accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
28/07/2021

Nou servei electrònic per a reclamacions de l'exterior

MUFACE ha implantat un nou servei electrònic que facilitarà els tràmits de reclamació relatius a l'assistència sanitària a tot el col·lectiu destinat en l'exterior. D'aquesta manera, es dota d'una major seguretat i traçabilitat a aquests procediments.

S'agiliten els tràmits i aporta major seguretat

Les persones mutualistes destinades en l'exterior ja disposen d'un nou servei electrònic que facilitarà els tràmits de reclamació relatius a l'assistència sanitària. Amb aquesta mesura, inclosa en els projectes estratègics del Pla MUFACE Avanza , s'aconsegueix, a més, una major seguretat i traçabilitat dels procediments.

D'acord amb el contingut del Concert d'Assistència Sanitària en l'Exterior (CASI) vigent per al bienni 2020-2021 i subscrit amb l'entitat asseguradora DKV Seguros, existeix un procediment específic per resoldre les reclamacions al fet que l'assistència sanitària pogués donar lloc i preservar els drets dels usuaris. D'aquesta manera, es pot formular davant MUFACE una reclamació perquè, si escau, acordi la procedència d'alguna actuació per part de l'Entitat pel fet de denegar o no contestar alguna sol·licitud de prestació, o alguna altra de les obligacions recollides en el Concert.

La reclamació formulada, el procediment  de resolució de la qual es troba en el capítol 5.4.2 del Concert, s'ha de presentar davant l'Oficina Delegada d'Exteriors i en aquest es preveu la participació d'una Comissió Mixta MUFACE- Entitat, podent formular-se  posteriorment recurs d'alçada davant la persona titular del Ministeri al que s'adscriu MUFACE.

Amb el nou servei electrònic, les persones mutualistes podran presentar aquest tipus de reclamacions a través de Cl@ve, certificat electrònic o DNI-E. La Mutualitat manté la possibilitat de presentació per canals convencionals. En qualsevol cas, s'ha d'adjuntar tota la documentació relacionada. Pot veure's tota la informació a la pàgina web de MUFACE , en aquest enllaç, des d'on també es pot accedir a l'enllaç de la nostra seu electrònica.

Previsions de nous serveis

En paral·lel a aquesta millora dels serveis per al col·lectiu de personal destinat en l'exterior, existeix un procediment de reclamacions  en el Concert  d'Assistència Sanitària Nacional, que pròximament també comptarà amb un servei electrònic similar, del que s'informarà oportunament.