accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Drets i obligacions

Els seus drets com a mutualista

  • Rebre assistència sanitària en tota Espanya a través dels serveis mèdics de l'entitat triada, a la prestació farmacèutica i complementàries, necessàries per conservar o restablir la seva salut i la dels seus beneficiaris.
  • En cas d'incompliment per part de la seva entitat, en algun dels punts del concert en sol·licitar assistència, podrà reclamar davant MUFACE la defensa del seu dret, d'acord amb el procediment establert en aquest concert.
  • Rebre assistència sanitària en desplaçaments temporals a l'estranger com a conseqüència d'un accident, malaltia, embaràs o part sorgits o agreujats de forma imprevista durant la seva estada en l'exterior.
  • La lliure elecció per a la prestació de l'assistència sanitària entre el sistema sanitari públic i les entitats d'assegurança d'assistència sanitària concertades, podent canviar el servei triat durant el mes de gener de cada any, si així ho desitja.
  • Rebre una atenció personalitzada, contactant amb l'Oficina d'Informació al Mutualista cridant al 060 ,, a través del Formular i a la pàgina web www.muface.es , també disponible en la App,   o a través de les oficines dels nostres Serveis Provincials o Oficines Delegades
  • Incloure com a beneficiaris al seu cònjuge, descendents i ascendents, sempre que no estiguin protegits pel Sistema Nacional de Salut i compleixin tots els requisits.
  • Recaptar de MUFACE una valoració de les unitats mèdiques de seguiment depenents de l'INSS, en aquelles situacions d'incapacitat temporal en les quals es denegui la llicència per existir contradicció entre el comunicat de baixa i el sentit de l'informe emès per les unitats mèdiques de l'òrgan de personal.
  • Accedir al programa d'ajudes socials previstes per a situacions d'especial necessitat.

Les seves obligacions com a mutualista

  • Mantenir en MUFACE les seves dades i les dels seus beneficiaris permanentment actualitzades (destinació, domicili, cos de pertinença, el seu e-mail, telèfon…). Qualsevol variació haurà de notificar-la a MUFACE. En la  seu electrònica pot modificar directament les seves dades amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic, en l'apartat "Actualització de dades" ( amb sistema de doble verificació ). Igualment, pot actualitzar dades bàsiques de contacte a través de l'App , previ registre (AVÍS: Aquest servei de l'App està suspès temporalment per a modificar telèfon mòbil e email. Faci el seu canvi en la seu electrònica. Gràcies.).
  • A partir dels 14 anys és obligatori comunicar a MUFACE el DNI dels seus beneficiaris, si no s'ha comunicat amb anterioritat. Recordi que els requisits per posseir la condició de beneficiari són: convivència, dependència econòmica i no ser titular ni beneficiari d'un altre dret a l'assistència sanitària. La condició de beneficiari s'extingeix al moment en què s'incompleixi qualsevol d'ells. Haurà de notificar-ho a MUFACE per procedir a la seva baixa.
  • Ha d'utilitzar els mitjans concertats que constin al catàleg de serveis de la seva entitat, fins i tot quan es precisi atenció urgent. Si per decisió pròpia o dels seus familiars, utilitzen mitjans no concertats amb la seva entitat, hauran d'abonar, sense dret a reintegrament, les despeses que es puguin ocasionar, excepte en els supòsits excepcionals que preveu el concert.
  • El talonari de receptes és un document oficial, personal i intransferible, i està destinat a l'ús del titular i dels beneficiaris. En el cas de mutualistes d'opció pública, el talonari en paper només es pot utilitzar per a supòsits de prescripció de vacunes o fórmules magistrals, o en desplaçaments temporals a una altra comunitat autònoma sempre en l'àmbit dels serveis públics de salut, i en cap suppost no es poden fer prescripcions utilitzant aquest document oficial per facultatius que no pertanyin als serveis públics de salut esmentats, ni en ocasió d'un acte mèdic que estigui fora d'aquest àmbit. En el cas de mutualistes que han elegit entitat concertada per a lassistència sanitària nacional, els facultatius hauran de pertànyer al quadre mèdic de lentitat elegida i lacte de prescripció ser realitzat en el marc de la prestació dassistència sanitària de la Mutualitat. Finalment, el col·lectiu mutualista adscrit al Concert d'Assistència Sanitària a l'Exterior (titulars i beneficiaris) no pot fer ús de talonari de receptes en paper. Vostè com a mutualista és el dipositari o dipositària del/s talonari/s de receptes, sent el responsable de la seva custòdia i correcte ús, per la qual cosa una utilització indeguda en algun cas dels citats o un altre similar donarà lloc a la reclamació de reintegrament per prestació indeguda, o si escau a les sancions que siguin procedents per infracció de reglament.
  • Per rebre assistència sanitària acudirà al seu centre assistencial o servei mèdic degudament acreditat i amb el seu talonari de receptes.
  • A partir de l'1 de març de 2019, els mutualistes obligatoris en actiu hauran de presentar les sol·licituds de Prestacions Dentàries i Oculars utilitzant els processos electrònics "Sol·licitud de Prestacions Dentàries" i "Sol·licitud de Prestacions Oculars" de la nostra Seu en https://sede.muface.gob.es/. Per a això, han d'obtenir certificat digital, DNI electrònic, o la identificació Cl@ve.Si desitja registrar-se en Cl@ve, pot acudir a una de les oficines de Muface que realitzen el registre Cl@ve, conegui aquí quines són, i per informar-se sobre altres oficines o mitjans de fer-ho, entri aquí

  • Els mutualistas hauran de demanar cita prèvia a totes les oficines de MUFACE. Busqui la seva oficina en aquest enllaç i vegi la manera de sol·licitar-la.

Recomanacions

  • Mantingui les seves dades actualitzades. En la seu electrònica pot modificar directament les seves dades amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic, en l'apartat "Actualització de dades" (amb sistema de doble verificació). Igualment, pot actualitzar dades bàsiques de contacte a través de  l'App , previ registre (AVÍS: Aquest servei de l'App està suspès temporalment per a modificar telèfon mòbil e email. Faci el seu canvi en la seu electrònica. Gràcies.).
  • Faciliti el seu correu electrònic i telèfon mòbil per a una comunicació més immediata en el seu Servei Provincial o Oficina Delegada.
  • La majoria dels tràmits es poden realitzar electrònicament. Estalviï desplaçaments i esperes utilitzant, d'una manera molt senzilla, la seu electrònica de MUFACE . Per a la utilització de serveis electrònics, MUFACE està adaptant-se a Cl@ve, com platafoma d'identificació comuna,  per la qual cosa es recomana registrar-se en Cl@ve.Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres serveis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de forma telemàtica.
  • Registri's en la App i conegui els serveis que ofereix.
  • Pot presentar qualsevol altre escrit o comunicació, que no estigui contemplat a la Seu Electrònica, a través del Registre Electrònic Comú (REC) . Per utilitzar el Registre Electrònic Comú s'ha de disposar de DNI electrònic o certificat electrònic en vigor.
  • Quan acudeixi personalment a un servei o delegació de MUFACE per realitzar qualsevol gestió ha d'estar acreditat. En cas que sigui el seu representant qui l'efectua, portarà una autorització expressa.Existeixen Oficines que exigeixen cita prèvia per rebre atenció presencial, entre aquí per conèixer-les.
  • En cas de desplaçaments temporals a l'estranger a Europa, la Targeta Sanitària Europea (TSE) li ajudarà en el cas que necessiti assistència sanitària. La TSE és un document personal i intransferible del que cada mutualista i els seus beneficiaris hauran de disposar i que serà vàlida durant dos anys.