Les més consultades
-
Talonaris de receptes
Acordió de Talonaris de receptes
Quantes vies tinc per a sol·licitar talonaris de receptes?
No acudisca a les nostres oficines per a sol·licitar talonaris de receptes, li recordem que,per a la sol·licitud de Talonaris de Receptes té disponible:
- 1) El procés de la seu electrònica , amb Cl@ve, certificat digital o DNI-i .
- 2) l'App Mòbil de MUFACE. Per a accedir a la mateixa no es precisa estar registrat en Cl@ve. Si desitja registrar-se en l'APP Mòbil, entre ací.
- 3) Telèfon 060, nou servici automatitzat.
- 4) Correu postal.
AVÍS: El correu electrònic com a via per a la sol·licitud de talonaris solament pot utilitzar-se a Canàries.
Puc sol·licitar un talonari de receptes per internet?
Sí, 24 hores al dia, tots els dies de l'any i sense necessitat de desplaçar-se, a través de la nostra Seu Electrònica .
- Amb certificat electrònic, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o CL@VEPIN. No requerix registre previ. Permet triar que direcció es rep el talonari de receptes.
- Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres servicis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de forma telemàtica:
- També pot realitzar-se a través de l'aplicació per a dispositius mòbils (App Mòbil), per a açò cal haver-se registrat prèviament. Si desitja registrar-se entre ací. L'usuari serà el nombre de DNI/NIE del titular de MUFACE. Permet triar en quina direcció es rep el talonari de receptes.
Com puc demanar un talonari de receptes per altres mitjans?
Pot cridar al 060 i n qualsevol moment, solament ha de tindre a mà el seu DNI i codi postal.
També pot fer-ho remetent a la seua Oficina de MUFACE per correu postal el model de Peticion_Talonari_Receptes que podrà descarregar-se de la pàgina web o, en defecte d'això, enviant un escrit de petició a aquesta Oficina, on faça constar les dades corresponents (nom i cognoms, nº d'afiliació, objecte de la sol·licitud, nº del talonari anterior o de l'última recepta del mateix) i data i firma.
Puc sol·licitar més d'un talonari?
Només en cas de famílies nombroses o malalties cròniques, adjuntant informe mèdic. En estos casos es podran entregar dos talonaris.
Soc mutualista d'opció pública puc sol·licitar talonaris?
Els mutualistes d'opció pública poden obtindre 2 talonaris de receptes a l'any com a màxim, ja que disposen de recepta electrònica i és interoperable en tot el territori nacional. Les receptes en paper solament poden ser prescrites, si escau, per metges que pertanguen a la sanitat pública i, en cap supòsit, per metges d'entitats concertades o d'assistència privada, podent ser aplicades sancions per infracció de reglament.
Vull sol·licitar un talonari de receptes, però estic desplaçat fora del meu domicili habitual. M'ho poden enviar a altres senyals?
- Per Internet, si accedix a la nostra Seu Electrònica amb el seu DNIe o certificat electrònic reconegut, Cl@ve Permanent o CL@VEPIN, en fer la petició pot modificar els senyals que apareixen en pantalla. Este canvi és PUNTUAL i no es reflectix en les dades que figuren en la base de dades de MUFACE ni servix per a futurs enviaments. Si desitja registrar-se en Cl@ve, veges la pregunta relativa a mitjans electrònics.
- També pot sol·licitar-ho en la Oficina de MUFACE enviant per correu postal el model de Peticion_Talonari_Receptes que figura en la pàgina web, document amb el qual pot comunicar qualsevol canvi en el domicili d'enviament.
Tinc talonaris de receptes de diferents èpoques Els puc seguir utilitzant?
No, solament són vàlids els talonaris de color blau o gris les dimensions del qual siguen de 22 per 12 centímetres i en la part inferior dels quals figure el codi de recepta alfanumèric compost per la lletra I seguida d'11 dígits.
Amb els talonaris de receptes que no són vàlids Què faig?
Pot depositar-ho en Servicis Provincials o Oficines Delegades de la Mutualitat per a la seua destrucció.
Què faig si l'Oficina de farmàcia em rebutja una recepta que no complix els requisits anteriors de grandària o amb l'estructura de dades diferents i, sobretot, sense codificació alfanumèrica?
És necessari que el facultatiu li prescriga novament el medicament en recepta vàlida, si no disposa d'un altre talonari haurà de sol·licitar un de nou pels procediments indicats en les preguntes anteriors.
-
Incompatibilitats en beneficiaris per duplicitat
Acordió d'Incompatibilitats en beneficiaris per duplicitat
Poden els meus fills i beneficiaris conservar l'assistència sanitària de MUFACE mentre han sigut contractats de manera temporal o mentre realitzen pràctiques fomativas?
No. Qualsevol alta com a treballador per compte d'altri, independentment de la naturalesa eventual o temporal del contracte, així com l'alta com a treballador autònom, determinen la baixa com a beneficiari de MUFACE, atés que eixa relació laboral comporta la protecció sanitària com a assegurat del Sistema Nacional de Salut.
