accesskey_mod_conten
Agrane separa capçalera de cos
04/10/2022

Certificat digital d'adscripció a entitat sanitària

MUFACE ha habilitat en la seua seu electrònica un servici per a obtindre el certificat d'adscripció a entitat sanitària. Pot ser sol·licitat per qualsevol mutualista titular del col·lectiu i s'obté a l'instant utilitzant Cl@ve, certificat electrònic o DNI electrònic.

MUFACE estrena nou servici en la seua seu electrònica

A partir del 4 d'octubre, qualsevol mutualista titular podrà obtindre en seu electrònica un certificat, en el qual es reflectix i acredita que la persona mutualista i els seus beneficiaris/as estan adscrits a una entitat sanitària determinada, siga pública o concertada. Dita certificada ja podia sol·licitar-se anteriorment en les nostres oficines, però no per mitjans electrònics.

Amb este nou servici, s'aconseguix que el certificat puga obtindre's de manera immediata sense desplaçar-se a les oficines de la Mutualitat.

Finalitat del certificat i suposats en els quals pot ser útil

L'objectiu principal d'este certificat és que cada persona puga fer valdre la seua adscripció sanitària amb un document oficial de MUFACE quan ho necessite, i en ell consten, així mateix, els beneficiaris protegits (a diferència del documente “Targeta d'Afiliació”, que no inclou esta dada). Per exemple, pot ser útil quan es produïx l'ingrés de nous mutualistes i estos ja han triat la seua entitat d'adscripció però no han rebut la targeta sanitària de l'entitat a la qual pertanyen. Com se sap, la targeta sanitària del servici públic de salut ha de sol·licitar-se en el respectiu centre de salut, i la targeta sanitària d'entitat concertada és enviada per esta en la setmana següent a realitzar el tràmit d'elecció.

També serà útil en cas de canvi d'entitat sanitària ordinari (mes de gener), i tant en este cas com en l'anterior, el certificat podrà descarregar-se quan s'haja fet l'elecció d'entitat o el canvi d'entitat a través de la seu electrònica, respectivament.

En el cas d'alta de noves persones beneficiàries o reactivació d'estes, el certificat reflectirà l'alta o reactivació en el moment en què el servici provincial corresponent haja realitzat el tràmit de manera efectiva, i no en el moment de la sol·licitud d'alta o reactivació. Per a comprovar si l'alta o reactivació s'ha resolt ja per la seua oficina, pot fer-ho entrant en el servici 'Les seues dades en MUFACE', on pot verificar si la persona beneficiàries està ja inclosa com a tal.

Simplificació, agilitació i neutralització de la bretxa digital

El  Pla MUFACE Avança 2021-2023,  dins del seu Objectiu Estratègic de simplificació, perseguix facilitar al màxim les gestions dels i les mutualistes i l'agilitació de la resposta, la qual cosa suposa reduir al màxim el paper,  potenciant la seu electrònica com a canal d'interacció, sempre tenint en compte la bretxa digital i preservant els canals convencionals.

Alineat amb els objectius del Pla MUFACE Avanza, el nou servici electrònic se sumisca als servicis d'obtenció de certificats que poden obtindre's ja per la seu electrònica, que són els que seguixen:

  • Afiliació a MUFACE 
  • Cobertura d'assistència en l'exterior 
  • Prestacions de pagament únic rebudes 
  • Provisional substitutori de la TSE 
  • Retencions de prestacions 

Canals d'obtenció dels certificats inclosos en la seu electrònica

En resum, els canals d'obtenció del certificat d'adscripció a entitat sanitària i la resta que s'inclouen ja en la seu són els següents:

Amb este nou servici, que s'espera que siga satisfactori i de fàcil utilització, la Mutualitat seguix donant la màxima importància  a el objectiu de transformació digital, mantenint al temps l'atenció personalitzada al col·lectiu mutualista, així com tots els canals no electrònics.