accesskey_mod_conten
Agrane separa capçalera de cos

Prestacions socials

  • Incapacitat temporal, risc durant embaràs i lactància natural

    Acordió d'Incapacitat temporal, risc durant embaràs i lactància natural

    Què he de fer una vegada superats els 90 dies de baixa per malaltia?

    A partir del dia 91 de la situació d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs o risc durant la lactància natural ha de sol·licitar el subsidi per alguna d'estes contingències.

    Pot fer-ho 24 hores al dia, sense necessitat de desplaçar-se, a través de la nostra Calme electrònica de MUFACE . Requerix identificar-se amb certificat electrònic reconegut, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN, i aportar la informació que s'indica en la pàgina del formulari. Si desitja registrar-se en Cl@v, hi ha oficines de MUFACE en les quals pot fer-ho, conega ací quins són , i per a conéixer altres maneres de fer-ho, entre ací.

    També pot sol·licitar el subsidi mitjançant correu postal dirigit a oficina de MUFACE d'adscripció així com a través del seu òrgan de personal. En tots estos casos, és necessari omplir l'imprés imprés de sol·licitud.(Obri en nova finestra)

    Què són els reconeixements mèdics de la incapacitat temporal?

    Són un instrument per al seguiment i control d'esta situació (les situacions de risc no se sotmeten a reconeixement mèdic). Els preveu la norma i perseguixen garantir l'adequada situació laboral dels mutualistes. Els sol·licita MUFACE, a petició dels òrgans de personal o en funció de la durada de la situació, i els realitzen metges de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, en virtut d'un acord amb MUFACE.

    Els resultats dels reconeixements mèdics vinculen a l'òrgan de personal a l'hora de resoldre sobre la llicència per incapacitat temporal, i per tant, si el resultat és de manteniment de la situació, l'òrgan de personal mantindrà la llicència, mentre que si és d'alta, resoldrà posant fi a la mateixa, i el mutualista haurà d'incorporar-se al seu lloc de treball.

    Es pot reclamar contra el resultat del reconeixement mèdic de l'INSS?

    No. Solament es pot recórrer contra la resolució de l'òrgan de personal que aprova o denega la llicència per incapacitat temporal.

    La incompareixença a reconeixement mèdic pot provocar la denegació de la llicència?

    Sí. Està contemplada com una de les causes d'extinció de la situació d'incapacitat temporal, llevat que l'absència estiga justificada.

    Quan s'extingix el subsidi per incapacitat temporal, risc durant l'embaràs o durant la lactància natural?

    Quan es done alguna de les causes d'extinció de la situació d'incapacitat temporal (per exemple, millorança), de la situació de risc durant l'embaràs (per exemple, el part) o de la situació de risc durant la lactància natural (per exemple, que el bebé complisca els nou mesos). S'extingiran sempre per aconseguir-se el termini màxim d'alguna d'estes situacions: 730 dies en incapacitat temporal o nou mesos en les situacions de risc.

    Risc durant l'embaràs i embaràs de risc, són el mateix?

    No. La situació de risc està provocada pel lloc, ambient, etc. de treball que ocupa la mutualista embarassada. Per tant, en estes situacions, que declara un servici de prevenció de riscos laborals, la mutualista no patix patologia alguna i el seu òrgan de personal declara la situació de risc sempre que no siga possible un canvi de lloc mentre dure la gestació. L'embaràs de risc és una situació d'incapacitat temporal derivada de l'estat d'embaràs i el seu tractament és idèntic a una baixa per qualsevol altra causa.

    Amb el risc durant la lactància natural succeeix el mateix. La mutualista no patix patologia alguna, sinó que les circumstàncies del seu treball poden suposar un risc per a ella o per al bebé.

  • Parts d'incapacitat temporal, risc durant embaràs i lactància natural

    Acordió de Parts d'incapacitat temporal, risc durant embaràs i lactància natural

    Què he de fer una vegada que el metge m'ha expedit el part baixa o de risc durant l'embaràs o la lactància natural?

    El metge li ha expedit el part per duplicat. La còpia destinada a la “Administració” ha de presentar-la en la seua unitat de personal, pel canal que esta li indique i en els terminis establits per la norma. Serà el seu organisme el que, a la vista del part i de l'assessorament mèdic propi que dispose, emetrà una llicència i enviarà el part a MUFACE.

    On puc obtindre els parts d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural?

    Pot descarregar ací els models de part.  Des de l'11 d'abril de 2019 inclusivament, utilitze un de  els quals apareixen a continuació.

    Part de baixa per situació i incapacitat temporal.(Obri en nova finestra)

    Part de Risc durant l'embaràs o durant la lactància natural.(Obri en nova finestra)

    El part de baixa és suficient per a considerar declarada la situació d'incapacitat temporal?

