accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
21/09/2020

Cita prèvia per Seu Electrònica i 060 en 20 províncies

Els mutualistes d'Àlaba, Orense i Zaragoza compten des d'avui amb el servei de Cita Prèvia a través de Seu Electrònica i telèfon 060. Amb aquestes són ja 20 les províncies que ofereixen aquest sistema, que aporta una major seguretat i traçabilitat i està disponible les 24 hores del dia.

S'incorporen Àlaba, Orense i Saragossa

Tres nous serveis provincials de MUFACE compten des d'avui amb la seu electrònica i el telèfon 060 com a canals per sol·licitar la cita prèvia en les seves oficines, obligatòria en totes les de la Mutualitat des del passat 25 de maig.

Per obtenir cita a partir del 5 d'octubre, els 46.498 mutualistes d'Àlaba (4.058) Orense (10.670) i Saragossa (31.770), hauran d'utilitzar la seu electrònica o el telèfon 060. Des d'avui, 21 de setembre, ja estan disponibles per sol·licitar la cita prèvia per aquests canals. En total, ja són vint les oficines que compten amb aquest servei: Àlaba Albacete, Alacant, Badajoz, Barcelona, Cadis, Castelló, Còrdova, Granada, Jaén, Madrid, Màlaga, Múrcia, Navarra, Orense, Las Palmas, Sevilla, Tenerife, València i Saragossa.

El telèfon 060 i seu electrònica, que treballen sobre l'aplicació comuna de la Secretaria General d'Administració Digital,   aporten el valor afegit de la seguretat i traçabilitat, i la possibilitat de concertar cita a qualsevol moment, fins i tot fora d'hores d'oficina. A més, són dos canals clau en oficines amb un volum important de gestió, com les quals avui s'incorporen.

N'hi ha prou amb el DNI i número de mòbil

Per sol·licitar cita prèvia a la seu electrònica de MUFACE no és precisa identificació electrònica, res més un DNI i un número de telèfon mòbil, entrant en aquest enllaç. Quant a la trucada al 060, s'aconsella dir al principi “cita Prèvia MUFACE”. Si es precisa cita abans del 5 d'octubre a Àlaba, Orense o Saragossa, n'hi ha prou amb trucar al telèfon o escriure un email a l'adreça de cada servei provincial per demanar la corresponent cita, en aquest enllaç.

Limitació d'aforaments

La cita prèvia és obligatòria des del passat 25 de maig en totes les oficines de la Mutualitat. S'han limitat els aforaments de les oficines i l'objectiu és racionalitzar l'afluència de persones, potenciant al temps la seu electrònica, el telèfon, el correu electrònic, el formulari web  o l'App per a dispositius mòbils, com a exemples de canals alternatius al presencial.

I sempre amb aquestes premisses: en MUFACE només s'atendran sense cita prèvia les urgències d'assistència sanitària, i, amb cita prèvia obligatòria, les gestions que no puguin resoldre's per un altre mitjà. Els assumptes que puguin resoldre's per una via diferent, com per exemple la sol·licitud de talonaris, la sol·licitud en paper d'ajudes dentàries i oculars, la d'incapacitat temporal o el reintegrament de despeses de farmàcia, no seran atesos presencialment en les oficines.

Balanç del sistema de cita prèvia.

Com a balanç del sistema de cita prèvia en MUFACE, en una etapa en la qual s'ha intensificat la demanda de gestions per part dels mutualistes, es pot aportar la dada que s'han ofert entre juny i agost 98.460 cites. D'elles, s'han utilitzat 46.287, és a dir, un 47%. Per ser una mesura nova en MUFACE i ser necessària una dosi de prudència i flexibilitat, els funcionaris i funcionàries també han atès a persones sense cita, informant-los del nou sistema. Finalment, les urgències sense cita que s'han atès han estat 10.705, relacionades amb qüestions sanitàries que precisen atenció immediata.  El total de persones ateses durant el citat trimestre ha estat de 91.156.

La informació completa sobre els canals que atenen la sol·licitud de cita en cada servei provincial es pot trobar en aquest enllaç.