la notícia )

Balanç del sistema de cita prèvia.

Les dades relatives a ús de la cita prèvia al setembre indiquen que s'han ofert 36.051 cites en les oficines de MUFACE, tenint en compte que han romàs obertes durant tota la pandèmia. D'elles, s'han utilitzat 22.609, és a dir, un 62,71%, la qual cosa representa una notable millora respecte al 47% que presenten les dades de juny, juliol i agost. Per ser una mesura nova en MUFACE i ser necessària una dosi de prudència i flexibilitat, els funcionaris i funcionàries també han atès a persones sense cita, informant-los del nou sistema, sent aquest el cas de 9.403 atencions prestades. Finalment, les urgències sense cita que s'han atès al setembre han estat 4.467, relacionades amb qüestions sanitàries que precisen atenció immediata. Han estat per tant en total 36.479 les persones ateses durant el citat mes.

La informació completa sobre els canals que atenen la sol·licitud de cita en cada servei provincial es pot trobar en aquest enllaç .