    No. És necessari que l'òrgan de personal expedisca la llicència per esta causa, per a açò se servix de la informació mèdica del part, així com, si ho considera, de l'assessorament mèdic que dispose (servici mèdic propi o unitats mèdiques de seguiment de MUFACE). La presentació del part davant l'òrgan de personal implica la sol·licitud de la llicència.

    Per què és important complir amb els terminis de presentació dels parts?

    Perquè, a més de justificar l'absència del lloc de treball, són la base per a expedir les llicències, actes administratius que condicionen l'existència de la situació d'incapacitat temporal o de risc. La demora en la presentació dels parts, tant l'inicial com els successius de confirmació, podria retardar la resolució de la llicència i, arribat el cas, demorar el reconeixement i pagament del subsidi per MUFACE, ja que este procediment necessita aquests documents acreditatius de la situació.

    • El mutualista presentarà el part inicial al seu òrgan de personal no més tard el quart dia hàbil des de la data d'inici de la situació.
    • Els parts de confirmació els presentarà en el termini màxim de tres dies hàbils des de la data d'expedició del part de confirmació.
    • El part d'alta ho presentarà abans de finalitzar el dia hàbil següent al de la seua expedició. El dia de l'alta es considera d'incapacitat.

    Cada quant temps s'expedixen els parts d'incapacitat temporal?

    Amb caràcter general, cada 15 dies naturals. En casos en què para millor assistència al pacient, el metge justifique ampliar este termini, es tindrà en compte que entre l'expedició de dos parts successius no se superarà mai el termini de 30 dies naturals.

    Què són els informes addicionals de ratificació, han d'aportar-se?

    Els informes addicionals de ratificació els ha d'emplenar el metge que atén al mutualista en el 10º i 16º mes de llicència juntament amb els parts que corresponguen a eixos períodes. Aporten un pronunciament mèdic addicional en dos moments crítics de la situació d'incapacitat temporal: per a concedir la pròrroga de la incapacitat temporal a partir del dia 365, i per a concedir la pròrroga d'efectes de la incapacitat temporal a partir del dia 545 i fins al 730 de la situació. Per favor, assegure's que el seu metge els emplene juntament amb el part al que acompanyen.

    Cada quant s'expedixen els parts de risc durant l'embaràs o lactància natural?

    S'expedix un primer part per tres mesos. Si superat este temps es manté la situació de risc, s'expedirà un altre fins que s'aconseguisca el dia 91 en la situació, i a partir d'este moment, la periodicitat serà com a màxim, mensual.

    Què és el CIE i para què servix?

    CIE és l'acrònim de Classificació Internacional de Malalties i servix per a identificar el procés patològic que afecta a una persona que acudix al sistema sanitari. Els metges coneixen les classificacions  (CIE 10 ÉS la que s'exigix en l'ompliment del part, la classificació anterior CIE 9 MC, CIAP) i han d'explicitar-ho en els parts.

    Té rellevància com a dada clínica per a la valoració en els reconeixements mèdics que puguen tindre lloc, per a considerar les recaigudes, la durada màxima de la situació i la valoració de la incapacitat permanent.

     

  • Gran Invalidesa

    Acordió de Gran Invalidesa

    Soc una funcionària que va ingressar en 2014, per la qual cosa estic cotitzant a l'efecte de pensions al Règim General de la Seguretat Social i a l'efecte d'assistència sanitària i resta de prestacions a Muface. En el meu cas, qui em pagaria el complement de Gran Invalidesa si em reconegueren una pensió d'incapacitat permanent en grau de Gran Invalidesa?Quin seria la seua quantia?

    L'òrgan competent per a reconéixer la pensió d'incapacitat permanent per a aquells funcionaris que han ingressat en la Funció Pública després de l'any 2011 és l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS). Si este reconeguera un grau d'incapacitat permanent qualificat com a Gran Invalidesa, correspon a MUFACE abonar la prestació de Gran Invalidesa, que és addicional a la pensió reconeguda per l'INSS. Per al reconeixement d'esta prestació, sempre és necessari que l'interessat present sol·licitud a MUFACE.

    Esta prestació substituïx en tot cas al complement de Gran Invàlid regulat en el Règim General de la Seguretat Social atés que cobrix la mateixa contingència.

    La quantia de la prestació consistix en el 50% de la pensió d'incapacitat permanent efectivament percebuda pel mutualista, reconeguda per l'INSS.

  • Jubilació

    Acordió de Jubilació

    M'he jubilat voluntari. Puc sol·licitar el Subsidi de Jubilació que abona MUFACE?

    No. Per a tindre dret a esta prestació és necessari que el mutualista siga jubilat forçós, bé per edat o per incapacitat permanent per al servici.

