accesskey_mod_conten
Agrane separa capçalera de cos
04/01/2024

El nou personal docent, satisfet amb MUFACE

MUFACE ha realitzat al novembre de 2023 una enquesta de satisfacció al col·lectiu de docents d'ensenyament no universitari que s'han incorporat recentment a la Mutualitat, i que han sigut adscrits mitjançant el procés d'afiliació massiva. La majoria de les persones consultades donen una bona nota a les qüestions sobre tràmits d'afiliació i alta de beneficiaris, així com a la informació rebuda.

Un any més, MUFACE ha realitzat una enquesta sobre el grau de satisfacció i les possibles millores a introduir en el procés d'alta massiva de 45.727 docents de nou ingrés, que ha suposat així mateix la incorporació com a beneficiàries dels anteriors un nombre d'11.974 persones. L'augment de col·lectiu ha sigut, per tant, de 57.701 persones.

És destacable que l'alta massiva de docents d'este exercici és inèdita pel seu volum, ja que engloba l'ingrés per sistemes de proves selectives i per sistemes d'accés d'estabilització d'ocupació temporal.  Enfront de les xifres de 2022 -17.700- és evident l'esforç que ha suposat per a les administracions involucrades en general i para MUFACE en particular. Solament en les oficines de MUFACE a Catalunya s'ha produït la incorporació de 12.735 titulars mutualistes.

La consulta es va enviar a tots els i les titulars que ja havien triat entitat mèdica a 31 d'octubre, i d'este univers han contestat un total de 7.354 mutualistes (16,3%), la qual cosa supera amb escreix la significancia estadística i augmenta en més de sis punts percentuals la dada de participació en l'enquesta  realitzada en l'exercici anterior.

L'enquesta, el detall de la qual es pot consultar ací, ha sigut creada amb l'aplicació de gestió i edició de formularis (FORMA) de la Secretaria General d'Administració Digital, que garantix l'anonimat i la confidencialitat de les respostes.

Quant al grau de satisfacció, tant en el procés d'afiliació, en l'alta de l'entitat sanitària així com en l'alta de beneficiari, s'ha obtingut una puntuació pròxima a 7 sobre 10. Respecte dels canals de comunicació, la millor valorada és la pàgina web, amb més d'un 6 sobre 10.

 

El 90%, a través de la Seu Electrònica

Una dada important a destacar és que prop del 90% dels nous mutualistes procedents de cossos docents han completat la seua afiliació a Muface i l'alta dels seus beneficiaris a través de mitjans electrònics, utilitzant la identificació electrònica (Cl@ve, certificat digital, DNIe, etc.). El petit percentatge que no ha emprat mitjans electrònics al·lega problemes en la seu electrònica de Muface. Augmenta lleugerament l'ús de l'alta de beneficiaris digital (d'un 85% a un 87%).

 

Formulari web/App

També cal destacar que prop del 40% dels nous i noves  mutualistes ha obtingut la informació en relació amb el procés d'afiliació en fonts pròpies de MUFACE, sent les més utilitzades el formulari web/App (64%) i el telèfon de les oficines (16%). Els canals menys utilitzats de MUFACE són Linkedin (0,20%), “X” (1,1%), el telèfon 060 (2,2%) i les xarrades de MUFACE en les províncies (3,7%). Dins dels canals aliens a la Mutualitat, els més usats són els sindicats (21%) i els companys de treball (26%).

El Formulari, que pot emplenar-se a través de la web o de l'App App (en este cas sense necessitat de registre previ)  es consagra com a mitjà principal per a consultes de mutualistes, en detriment del telèfon o les visites als Servicis Provincials, que van en descens per a estos rams d'edat i condicions. Els sindicats i companys de treball resulten així mateix ser fonts primordials d'informació. Destaquem la col·laboració prestada per les organitzacions sindicals en xarxes socials per a informar als nous mutualistes.

Finalment, cal assenyalar la utilitat de la “Guia de Mutualistes de nou ingrés” que es troba en la pàgina web i es valora amb notes pròximes al 7 sobre 10.

 

Resultats i mesures de millora

D'este procés d'enquesta, la utilitat de la qual cal agrair al nou col·lectiu mutualista docent que ha emplenat els qüestionaris, i de la informació rebuda de les oficines territorials de MUFACE, s'extrau la necessitat de millorar alguns processos.

Entre les mesures previstes es troba la d'intensificar la col·laboració amb les administracions autonòmiques per a garantir la correcció i fiabilitat de les dades remeses per a l'afiliació i la resolució d'incidències, així com sistematitzar les xarrades virtuals o presencials al nou col·lectiu, ja siga de manera autònoma, amb l'administració autonòmica respectiva o en col·laboració  amb organitzacions sindicals.

 

Més informació

Tota la informació sobre enquestes d'interés realitzades per MUFACE està en l'apartat "Qualitat i participació" d i la pàgina web.