accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
25/03/2021

Iceta presideix el Consell General de MUFACE

El ministre de Política Territorial i Funció Pública, Miquel Iceta, ha presidit el primer Consell General de MUFACE de 2021. En la seva visita a la seu central de la Mutualitat ha reconegut l'excel·lent labor realitzada pel personal durant la pandèmia.

El ministre destaca l'excel·lent gestió de la Mutualitat

El ministre de Política Territorial i Funció Pública, Miquel Iceta, ha destacat avui els principis que inspiren MUFACE, entre ells, vocació de servei públic, qualitat de la gestió, col·laboració interinstitucional i rellevància de les persones, “valors que són fidel reflex del que implica la gestió d'uns serveis públics de qualitat a la disposició de la ciutadania”.

Iceta, que ha presidit el Consell General de la Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat (MUFACE), al costat del secretari general de Funció Pública, Javier Roda, i la directora de la  Mutualitat, Myriam Pallarés, ha subratllat el paper de la Mutualitat durant la pandèmia, “amb les oficines sempre obertes per gestionar i garantir l'adequada atenció sanitària i la millor assistència als mutualistes”.

Visita a la seu

El Consell General s'ha reunit a la seu central de la Mutualitat, les instal·lacions de la qual ha recorregut el ministre, saludant i reconeixent al personal la gran labor realitzada per la Mutualitat en l'últim any.

A més del treball coordinat amb el Ministeri de Sanitat i les comunitats i ciutats autònomes, Iceta ha ressaltat l'esforç realitzat per actualitzar les dades del milió i mig de mutualistes i beneficiaris, traslladant-los després a les autoritats sanitàries autonòmiques, perquè el col·lectiu pugui ser contactat degudament quan li correspongui ser vacunat.

La campanya oberta per MUFACE ha aconseguit la modificació de 220.000 dades antiquades de mutualistes i beneficiaris en un temps rècord, per traslladar-les correctament actualitzades a les comunitats autònomes.

MUFACE en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència

Iceta s'ha referit també al paper destacat de MUFACE en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, “un projecte de país que traça el full de ruta per a la modernització de l'economia espanyola i també de l'Administració pública”.

El component 11 del Pla, dedicat a la modernització i digitalització de les administracions públiques, inclou projectes del Pla Estratègic de MUFACE que, segons el ministre, “permetrà modernitzar les aplicacions de servei a la ciutadania, l'actualització  d'infraestructures tecnològiques i l'establiment de nous procediments digitals en l'àmbit del mutualisme administratiu que permetran una gestió més àgil, ràpida i eficaç”.

El ministre de Política Territorial i Funció Pública ha destacat també, com a reptes futurs de MUFACE, el "Plan Avanza 2021-2023" de la Mutualitat, la tramitació del proper Concert d'assistència sanitària, els avanços en la campanya de vacunació contra la Covid-19 i les millores en la gestió.

Avanç del nou Concert

La directora general de MUFACE, Myriam Pallarés, ha destacat per la seva banda que es treballa ja en el nou Concert, valorant les innovacions i les necessitats de despesa per determinar l'increment pressupostari amb vista a l'inici de la seva tramitació en el mes de maig.

S'estudia la millora del Concert amb la inclusió de noves tecnologies en l'assistència dels mutualistes, una més eficaç valoració del tractament de protonteràpia, el finançament de les teràpies avançades o el major control de la incapacitat temporal, entre les novetats  que es podrien incorporar.

Canvi d'entitat

També s'han ofert les dades del primer període ordinari de canvi d'entitat, corresponent al començament d'aquest any. S'han produït 15.299 modificacions, enfront de les 27.638  registrades en 2020, és a dir, un 44,6 % menys, la qual cosa representa  l'estabilitat del model.

Altres assumptes abordats pel Consell han estat les novetats en la gestió ordinària de la Mutualitat, la nova instrucció de la prestació de part múltiple, la convocatòria de beques d'estudi, la millora d'algunes prestacions i ajudes sociosanitàries de 2021 i la revisió de les despeses de farmàcia.

Plan Avanza 2021-2023

El "Plan Avanza de MUFACE 2021-2023" recull les línies estratègiques de la Mutualitat per als propers tres anys. Entre els objectius prioritaris figuren la proximitat al col·lectiu, afermar una cultura centrada en les persones, avançar en la digitalització dels processos, impulsar la innovació, qualitat, transparència, rendició de comptes i major rellevància a la sostenibilitat i responsabilitat social.

Entre els últims assoliments de la Mutualitat destaquen la implantació de la recepta electrònica per a mutualistes d'opció pública en totes les comunitats autònomes i l'inici de gestions per a la seva implantació a Ceuta i Melilla. Quant a la recepta electrònica concertada, el projecte avança després de l'experiència pilot desenvolupada de forma positiva a Cantàbria.

S'ha implantat la cita prèvia, amb sistema de sol·licitud a través de seu electrònica o del telèfon 060 en la majoria d'oficines, on es poden sol·licitar també els talonaris de receptes. S'han implementat altres mesures, més de 90, que posen en valor la capacitat de MUFACE per respondre de manera àgil, eficaç i eficient als seus mutualistes.

D'altra banda, una enquesta realitzada reflecteix que els mutualistes valoren favorablement la gestió durant la pandèmia. El 53,9% dels mutualistes valora bé la prestació de serveis de MUFACE enfront d'un 4,5% que la valora malament. El grau de satisfacció respecte a l'atenció presencial aconsegueix un 52,1% que la valora bé enfront d'un 5,6% que la valora malament.

Quant a la rapidesa amb que MUFACE gestiona les prestacions, un 48% de mutualistes la valora bé enfront d'un 4,1% malament. I la informació que facilita MUFACE a través dels seus canals (web, correu electrònic o xarxes socials) és qualificada bé per un 52,2% enfront d'un 4,7% que la qualifica malament.

Les dades reflecteixen així mateix que la gestió de MUFACE durant la pandèmia ha estat correcta i valorada bé pel 50,3% de mutualistes, enfront d'un 17,95% que considera dolenta la gestió.