Pel mateix motiu, tampoc poden ser beneficiaris de MUFACE els perceptors de la prestació o el susbidio de desocupació, les rendes bàsiques d'inserció social o qualsevol altra pensió o prestació de la Seguretat Social, atés que la seua percepció suposa l'alta com a assegurat del Sistema Nacional de la Salut.
MUFACE efectua de manera periòdica creus d'informació de els seus beneficiaris amb els afiliats d'alta en el Règim General de la Seguretat Social, ISFAS, MUGEJU i amb la d'assegurats del Sistema Nacional de Salut.
Esta situació és incompatible amb la de romandre com a beneficiari en MUFACE tal com ho establixen els requisits d'alta de beneficiaris. Per tant, en esrtos casos, el mutualista ha de procedir a donar de baixa als beneficiaris que es troben en esta situació en el menor temps possible.
LLOCS DE PRESENTACIÓ
Podrà realitzar esta comunicació a través de la Seu Electrònica de Muface, en este cas mitjançant Certificat Electrònic o DNI Electrònic. Si pot realitzar també la baixa de beneficiaris a través de l'App per a dispositius mòbils, previ regisro ( amb usuari i contrasenya.)
Per a comunicar la baixa també pot enviar a les oficines de Muface o presentar en elles el següent imprés degudament emplenat AB_2.pdf
Si com a mutualista ha rebut una carta de MUFACE com a conseqüència d'este procés ha de procedir com es detalla a continuació:
- Accedisca al Servici de Baixa per Incompatibilitat.
- Introduïsca el nombre d'afiliació de MUFACE en la casella corresponent.
- Introduïsca en la casella "Codi de baixa" el codi alfanumèric proporcionat en la carta.
La protecció sanitària a través del Sistema Nacional de Salut implica en tot case la baixa com a beneficiari en MUFACE?
Els beneficiaris solament tenen dret a accedir a l'assistència sanitària a través d'un únic sistema de protecció social. Amb caràcter general, quan són assegurats del Sistema Nacional de Salut no poden ser beneficiaris de MUFACE (incompatibilitat absoluta); i quan es té dret a l'assistència sanitària com a beneficiaris en dos sistemes de protecció social ha d'exercitar-se un dret d'opció per un d'ells (incompatibilitat relativa), per exemple, quan un progenitor és mutualista i l'altre treballador per compte d'altri.
Excepcionalment l'INSS permet renunciar a l'assistència sanitària com a assegurat del SNS en els supòsits de pròrroga en la protecció després de cessament laboral, quan s'és demandant d'ocupació i no es percep prestació, o quan la cobertura es rep únicament per la residència a Espanya
-
Canvis d'entitat mèdica
Acordió de Canvis d'entitat mèdica
Les persones mutualistes poden optar per l'INSS/Sistema Sanitari Públic com a entitat prestadora de l'assistència sanitària, o per Entitats de Segur, que fins al 31 de desembre de 2024 són ASISA, DKV i SEGURCAIXA ADESLAS.
Puc canviar del Sistema Sanitari Públic a opció concertada i viceversa? I si ja estic en l'opció concertada, puc triar una altra entitat?
Sí. Les persones mutualistes i beneficiàries amb Document assimilat al d'Afiliació, adscrites tant a l'INSS (Sistema Sanitari Públic) com a les Entitats de Segur d'Assistència Sanitària, poden sol·licitar el canvi de sistema o entitat durant el mes de gener de cada any.
Solament s'admetrà una sol·licitud de canvi en cada període ordinari i els servicis triats seran obligatoris fins a l'obertura del pròxim període de canvi.
Fora d'este període ordinari solament es poden fer canvis en determinats casos. També, si es complixen els requisits, es pot realitzar un canvi extraordinari a l'INSS per raons d'assistència mèdic-hospitalària. Estos procediments es descriuen en l'apartat 2 de la pàgina Canvi d'entitat sanitària .
Què passa si no vull sol·licitar cap canvi: he de confirmar la permanència en la meua entitat?
No. Els titulars que no sol·liciten canvi continuaran adscrits automàticament a la mateixa entitat en què l'estigueren a 31 de desembre de l'any anterior.
Com puc gestionar el canvi ordinari de sistema o entitat d'assistència sanitària?
Existixen diverses opcions:
- La primera i recomanable és a través de la Calme Electrònica de MUFACE , utilitzant els mitjans d'accés proporcionats per la plataforma Cl@ve (certificat digital, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN). D'esta forma pot fer el tràmit en qualsevol moment durant les 24 hores del dies sense necessitat de desplaçaments. Pot registrar-se en Cl@ve en Les nostres Oficines (amb cita prèvia) o en altres oficines de registre .
