accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
24/02/2022

NOTA INFORMATIVA SOBRE EL NOU CONCERT D'ASSISTÈNCIA SANITÀRIA

Nota informativa de MUFACE sobre el nou Concert 2022-2024

Pel que fa al Concert d'Assistència Sanitària Nacional 2022-2024, la vigència del qual va començar l'1 de gener de 2022, s'informa el següent:

Garantia de finançament.

El Concert contempla un finançament total de 3.521 milions d'euros en tres anys i una prima incremental d'un 10%, la més gran dels darrers quinze anys.

Garantia de cobertura sanitària.

El Concert garanteix a les persones mutualistes, titulars i beneficiaries, la Cartera Bàsica de Serveis del Sistema Nacional de Salut de què forma part MUFACE, així com altres novetats en millora de la prestació com un protocol COVID en relació amb la realització de proves diagnòstiques d'infecció aguda, tractaments de protonteràpia, prestacions per a víctimes de violència de gènere, la telemedicina o la reproducció assistida.

Garantia de mitjans i serveis.

D'acord amb el Concert, per fer efectiva la Cartera de Serveis, les entitats han de posar a disposició del col·lectiu protegit els recursos sanitaris necessaris i exigits, d'acord amb els criteris de disponibilitat de mitjans per nivells assistencials que s'hi estableixen. Aquests criteris estan en concordança amb els utilitzats amb caràcter general per les diverses administracions sanitàries per a la planificació dels seus respectius recursos assistencials, i no han variat al Concert 2022-2024.

Les tres entitats asseguradores que han subscrit el Concert d'Assistència sanitària per al trienni 2022 a 2024, Asisa, SegurCaixa Adeslas i DKV, compleixen els criteris de disponibilitat de mitjans que s'hi exigeixen.

Reordenació de mitjans sanitaris concertats i garanties en la protecció.

Com en ocasions anteriors quan es licita un nou concert d'assistència sanitària, s'han produït canvis (altes i baixes) als mitjans i recursos sanitaris oferts per les entitats concertades. Aquesta reordenació dels mitjans concertats no suposa cap disminució de cobertures que, en tot cas, estan garantides pel mateix Concert.

Així, el Concert disposa de diverses garanties de protecció de les persones mutualistes entre les quals destaquen el principi de continuïtat assistencial amb el mateix facultatiu o al mateix centre o servei per a persones mutualistes sotmeses a tractaments patològics greus, inclosos els oncològics, psiquiàtrics o de diàlisi, o l'obligació de l'entitat de fer-se càrrec de l'assistència al mitjà d'elecció del mutualista si no ofereix una alternativa assistencial vàlida.

En els supòsits en què les persones mutualistes no rebessin l'assistència sanitària recollida al Concert poden presentar al seu Servei Provincial la reclamació d'assistència sanitària corresponent per a la seva valoració en Comissió Mixta. Aquesta reclamació es pot presentar per diverses vies, tant electròniques com a convencionals, com s'explica a la pàgina web de la Mutualitat.

Canvi d'Entitat

Tal com va informar la Mutualitat al desembre, el Concert estipula un sol període anual per al canvi ordinari d'Entitat al mes de gener de cada any de vigència del mateix.

Durant el mes de gener, el procediment de canvi d'entitat s'ha desenvolupat amb normalitat, tot i haver-se produït el dia 26 de gener la inclusió del grup hospitalari HM per part d'Adeslas. Les queixes plantejades per aquest motiu per part de mutualistes són mínimes, i els qui així ho desitgin poden fer ús en qualsevol moment del canvi extraordinari d'entitat amb la conformitat de les dues entitats. Aquesta possibilitat es pot veure a l'apartat sobre canvi d'entitat de la nostra pàgina web, tal com ve recollida amb caràcter permanent al Concert 2022-2024 (Cap. 1.4.1.B. Apartat 6)

Sol·licituds dinformació.

MUFACE també s'ha dirigit a les entitats sol·licitant informació sobre les actuacions que han realitzat en compliment del principi de continuïtat assistencial i instant, en cas de no haver-les fet, a la comunicació d'aquest fet a cada pacient afectat. Així mateix, s'ha demanat a les entitats que traslladin el nombre de pacients afectats. En tercer lloc, s'ha recordat la necessitat de mantenir els catàlegs actualitzats i de facilitar-los si algú els sol·licita.

Davant de qualsevol dubte o pregunta sobre la informació anterior o en cas d'existir qualsevol problema concret relatiu a gestió d'assistència sanitària, es troben a disposició de les persones mutualistes els Serveis Provincials i Oficines Delegades de MUFACE a tot Espanya, així com per a consultes generals l'Oficina d'Informació al Mutualista , el 060 i la informació de la pàgina web de la Mutualitat .