accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
11/10/2021

NOU SERVEI ELECTRÒNIC: RECLAMACIONS ASSISTÈNCIA SANITÀRIA

RECLAMACIONES ASISTENCIA SANITARIA NACIONAL

MUFACE posa a disposició dels mutualistes un nou servei digital per a formular reclamacions per assistència sanitària nacional de les entitats concertades. El procés de reclamació aconsegueix més agilitat i seguretat.

Mayor agilidad y seguridad

Nou servei electrònic per a reclamacions per assistència sanitària nacional d'Entitats Concertades

S'agilitzen els tràmits i s'aporta més seguretat

Des del 7 d'octubre, les persones mutualistes ja disposen d'un nou servei electrònic que facilitarà els tràmits de reclamació relatius a l'assistència sanitària quan s'ha triat assistència d'entitat concertada. Amb aquesta mesura, inclosa en els projectes estratègics del Pla MUFACE Avança 2021-2023 , s'aconsegueix, a més, una major seguretat i traçabilitat d'aquests procediments.

D'acord amb el contingut del Concert d'Assistència Sanitària Nacional vigent per al bienni 2020-2021, hi ha un procediment específic per resoldre les reclamacions al fet que l'assistència sanitària pogués provocar i preservar, així, els drets dels usuaris. D'aquesta manera, es pot formular davant MUFACE una reclamació perquè, si escau, acordi la procedència d'alguna actuació per part de l'Entitat de què es tracti per denegar o no contestar una sol·licitud de prestació, o incomplir alguna altra obligació recollida en el Concert.

La reclamació, el procediment de resolució de la qual, es troba en el capítol 7 de l'Concert, s'ha de presentar davant el Servei Provincial o Oficina Delegada d'adscripció de la persona mutualista o mitjançant el nou servei electrònic. Es preveu la participació d'una Comissió Mixta MUFACE- Entitat, així com, si s'escau d'una comissió mixta Nacional, podent formular posteriorment recurs d'alçada davant la persona titular del Ministeri d'adscrpció de MUFACE.

Amb el nou servei electrònic, les persones mutualistes podran presentar aquest tipus de reclamacions mitjançant Cl@ve , certificat electrònic o DNIe. La Mutualitat manté, d'altra banda, la possibilitat de presentació per canals convencionals. En qualsevol cas, s'ha d'adjuntar tota la documentació relacionada i és molt aconsellable consultar primer amb el Servei Provincial, ja que en ocasions els assumptes es poden resoldre sense necessitat de formular una reclamació. Es pot veure tota la informació a la pàgina web de MUFACE, en aquest enllaç , on també es pot accedir a la nostra seu electrònica.

 

Altres serveis relacionats: reclamacions per assistència a personal destinat a l'exterior.


En paral·lel a aquesta millora dels serveis per al col·lectiu que rep assistència sanitària nacional concertada, hi ha un procediment de reclamacions en el Concert d'Assistència Sanitària Exterior (CASI) exclusiu per a personal destinat a l'exterior, que des del juliol d'aquest any ja comptava amb aquest servei similar, sobre el qual es pot trobar informació aquí .


SUPÒSITS CONCRETS DE RECLAMACIÓ PER ASSISTÈNCIA SANITÀRIA NACIONAL


La possibilitat de reclamar per assistència sanitària és un mecanisme exclusiu dels Concerts de MUFACE, que forma part de l'estatut de drets i deures de les persones mutualistes, i serveix únicamente per als fins explicats. Cal tenir en compte que entre aquests fins no es troba el "reintegrament de despeses d'assistència sanitària", que és un procediment concret i diferent per a supòsits de no afiliació o reintegrament per desplaçaments temporals a l'estranger, que es pot veure aquí .

En resum, els supòsits vàlids de reclamació per assistència sanitària nacional d'entitats concertades són:
Quan l'Entitat denegui alguna de les autoritzacions específicament previstes en el Concert o quan no contesti a la petició d'aquestes.
Quan l'Entitat estigui obligada a assumir directament alguna despesa o a reintegrar el seu import i, prèvia petició del o de la mutualista, no ho faci així.
Quan l'Entitat incompleixi qualsevol altra obligació que li correspongui segons els termes del Concert.

Amb aquest avanç, MUFACE millora el servei als mutualistes, i ofereix una major seguretat i agilitat en l'exercici dels seus drets ..