accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
25/05/2020

MUFACE implanta la cita prèvia obligatòria

La cita prèvia ja és obligatòria per acudir a qualsevol de les oficines de MUFACE de tota Espanya. Des d'avui, dilluns 25 de maig, solament s'atendran sense cita les urgències d'assistència sanitària. La sol·licitud de cita es pot tramitar per diferents vies segons cada província.

Es limita l'atenció presencial per restricció d'aforament

A partir del dilluns, 25 de maig, serà obligatori demanar cita prèvia per acudir a qualsevol de les oficines de MUFACE de tota Espanya. La limitació d'aforament i les mesures de prevenció establertes per la Secretaria General de la Funció Pública per evitar la propagació de la Covid-19 en la transició cap a la nova forma de normalitat ha portat a la Mutualitat a modificar el seu sistema atenció al públic.

Les oficines de MUFACE han romàs obertes durant el confinament, i s'ha treballat intensament aquests últims mesos per millorar l'atenció pels canals no presencials, com a internet o el telèfon. Aprofitar al màxim aquests canals no presencials és la lliçó apresa que permetrà preservar la qualitat del servei.

Des d'avui, solament s'atendran sense cita les urgències d'assistència sanitària i, amb cita, les gestions que no puguin resoldre's per un altre canal. Referent a això, MUFACE recorda que la sol·licitud de talonari de receptes –excepte urgències acreditades‑ també ha quedat exclosa de l'atenció presencial i pot gestionar-se per telèfon, Internet (seu i correu electrònic), correu postal, formulari web d'Atenció al Mutualista  i App Mòbil, sistema multicanal que té en compte totes les situacions i segments dels mutualistes

D'altra banda, els mutualistes hauran d'acudir a les oficines amb mascareta, i, excepte casos de força major, sense anar acompanyats, d'acord amb la normativa vigent.

Com demanar cita prèvia

Des d'aquest dilluns 25 de maig, vuit primeres províncies tenen implantada la cita prèvia a través de seu electrònica o telèfon 060, mentre que en la resta de serveis provincials i oficines delegades bastarà amb trucar per telèfon a la seu o escriure a la seva adreça de correu electrònic:

1)  Seu electrònica o 060: Albacete, Alacant, Cadis, Còrdova, Granada, Màlaga, Sevilla i València.

La cita se sol·licitarà, des del dilluns 25 de maig, a través de la seu electrònica o trucant al 060.  Serà obligatòria a partir del 8 de juny en les esmentades oficines, així que les cites que el sistema dispensi seran per utilitzar-les a partir d'aquesta data.

La petició de cita per la seu, que es pot activar en aquest ENLLAÇ,  no precisa identificació electrònica, tan sol el DNI i un número de telèfon mòbil del mutualista. Trucant al 060 també s'obtindrà cita fàcilment, dient en començar “cita prèvia MUFACE”.

Si es necessita atenció presencial en les dates anteriors al 8 de juny, per demanar cita en aquests vuit serveis provincials  bastarà escriure un correu electrònic o trucar al seu telèfon per comprovar la disponibilitat de cita, tenint en compte els aforaments permesos. Es poden trobar les seves dades de contacte en Les nostres Oficines.

2) Resta de serveis provincials: correu i telèfon del SP

En la resta dels serveis provincials i oficines delegades, de moment, n'hi ha prou amb trucar al telèfon del servei provincial que consta en Les nostres Oficines  o escriure a l'adreça de correu electrònic que es pot trobar en la mateixa secció, en cadascun d'ells.


Avenços constants

Progressivament, tots els serveis provincials s'aniran integrant en el sistema de petició de cita des de la seu electrònica i el telèfon 060. En tots dos casos es tracta d'eines comunes de la Secretaria General d'Administració Digital, serveis compartits  l'ús dels quals respon a l'estratègia d'eficiència de MUFACE, apostant per mitjans horitzontals corporatius de l'Administració General de l'Estat ja provats i permanentment actualitzats. D'altra banda, el teletreball, pedra angular del servei públic durant aquests mesos passats, i la necessitat de mantenir un nivell òptim de qualitat en tots els canals disponibles per interactuar amb els mutualistes han estat providencials per guiar una nova forma d'entendre l'atenció al públic.

La pàgina web de MUFACE anirà informant sobre els avenços en la cita prèvia. Utilitzar aquesta eina organitzativa i reforçar els canals electrònics i de telèfon són dos de les estratègies de la Mutualitat en l'horitzó 2020, amb la finalitat de preservar i millorar el servei al mutualista, atenent a la seva situació i expectatives.