accesskey_mod_conten
Escombri separa capçalera de cos
28/02/2024

MUFACE reforça la seguretat de les dades personals de les persones mutualistes en els seus serveis electrònics

Les persones mutualistes que actualitzin les seves dades personals a través de la seu electrònica de MUFACE ho faran a partir d'ara amb un sistema de doble autenticació, que millora la seguretat i permet que les prestacions puguin gestionar-se correctament i amb totes les garanties de confidencialitat.

Nou sistema de modificació de dades en seu electrònica

Un dels deures de les persones mutualistes és mantenir les seves dades personals actualitzades, que són imprescindibles per a l'enviament d'informació, notificacions i comunicacions de MUFACE. El servei d'actualització està disponible a la seu electrònica i, des de novembre, en l'App mòbil.

Aquestes transaccions electròniques posseeixen l'avantatge d'una total traçabilitat dels processos i, en molts casos, el seu automaticidad. No obstant això, com també succeeix amb les quals es realitzen en paper, es poden produir suplantacions per motius fraudulents, que les administracions públiques tenen el deure evitar en la mesura del possible.

D'altra banda, és possible cometre errors quan es modifica teclejant una dada personal de correu electrònic o telèfon, la qual cosa dificulta extraordinàriament les gestions administratives posteriors i les comunicacions d'interès per al col·lectiu mutualista.

Per evitar ambdues circumstàncies, i perquè MUFACE i el seu col·lectiu comptin amb dades robustes i fiables, cal sol·licitar la col·laboració de la ciutadania amb processos de doble autenticació.

 

Com funciona la doble verificació

Fins al moment, a la seu electrònica , les dades personals d'email i telèfon mòbil es modificaven en un sol tràmit. A partir d'ara, el procés inclourà una doble verificació:

  • Si s'inicia l'actualització del telèfon mòbil i/o correu electrònic, MUFACE enviarà un SMS i/o correu electrònic al mutualista a la nova dada indicada (adreça o nombre de mòbil)
  • Aquest SMS i/o correu inclourà un enllaç amb informació del procés i un altre enllaç per confirmar el canvi
  • Per confirmar el canvi, l'usuari o usuària haurà d'introduir el seu DNI, en el termini màxim de mitja hora des de l'enviament de SMS o correu electrònic.
  • Si tot és correcte, s'enviarà un altre avís confirmant que la modificació ha estat realitzada

És important recordar que aquest tipus de correus electrònics de MUFACE, o els seus SMS contenint enllaços, solament s'envien en el cas que s'hagi iniciat el procés d'actualització de telèfon mòbil o adreça de correu electrònic a la seu o a través d'una oficina de MUFACE. Aquest avís i la introducció de confirmació per DNI tenen l'objectiu d'impedir suplantacions i garantir la correcció de les seves dades de contacte.

Així mateix, es demanarà verificació en cas de realitzar el canvi a través d'oficines de MUFACE, o quan se sol·liciti el servei mitjançant el telèfon de MUFACE 75.

Suspensió temporal de l'actualització de dades en l'App 

Respecte al servei d'actualització de dades de l'App App mòbil , MUFACE ho configurarà també per introduir aquesta doble verificació i que així tingui la mateixa garantia de seguretat que la seu electrònica.

Mentre es realitza aquesta operació, el servei queda temporalment suspès i els qui hagin de modificar les seves dades haurà de fer-ho a la seu electrònica o a través dels canals convencionals.

 

Ús de serveis electrònics i canals convencionals

Les persones mutualistes trien majoritàriament els serveis electrònics per actualitzar les seves dades de contacte. En 2023, de les 207.503 modificacions que es van realitzar, 151.270 –un 73%- van ser a través de la seu electrònica. Respecte a el  servei en l'App, que solament exigeix registre, ho van utilitzar 8.759 persones en els mesos de novembre, quan es va engegar, i desembre de 2023.

La resta de modificacions, 47.474, es van realitzar en les oficines de MUFACE, bé directament o remetent un imprès. Les persones de 75 anys o majors poden realitzar el tràmit per telèfon, utilitzant el servei MUFACE 75, per la qual cosa la seva sol·licitud de canvi també es realitza en les oficines.

Aquesta possibilitat d'ús de canals convencionals és conforme amb la política d'omnicanalidad de MUFACE i el seu principi de neutralització de la bretxa digital.

 

Més informació i enllaços