    Em vaig a jubilar i m'agradaria saber quin va sap l'import de la meua pensió.

    Per a açò ha de dirigir-se a Classes Passives, en la Direcció general de Costos de Personal i Pensions Públiques del Ministeri d'Hisenda, al no ser est tema competència de MUFACE.

    Vaig a complir l'edat de jubilació forçosa, però he demanat pròrroga. Quan em jubile després, podré sol·licitar el subsidi de jubilació de MUFACE?

    Si la legislació de funció pública que li és aplicable determina la possibilitat que es jubile amb posteritat a la data en la qual complisca l'edat establida per a la seua jubilació, podrà sol·licitar el Subsidi, que es reconeixerà amb referència i efectes de la data de la seua jubilació efectiva i que es determinarà en la resolució emesa a este efecte per l'Òrgan de jubilació.

  • Ajudes per defunció

    Acordió d'Ajudes per defunció

    Prestacions en cas de defunció del mutualista

    Mort un mutualista els seus beneficiaris poden sol·licitar a MUFACE l'abonament del subsidi per defunció : prestació econòmica que està destinada a pal·liar puntualment la minoració d'ingressos que es produïx en la unitat de convivència del mutualista quan este mor. La seua quantia està en funció dels anys que tinguera complits el mutualista en el moment de la seua defunció, sempre que es trobara en situació d'alta o assimilada a la mateixa en MUFACE. En el citat enllaç figura la documentació que ha de presentar.

    Si el mutulista pertanyia a alguna de les Mutualitats integrades en el Fons Especial, també podrà sol·licitar la pensió de viudetat, emplenant l'imprés Prestacions per Defunció(Obri en nova finestra) .

    Finalment, per a informar-se de la pensió de viudetat que poguera correspondre-li, haurà de posar-se en comunicació amb la Direcció general de Costos de Personal i Pensions Públiques, en el telèfon 900503055.

    Els beneficiaris han de comunicar el decés a la seua Oficina de MUFACE, presentant el certificat mèdic oficial de la defunció o fotocòpia del Llibre de Família en el qual conste este extrem o certificació del Registre Civil acreditativa del mateix. En este moment també pot sol·licitar es beneficiari amb document propi sempre que no siga titular ni beneficiària en cap altre Règim de Seguretat Social. L'alta es tramita en Les nostres Oficines i ha d'emplenar l'imprés de sol·licitud d'alta, alta, variacions i baixa de beneficiaris(Obri en nova finestra) .

    Prestacions en cas de defunció de beneficiari:

    Ha mort la nostra mare, que estava d'alta en MUFACE com a viuda de mutualista. Podem sol·licitar l'Ajuda de Sepeli?

    No. Quan mor un beneficiari amb document propi, només pot sol·licitar la prestació el nou titular de document assimilat al d'afiliació que substituïsca al que ha mort.

    Va morir el meu pare, que era viudo i, com no hi ha cap familiar que complisca els requisits per a poder sol·licitar el Subsidi de Defunció, puc demanar l'Ajuda de Sepeli?

    No. L'ajuda de sepeli només pot sol·licitar-se quan mor un beneficiari.

     

  • Podologia

    Acordió de Podologia

    Cobreix MUFACE l'atenció per podologia?

    • En cas d'adscripció a l'INSS/Servici públic de salut, es rep la prestació a través del Servici Públic de Salut de la Comunitat Autònoma de residència, que ha de facilitar-li l'assistència en les mateixes condicions i amb el mateix contingut i extensió que a qualsevol altre usuari. En l'actualitat, la podologia no està inclosa en la cartera comuna de servicis del Sistema Nacional de Salut, per la qual cosa els Servicis Públics de Salut generalment no faciliten la seua cobertura.
    • En cas d'adscripció a una Entitat de Segur, en el vigent Concert s'inclou l'atenció podológica per a pacients amb peu diabètic, així com para pacients diagnosticats dempeus neuropático d'etiologia diferent a la diabetis. L'atenció pel podòleg requerix prescripció mèdica i autorització prèvia de l'Entitat. El nombre de sessions màxim per beneficiari i any serà de sis.

    A més de l'anterior, existix algun benefici addicional quant a podologia bàsica?

    Sí. Segons establix el Conveni entre MUFACE i el Consell General de Col·legis Oficials de Podòlegs , els mutualistes i beneficiaris de MUFACE tenen la possibilitat de ser atesos a un preu màxim de 20,00 euros per consulta, quant als tractaments de quiropodia bàsica. Així mateix, s'han pactat preus màxims per a un total de 30 servicis diferents que poden consultar-se en la pàgina web de MUFACE, on, a més, se situen els enllaços als col·legiats acollits al conveni.