accesskey_mod_conten
Agrane separa capçalera de cos

Queixes, suggeriments i felicitacions

Bústia de queixes, suggeriments i felicitacions

Les queixes i suggeriments tenen per objecte arreplegar les manifestacions d'insatisfacció del col·lectiu mutualista amb els servicis prestats per MUFACE i les possibles iniciatives per a la seua millora, ja que es conceben com una oportunitat de bones pràctiques per a la Mutualitat, sempre dins del marc normatiu dels programes de qualitat de l'Administració General de l'Estat, previstos en Reial decret 951/2005 de 29 de juliol.

S'exclouen expressament de la consideració de queixes i suggeriments 3 àmbits de relació i comunicació entre els usuaris i les Unitats de MUFACE:

  • Reclamacions d'assistència sanitària contra una actuació de l'entitat mèdica concertada a la qual l'usuari estiga adscrit. Han de ser valorades en les corresponents Comissions Mixtes MUFACE- Entitat Mèdica.
  • Recursos interposats contra resolucions administratives dictades per les Unitats de MUFACE en l'exercici de les seues competències.
  • Qualsevol consulta d'informació sobre assistència sanitària, prestacions o aspectes de funcionament i organització de MUFACE. L'Oficina d'Informació a Mutualistes atén qualsevol consulta general des del Formulari web d'Atenció a Mutualistes, i les consultes sobre prestacions específiques han de dirigir-se al Servici Provincial corresponent, les dades del qual de contacte pot trobar en la secció Les nostres Oficines.

Les felicitacions, suggeriments  i agraïments servixen a l'organització per a conéixer la percepció del col·lectiu mutualista i valorar si escau la introducció de millores en el seu funcionament.

 

Presentació

Hi ha dos formes de presentar el formulari, que s'indiquen a continuació.

  • 1. Formulari per a la presentació presencial o per correu postal, també en llengües  cooficials.

Pot presentar-ho en qualsevol de les nostres oficines d'atenció al públic així com en el Registre General dels Servicis Centrals, Passeig de Juan XXIII, nº 26, 28040, Madrid. 

FORMULARI DE QUEIXA SUGGERIMENT O FELICITACIÓ DE MUFACE(Obri en nova finestra)

La queixa, suggeriment o felicitació ha d'anar firmada per qui la presenta i indicar de forma clara el seu caràcter de queixa, suggeriment o felicitació, nom, cognoms i nombre de document d'identitat, així com la direcció en la qual desitja rebre les comunicacions de MUFACE. Els mutualistes poden identificar-se amb el seu nombre d'afiliació.

En cap cas s'admeten queixes presentades per correu electrònic o formularis en paper sense firma, ja que no acrediten la identitat de la persona remitent.

  • 2. Formulari electrònic per a la presentació en la seu electrònica:

Per a presentar la seua queixa, suggeriment o felicitació, d'acord amb el previst en el Reial decret 951/2005 i l'Orde PRE/1838/2014, de 8 d'octubre, per la qual es publica l'Acord de Consell de Ministres, de 19 de setembre de 2014, pel qual s'aprova Cl@ve, la plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i firma electrònica mitjançant l'ús de claus concertades, ha d'utilitzar Cl@ve o certificat electrònic admès.

BÚSTIA ELECTRÒNICA EN SEU ELECTRÒNICA DE MUFACE

 

Contestació

Les persones que han formulat alguna iniciativa de les previstes en este apartat rebran resposta, a través del mitjà que indiquen en la formulació de les seues queixes o suggeriments, per part de la Unitat Responsable de la mateixa, per raó del servici o matèria objecte, en el termini de 20 dies hàbils des de la seua recepció per esta. El transcurs d'aquest termini podrà suspendre's en el cas que haja de requerir-se a l'interessat perquè, en un termini de 10 dies hàbils, formule els aclariments necessaris per a la correcta tramitació de la queixa o suggeriment.

En tot cas, si transcorregut un termini superior al mes des de la seua presentació no s'haguera obtingut resposta alguna, la persona interessada podrà dirigir-se a la Inspecció General de Servicis de MUFACE, Passeig de Juan XXIII, nº 26, 28040, Madrid, telèfon 91 273 9694, a fi de conéixer els motius que han originat la falta de contestació i perquè aquesta Inspecció propose, si escau, als òrgans competents, l'adopció de les mesures oportunes.

Les felicitacions no estan sotmeses a termini de contestació. Ara bé, sempre es donarà resposta a les mateixes i, en tot cas, s'agrairà la seua presentació.

 

Observacions

Les queixes formulades no tindran en cap cas la qualificació de recurs administratiu ni la seua interposició paralitzarà els terminis establits en la normativa vigent.

La presentació d'una queixa no condiciona, de cap manera, l'exercici de les restants accions o drets que, de conformitat amb la normativa reguladora de cada procediment, puguen exercitar els que figuren en ell com interessats.