accesskey_mod_conten
Agrane separa capçalera de cos

Procediments i impresos d'afiliació, alta, baixa i reactivació

Si bé són els òrgans de personal els que han de dur a terme d'ofici l'afiliació davant MUFACE, les pròpies persones interessades poden promoure directament davant la Mutualitat la seua afiliació, alta o baixa. A més, han de comunicar els seus canvis de situació administrativa o la passada a la situació de jubilació.

D'altra banda, els mutualistes tenen l'obligació d'informar respecte a la variació de les circumstàncies personals dels seus beneficiaris que afecten a la seua relació amb la Mutualitat.

Recorde actualitzar les seues dades de contacte quan estos canvien. Tinga en compte que quan promoga un canvi d'email o telèfon mòbil, a través de la seu electrònica, mitjançant imprés dirigit a les oficines o cridant al telèfon MUFACE 75, li arribarà un email o SMS per a validar les seues noves dades de contacte. El temps per a realitzar la validació és de 30 minuts. 

Tots estos procediments tenen el termini d'un mes per a la seua resolució i els efectes del silenci administratiu són positius.

 

Llocs de presentació

 

1. SEU ELECTRÒNICA

La modificació de dades bàsiques i alguns altres processos pot realitzar-se a través de la  Seu Electrònica  24 hores al dia, tots els dies de l'any, sense necessitat de desplaçar-se. Els servicis que, en l'actualitat, estan disponibles a través de la seu electrònica són:

Cal comptar amb DNI electrònic, Certificat electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN. Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres servicis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de forma telemàtica. Si desitja registrar-se en Cl@ve, veja informació  en este enllaç .

(*) Tinga en compte que el canvi de domicili, quan va acompanyat de canvi de província, o el canvi de situació administrativa, ha de fer-se en paper per correu postal o a través del Registre Electrònic Comú (REC) . Consulte en oficina de MUFACE .

2. OFICINES DE MUFACE, CORREU POSTAL O REGISTRE ELECTRÒNIC COMÚ, ALTRES REGISTRES

Tots els procediments poden gestionar-se en paper, a través de l'enviament postal de l'imprés de sol·licitud corresponent a l'oficina oficina de MUFACE que li corresponga , mitjançant altres registres de l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre , o mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC) . També poden realitzar-se en les oficines de MUFACE, però sempre amb cita prèvia .

Els processos que no tenen associat un servici electrònic són:

  • Afiliació, variació de província, canvi de cos o situació administrativa del mutualista, canvi de municipi i província de destinació.
  • Alta de mutualista en exercici de dret d'opció.

3. APP MUFACE  : APLICACIÓ MÒBIL GRATUÏTA 

Es pot, previ registre:

  • Realitzar la baixa de persones beneficiàries
  • Realitzar la reactivació de pesrsonas beneficiàries
  • Actualitzar dades bàsiques de contacte (suspesa temporalment l'actualització de telèfon mòbil i email)
  • Descarregar el document o targeta d'afiliació virtual en PDF i obtindre en el moment un certificat d'afiliació

 

Impresos de sol·licitud

 

Els tràmits en paper es realitzen  amb els impresos que apareixen a continuació, que han d'enviar-se ben a través del REC, bé per correu postal a la seua oficina juntament amb la documentació que procedisca o a través d'altres registres de l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre

Este imprés ha d'utilitzar-se per a sol·licitar l'afiliació i l'alta com a mutualista obligatori o voluntari de MUFACE i per a comunicar la variació de les seues circumstàncies personals o professionals, determinen o no la baixa com a mutualista. És el que haurà d'utilitzar en tot cas si el seu canvi de domicili va acompanyat de canvi de província o si ha de comunicar un canvi de situació administrativa.

També pot utilitzar-se, per a triar  l'entitat mèdica d'assistència sanitària en el supòsit d'habilitació per canvi de província de destinació o domicili.

Este imprés ha d'utilitzar-se per a sol·licitar el manteniment de l'alta com a mutualista en l'exercici del dret d'opció establit per a els supòsits de promoció interna a escales administratives d'Organismes Autònoms o a cossos i escales de l'administració de la Comunitat Autònoma de transferència.

Este imprés ha d'utilitzar-se per a sol·licitar l'alta o la baixa de beneficiaris, així com informar de la variació de les seues circumstàncies personals, determinen o no la seua baixa com a beneficiari.  

També s'utilitzarà en els supòsits de defunció del mutualista i divorci, separació legal o nul·litat matrimonial, perquè s'expedisca al beneficiari una targeta d'afiliació pròpia, al marge de la del mutualista.

Este imprés s'utilitzarà per a sol·licitar  la modificació de l'entitat mèdica d'elecció, tant en el període habilitat per al canvi ordinari (mes de gener), com per als supòsits de canvis extraordinaris (per causes mèdic-hospitalàries, o per canvi esxtraordinario amb conformitat de les dis entitats). El procés podrà realitzar-se bé a través de la seu electrònica , ben utilitzant l'imprés esmentat abans, i enviant-ho per correu postal o a través del REC . Veja el nostre contingut explicatiu sobre el canvi d'entitat sanitària .

En el canvi extraordinari d'entitat sanitària entre Entitats de segur amb conformitat d'estes, han d'aportar el document que avale tal circumstància pel que si ho fa per seu electrònica, haurà d'aportar aquest document per una altra via i, en cas contrari,  el Servici Provincial li'l requerirà.

 

 

CERTIFICATS D'AFILIACIÓ I D'ADSCRIPCIÓ A ENTITAT SANITÀRIA

Pot obtindre: 

1) Certificat d'afiliació a MUFACE

2) Certificat d'adscripció a entitat sanitària

Qualsevol d'ells pot obtindre's en el moment en la nostra seu electrònica, o a través de les nostres oficines

El certificat d'afiliació està també disponible en App de MUFACE .