- Si disposa d'identificació digital, també pot descarregar-se i emplenar el modele de sol·licitud per a canvi d'entitat i enviar-ho a la seua oficina provincial de MUFACE a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat (REC) o altres registres electrònics.
- Si no té identificació digital, pot descarregar i emplenar el modele de sol·licitud per a canvi d'entitat i enviar-ho a la seua oficina provincial de MUFACE per correu postal ( directori de Les nostres Oficines ) o registrant-ho en qualsevol de la resta de registres previstos en art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre , del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- En última instància, si no poguera accedir o utilitzar cap d'estos mitjans, per a obtindre el model de sol·licitud pot acudir a la seua oficina de MUFACE (sol·licitant cita prèvia ), encara que ha de tindre en compte que l'atenció presencial es reserva principalment per a urgències o qüestions que no admeten un altre canal i que a l'inici de l'any pot existir saturació en algunes de les nostres oficines.
He de demanar el canvi per als meus beneficiaris?
No. Les persones beneficiàries queden adscrites a la nova entitat i de baixa en l'anterior en el mateix moment que el mutualista.
Realitzat el canvi ordinari, quan fa efecte? He de comunicar-li-ho a la nova entitat?
En el moment en què es realitza el canvi, en la Seu Electrònica (si ho ha tramitat amb identificació digital) o en la seua Oficina Provincial de MUFACE, vosté ja està adscrit a la nova entitat i de baixa en l'anterior, sense que existisquen períodes de manca per a cap tipus d'assistència.
No és necessari que realitze cap gestió perquè MUFACE s'encarrega de comunicar diàriament de forma telemàtica els canvis realitzats a les Entitats Mèdiques i a l'INSS, així com qualsevol dada necessària per a la prestació de l'assistència sanitària i farmacèutica recollida en el concert sanitari.
Podrà comprovar la seua nova adscripció entrant en el servici electrònic Les seues dades en MUFACE, o descarregar un certificat d'adscripció, també en la Seu Electrònica. MUFACE ja no envia targetes d'afiliació després del canvi d'entitat.
Respecte a la targeta sanitària, li serà enviada al seu domicili per l'entitat en una setmana si ha canviat a una entitat concertada. En canvi, si ha canviat a servici públic de salut, ha d'anar al Centre de Salut a sol·licitar la/s targeta/s.
Quan rebré la targeta sanitària de la nova entitat?
És important ressaltar que la targeta sanitària l'emet la seua entitat, no MUFACE.
- Si ha canviat de l'INSS/Servicis Públics de Salut a una entitat concertada, o ja era d'opció concertada però ha canviat d'entitat, rebrà en el seu domicili la/s targeta/s sanitària/s de la nova entitat en el termini màxim de set dies naturals. En cas de necessitat, pot sol·licitar a l'entitat una targeta sanitària provisional.
- Si ha realitzat el canvi a l'INSS/Servicis Públics de Salut, ha d'acudir al seu Centre de Salut i sol·licitar la seua emissió.
Si durant el mateix mes de gener, després d'haver sol·licitat el canvi d'entitat, consulte el Catàleg de Proveïdors de l'any i observe que el metge o centre on acudisc habitualment no figura en el quadre mèdic de la nova entitat, puc desistir de la meua sol·licitud?
El canvi no admet la reversió una vegada sol·licitat. Per açò, és recomanable consultar el catàleg de la nova entitat triada abans de fer una sol·licitud de canvi.
Com a mutualista, quantes vegades puc canviar d'entitat?
Es pot sol·licitar el canvi cada any durant el període ordinari per a fer-ho (mes de gener) o fora d'ell en casos determinats, llevat que s'haja produït un canvi des d'una entitat concertada a l'INSS/Servici Públic de Salut per causes extraordinàries, en este cas haurà de romandre en est durant dos anys sense poder realitzar cap canvi.
-
Formes d'accés a la Seu Electrònica i ajuda en cas de problemes
Acordió de Formes d'accés a la Seu Electrònica i ajuda en cas de problemes
Els servicis de la Seu Electrònica estan integrats en Cl@ve (plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i firma electrònica).
Açò vol dir que used podrà gestionar prestacions a través de la seu electrònica amb Certificat digital, DNI electrònic o la identificació Cl@ve. Recomanem als mutualistes que es registren i obtinguen la identificació Cl@ve .
Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres servicis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de forma telemàtica . Informació Cl@ve.
AJUDA EN CAS DE PROBLEMES D'ACCÉS A LA NOSTRA SEU ELECTRÒNICA
Si troba dificultats amb la seua identificació electrònica (Cl@ve, certificat electrònic o DNIe) o qualsevol altre problema d'accés a la nostra seu electrònica, pot obtindre informació útil per dos canals:
1) Cride al telèfon 060 i diga "problema de tramitació electrònica", li passaran amb una persona que podrà ajudar-li.
2) Entre en enllaç del Punt d'Accés general (PAG 060) i formule la seua consulta en el webchat, on pot trobar informació per a resoldre el seu problema.