accesskey_mod_conten
Agrane separa capçalera de cos
22/01/2024

Navarra ja utilitza la recepta electrònica concertada

Des d'hui, 22 de gener, les persones mutualistes d'opció concertada de Navarra poden obtindre la recepta electrònica de MUFACE (SIREM) i accedir a la dispensació en les oficines de farmàcia de la Comunitat Foral.

El sistema ho ha estrenat este matí una mutualista en una farmàcia de Pamplona.

La posada en marxa ha tingut lloc este matí

La primera dispensació de medicaments amb la recepta electrònica concertada a Navarra ha tingut lloc este matí a Pamplona. Una mutualista d'opció concertada ha pogut obtindre la seua prescripció habitual amb la i-recepta i adquirir la seua medicació en la farmàcia.

A l'acte han assistit Maite Estíbaliz López de Goicoechea, directora provincial de MUFACE a Navarra; Alberto Mantilla, president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Navarra (COFNA), i Mikel Sola, responsable de projectes; Rafael Teijeira, president del Col·legi Oficial de Metges de Navarra (MEDENA); Daniel Càmera, director de l'Igualatorio Mèdic Col·legial de Navarra (IMQN), i José Ángel Indave, responsable de la seua àrea mèdica.

El desenvolupament i posada en marxa d'esta fase del projecte de recepta electrònica a Navarra ha sigut fruit del treball conjunt de MUFACE, el Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics (CGCOF) i el Col·legi de Farmacèutics de Navarra (COFNA).

 

I-recepta per a 7.515 mutualistes a Navarra

El col·lectiu mutualista adscrit al Servici Provincial de MUFACE a Navarra que rep assistència sanitària amb entitats de segur -opció concertada- està format per 7.515 persones.

Gràcies a la posada en marxa del Sistema de Recepta Electrònica de MUFACE (SIREM), totes elles podran, a partir d'hui, obtindre les seues receptes i adquirir els medicaments corresponents tan sol utilitzant la seua targeta sanitària d'entitat. El servici de recepta electrònica inclou els visats, per la qual cosa ja no hauran de realitzar-se, excepte algunes excepcions, en les oficines de MUFACE.

Un altre avantatge de la i-recepta és que és interoperable amb la resta de comunitats on també funciona, que fins al moment són Astúries, Canàries, Cantàbria, Extremadura i La Rioja. Per tant, des d'ara, les persones mutualistes d'opció concertada de Navarra que es desplacen temporalment a alguna d'estes comunitats podran obtindre receptes i retirar els medicaments o productes prescrits.

Com es gestiona la i-recepta?

Per a activar la recepta electrònica, el col·lectiu mutualista d'opció concertada de Navarra pot ja acudir als metges del quadre mèdic de l'Igualatorio Mèdic Col·legial de Navarra (IMQN) perquè active la prescripció digital.

Des d'eixa data tenen 10 dies per a arreplegar el producte en la seua oficina de farmàcia, presentant la nova targeta d'IMQ Navarra que van rebre en el mes de novembre. Si no ho fan dins de termini, la prescripció quedarà inactiva i no es podrà arreplegar ja el medicament.

Després de la primera recollida, si es tracta d'un tractament crònic, poden continuar arreplegant el medicament en la farmàcia amb periodicitat mensual durant el període de temps marcat pel facultatiu, fins a una durada màxima d'1 any. Passat este temps caldrà renovar la prescripció.

De totes estes novetats s'està informant al col·lectiu mutualista d'opció concertada de Navarra a través de correu electrònic i missatges per SMS. 

Imparable implantació de la recepta electrònica

Amb la incorporació de Navarra al Sistema de Recepta Electrònica de MUFACE (SIREM), ja són sis les comunitats on funciona per a l'opció concertada. Cantàbria va ser la pionera en 2020, i van seguir Astúries i Canàries en 2022 i Extremadura i La Rioja en 2023.  Al llarg d'enguany 2024 se sumaran la resta, començant per Múrcia, Balears i Aragó.

Així mateix, cal recordar que el col·lectiu de MUFACE acollit a l'opció pública utilitza ja la i-recepta en totes les comunitats autònomes. En este cas el procés va començar en 2014 amb Extremadura i va concloure en 2022 amb les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla (INGESA).

En total, quasi un 38% del col·lectiu de MUFACE en tot el territori, entre opció pública i concertada, disposa ja de recepta electrònica.

La recepta electrònica és un factor diferencial de la qualitat assistencial, ja que garantix la racionalitat de l'ús dels medicaments, la seua traçabilitat i la seua seguretat. 

Es facilita al col·lectiu mèdic, la col·laboració del qual és primordial a través dels respectius Col·legis, el seguiment de l'historial farmacoterapéutico del pacient i la seua fidelització als tractaments pautats, alhora que disminuïx el nombre de visites a la consulta. Al pacient, per la seua part, li permet millorar l'accés als seus tractaments i li evita desplaçaments tant a la consulta com a les oficines de MUFACE per a obtindre talonaris en paper o visats.

Para MUFACE, com a organisme públic obligat a la vigilància de l'ús racional de medicaments, la recepta electrònica és garantia de traçabilitat i seguretat, al mateix temps que un objectiu irrenunciable.

 

Més informació