Subsidi per incapacitat temporal
Tipus de prestació
Incapacitat
De què es tracta?
El subsidi d'incapacitat temporal és una prestació la finalitat de la qual és compensar la minoració en les retribucions a partir del dia 91º de la situació d'incapacitat temporal, quan l'organisme deixa d'abonar les complementàries. La situació d'incapacitat temporal la declara l'òrgan de personal mitjançant la llicència per esta causa, basant-se en els parts de malaltia que acrediten l'assistència sanitària per MUFACE.
Quantia
En les situacions d'incapacitat temporal el personal funcionari té els següents drets econòmics:
- Durant els primers noranta dies, les retribucions establides en la normativa vigent.
- A partir del dia noranté primer es percebran:
- Les retribucions bàsiques.
- Un subsidi per incapacitat temporal a càrrec de MUFACE.
La quantia del subsidi és fixa i invariable i serà la major de les dos quantitats següents:
- El 80% de les retribucions bàsiques reportades (sou, triennis i grau, si escau), incrementades en la sisena part d'una paga extraordinària, corresponent al tercer mes de la llicència;
- El 75% de les retribucions complementàries reportades en el tercer mes de la llicència.
L'import del subsidi no podrà ser superior a les retribucions complementàries íntegres corresponents al tercer mes de llicència. Si la quantia del subsidi resultara superior, el seu import es reduirà en l'excés.
Requisits
Ser mutualista en situació d'incapacitat temporal i tindre acreditat un període de 6 mesos cotitzats al Règim Especial de Funcionaris Civils de l'Estat (període de carència). En cas de no reunir-se este període, es poden computar cotitzacions a altres Règims de la Seguretat Social. Si la contingència que provoca la situació d'incapacitat és professional (malaltia professional o accident en acte de servici) no s'exigix el període de carència.
Informació addicional
El dret al subsidi per incapacitat temporal naix a partir del dia en què finalitze el termini de 3 mesos des de l'inici de la situació d'incapacitat temporal, és a dir, el dia 91º.
El subsidi s'abonarà mentre dure la situació d'incapacitat temporal i durant la pròrroga dels efectes de la mateixa, sempre que es reunisquen els requisits exigibles per a la seua percepció. Durada màxima de la situació d'incapacitat temporal: 545 dies més 180 dies de pròrroga dels seus efectes mentre es valora una possible incapacitat permanent. La durada màxima de tot el procés: 730 dies, aconseguits els quals la situació d'incapacitat temporal i la seua prestació s'extingixen.
El subsidi per incapacitat temporal s'extingix, entre altres causes, per:
- Finalització de la llicència de malaltia.
- Jubilació.
- Defunció.
- Transcurs del termini màxim de durada: 730 dies.
- Incompareixença als reconeixements mèdics de seguiment de la incapacitat temporal.
Accedisca al simulador per a calcular el seu subsidi per incapacitat.
Qui tenen dret
Els funcionaris i funcionàries a els qui se'ls haja expedit un part de baixa mèdica, que hagen obtingut la llicència per malaltia o accident i que reben assistència sanitària facilitada per MUFACE.
Termini de presentació
A partir del dia 91º en situació d'incapacitat temporal podrà sol·licitar-se el subsidi a MUFACE.
Lloc de presentació
Els mitjans per a sol·licitar el subsidi d'incapacitat temporal són els següents:
1) A través de la Seu Electrònica de MUFACE ( accés a guia ), les 24 hores del dia, tots els dies de l'any. Es precisa certificat electrònic, DNI electrònic, Cl@ve permanent o Cl@ve PIN. Pot registrar-se en Cl@ve, sense necessitat de desplaçar-se a una oficina, accedint a la Seu Electrònica de l'Agència Tributària (apartat "Tràmits Destacats/Cl@ve" - accés a sol·licitud de Cl@ve ): Rebrà una carta amb un codi que haurà d'activar en la seu electrònica de la Seguretat Social.
2) En la unitat de personal de l'organisme on presta servicis, emplenant l'imprés oficial que apareix més a baix.
3) Mitjançant correu postal, emplenant l'esmentat imprés oficial.
4) En qualsevol dels registres previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
5) En les nostres oficines, acudint amb cita prèvia. Veja en este enllaç com pot sol·licitar la cita en el seu Servici Provincial.
Documentació
Modele de sol·licitud (472 KB)
Sol·licitud incremente IRPF voluntari (306 KB)
corrent Imprés canvie compte corrent (305 KB)
Model 145 de l'IRPF - Comunicació de dades al pagador
Si no es presenta el model 145 de l'IRPF, es calcularà el tipus de retenció sense tindre en compte les seues circumstàncies personals i familiars (art. 88.2 del Reglament de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques).
L'òrgan de personal comunicarà a MUFACE la llicència del quart mes juntament amb el certificat de les retribucions bàsiques i complementàries reportades a l'inici del tercer mes de llicència i de les complementàries deixades d'abonar a partir del dia 91º.
Informació dirigida a les Unitats de Personal
En els enllaços següents s'accedix al model de certificat de retribucions proposat per MUFACE i a les instruccions per a emplenar-ho.
Modele de certificat de retribucions (943 KB)
Instruccions per a emplenar el certificat de retribucions (56 KB)
Sol·licitud electrònica
Accedisca ara per a presentar la seua sol·licitud a través de la Seu Electrònica (apartat "Prestacions Socials/Sol·licitud de subsidi per IT, RE i RLN").
Normativa
Orde PRE/1744/2010, de 30 de juny , per la qual es regula el procediment de reconeixement, control i seguiment de les situacions d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural en el Règim Especial de la Seguretat Social dels Funcionaris Civils de l'Estat.