accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos
08/04/2020

Incapacitat temporal: es garanteix el cobrament

Els mutualistes que es trobin en situació d'incapacitat temporal tenen garantit l'abonament de les seves retribucions, mentre duri l'estat d'alarma, encara que no disposin a temps dels comunicats mèdics de confirmació de baixa.

Procediment excepcional per l'estat d'alarma

L'abonament de les retribucions als mutualistes de baixa per incapacitat temporal (IT) ha quedat garantit pel Govern després de la publicació del Reial decret-llei 13/2020 de 7 d'abril de 2020. La norma estableix que els mutualistes,  encara que no disposin a temps dels comunicats mèdics de confirmació de baixa, podran seguir cobrant puntualment les seves retribucions durant la vigència de l'estat d'alarma.

Aquesta garantia cobreix tant als mutualistes que van iniciar la IT abans d'aquest període excepcional, que va començar el 14 de març,  com als que la inicien en aquests dies.

Els òrgans de personal s'ajustaran al previst en aquesta disposició i hauran de enviar a MUFACE les llicències seguint un procediment excepcional mentre duri l'estat d'alarma.


Mutualistes amb IT abans de l'estat d'alarma

Els mutualistes que no disposin a temps del comunicat mèdic de confirmació de la baixa hauran de comunicar-ho al seu òrgan de personal perquè aquest el pugui certificar a MUFACE.  Tots dos organismes continuaran abonant la prestació de IT, encara que no disposin del comunicat corresponent, és a dir, es mantenen les retribucions encara que falti algun comunicat mèdic de confirmació, cosa que no passa en circumstàncies normals.

Si el mutualista arriba al dia 91 de baixa durant l'estat d'alarma, ha de sol·licitar igualment el subsidi a la  Mutualitat. Es pot fer per dos canals,  tal com s'indica a la web en aquest ENLLAÇ, és a dir: a través de la Seu electrònica o enviant la documentació per correu postal.

Quan finalitzi la vigència de l'estat d'alarma, es procedirà al reconeixement del subsidi per part de MUFACE. La Mutualitat compensarà als òrgans de personal amb les quantitats que corresponguin al subsidi des del dia 91 de la baixa, mitjançant l'ingrés d'aquestes quantitats en el Tresor o en la caixa de l'entitat pagadora.

Inici d'una IT durant l'estat d'alarma (per qualsevol patologia)

Aquells mutualistes que iniciïn la incapacitat temporal per qualsevol patologia durant aquest període excepcional, ho han de comunicar immediatament al seu òrgan de personal tot i que no disposin de comunicat mèdic de baixa per tardança en l'atenció sanitària. Els òrgans de personal estan sent flexibles en la recepció per correu electrònic de comunicats de baixa i confirmació, donades les actuals circumstàncies.

Amb aquesta iniciativa de la Direcció general de MUFACE, aprovada pel Consell de Ministres, queda garantida l'atenció i la retribució econòmica a tots aquells mutualistes que, per qualsevol raó, es trobin en situació d'incapacitat temporal. Sobretot en aquests dies en els quals l'important és fer la vida més fàcil als qui més ho necessiten.

Per a qualsevol dubte sobre este tema, MUFACE segueix mantenint oberts els seus canals habituals: el telèfon 060 i el formulari web en Atenció al Mutualista, al que també es pot accedir a través de l'App per a dispositius mòbils.   Així mateix, es recomana consultar la pàgina de preguntes freqüents (PMF), que s'actualitza diàriament, en aquest ENLLAÇ.

Si té una urgència relacionada amb l'estat d'alarma, pot escriure al correu electrònic consulta.coronavirus@muface.es