accesskey_mod_conten
Agrane separa capçalera de cos
28/02/2024

MUFACE reforça la seguretat de les dades personals de les persones mutualistes en els seus servicis electrònics

Les persones mutualistes que actualitzen les seues dades personals a través de la seu electrònica de MUFACE ho faran a partir d'ara amb un sistema de doble autenticació, que millora la seguretat i permet que les prestacions puguen gestionar-se correctament i amb totes les garanties de confidencialitat.

Nou sistema de modificació de dades en seu electrònica

Un dels deures de les persones mutualistes és mantindre les seues dades personals actualitzades, que són imprescindibles per a l'enviament d'informació, notificacions i comunicacions de MUFACE. El servici d'actualització està disponible en la seu electrònica i, des de novembre, en l'App mòbil.

Estes transaccions electròniques posseïxen l'avantatge d'una total traçabilitat dels processos i, en molts casos, el seu automaticidad. No obstant açò, com també succeeix amb les quals es realitzen en paper, es poden produir suplantacions per motius fraudulents, que les administracions públiques tenen el deure evitar en la mesura del possible.

D'altra banda, és possible cometre errors quan es modifica teclejant una dada personal de correu electrònic o telèfon, la qual cosa dificulta extraordinàriament les gestions administratives posteriors i les comunicacions d'interés per al col·lectiu mutualista.

Per a evitar les dos circumstàncies, i perquè MUFACE i el seu col·lectiu compten amb dades robustes i fiables, cal sol·licitar la col·laboració de la ciutadania amb processos de doble autenticació.

 

Com funciona la doble verificació

Fins al moment, en seu electrònica , les dades personals d'email i telèfon mòbil es modificaven en un sol tràmit. A partir d'ara, el procés inclourà una doble verificació:

  • Si s'inicia l'actualització del telèfon mòbil i/o correu electrònic, MUFACE enviarà un SMS i/o correu electrònic al mutualista a la nova dada indicada (direcció o nombre de mòbil)
  • Eixe SMS i/o correu inclourà un enllaç amb informació del procés i un altre enllaç per a confirmar el canvi
  • Per a confirmar el canvi, l'usuari o usuària haurà d'introduir el seu DNI, en el termini màxim de mitja hora des de l'enviament de SMS o correu electrònic.
  • Si tot és correcte, s'enviarà un altre avís confirmant que la modificació ha sigut realitzada

És important recordar que este tipus de correus electrònics de MUFACE, o els seus SMS contenint enllaços, solament s'envien en el cas que s'haja iniciat el procés d'actualització de telèfon mòbil o direcció de correu electrònic en la seu o a través d'una oficina de MUFACE. Este avís i la introducció de confirmació per DNI tenen l'objectiu d'impedir suplantacions i garantir la correcció de les seues dades de contacte.

Així mateix, es demanarà verificació en cas de realitzar el canvi a través d'oficines de MUFACE, o quan se sol·licite el servici mitjançant el telèfon de MUFACE 75.

Suspensió temporal de l'actualització de dades en l'App 

Respecte al servici d'actualització de dades de l'App App mòbil , MUFACE ho configurarà també per a introduir esta doble verificació i que així tinga la mateixa garantia de seguretat que la seu electrònica.

Mentre es realitza esta operació, el servici queda temporalment suspès i els qui hagen de modificar les seues dades haurà de fer-ho en la seu electrònica o a través dels canals convencionals.

 

Ús de servicis electrònics i canals convencionals

Les persones mutualistes trien majoritàriament els servicis electrònics per a actualitzar les seues dades de contacte. En 2023, de les 207.503 modificacions que es van realitzar, 151.270 –un 73%- van ser a través de la seu electrònica. Respecte a el  servici en l'App, que solament exigix registre, ho van utilitzar 8.759 persones en els mesos de novembre, quan es va posar en marxa, i desembre de 2023.

La resta de modificacions, 47.474, es van realitzar en les oficines de MUFACE, bé directament o remetent un imprés. Les persones de 75 anys o majors poden realitzar el tràmit per telèfon, utilitzant el servici MUFACE 75, per la qual cosa la seua sol·licitud de canvi també es realitza en les oficines.

Esta possibilitat d'ús de canals convencionals és conforme amb la política d'omnicanalidad de MUFACE i el seu principi de neutralització de la bretxa digital.

 

Més informació i enllaços