accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Procediments i impresos d'afiliació, alta, baixa i reactivació

Si bé són els òrgans de personal els que han de dur a terme d'ofici l'afiliació davant MUFACE, els propis interessats poden promoure directament davant la Mutualitat la seva afiliació, alta o baixa. A més, han de comunicar els seus canvis de situació administrativa o el seu pas a la situación de jubilació.

D'altra banda, els mutualistes tenen l'obligació d'informar la variació de les circumstàncies personals dels seus beneficiaris que afectin a la seva relació amb la Mutualitat.

Tots aquests procediments tenen el termini d'un mes per a la seva resolució i els efectes del silenci administratiu són positius.

LLOCS DE PRESENTACIÓ

1) SEU ELECTRÒNICA

* La seva tramitació es pot realitzar a través de la Seu Electrònica 24 hores al dia, tots els dies de l'any, sense necessitat de desplaçar-se. Els serveis que, en l'actualitat, estan disponibles a través de la seu electrònica són:

Cal comptar amb DNI electrònic, Certificat electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN, Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres serveis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o software afegit, Si desitja registrar-se en Cl@ve, ENTRI aquí.

*) Tingui en compte que el canvi de província, o el canvi de situació administrativa, s'ha de fer en paper per correu postal o a través del REC (Registre Electrònic Comú).

2) CORREU POSTAL O REGISTRE ELECTRÒNIC COMÚ, I ALTRES REGISTRES.

Tots els procediments es poden gestionar en paper, mitjançant l'enviament postal de l'imprès de sol·licitud corresponent a l'oficina de MUFACE que us correspongui, mitjançant altres registres de l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre oa través del Registre Electrònic Comú. També es poden realitzar a les oficines de MUFACE, però sempre amb cita prèvia:.

Els processos que no tenen servei electrònic són:

  • Afiliació, canvi de provincia,  canvi de situació administrativa del mutualista, corp de funcionari.
  • Alta de mutualista en exercici de dret dopció.

3) APP MUFACE

Es pot realitzar la baixa i reactivació de de beneficiaris a través de l'App per a dispositius mòbils, previ registre (amb usuari i contrasenya.)

Igualment, es poden actualitzar dades bàsiques de contacte a través de l'APP, amb registre previ.

IMPRESOS DE SOL·LICITUD

Els tràmits en paper més usuals es realitzen  amb els impresos que apareixen a continuació, que s'han d'enviar bé a través del REC, bé per correu postal a la seva oficina juntament amb la documentació procedent.:

Aquest imprès s'ha d'utilitzar per sol·licitar l'afiliació i l'alta com a mutualista obligatori o voluntari de MUFACE i per comunicar la variació de les seves circumstàncies personals o professionals, determinin o no la baixa com a mutualista.

També es pot utilitzar per triar l'entitat mèdica d'elecció en el cas habilitat de canvi per canvi de provincia de destino o de canvi de doicili.

Aquest imprès s'ha d'utilitzar per sol·licitar el manteniment de l'alta com a mutualista en l'exercici del dret d'opció establert per als supòsits de promoció interna a escales administratives d'Organismes Autònoms o a cossos i escales de l'administració de la Comunitat Autònoma de transferència.

Aquest imprès s'ha d'utilitzar per sol·licitar l'alta o la baixa de beneficiaris, així com informar de la variació de les seves circumstàncies personals, determinin o no la seva baixa com a beneficiari.

També s'utilitzarà en els supòsits de defunció del mutualista i divorci, separació legal o nul·litat matrimonial, a l'objecte d'expedir al beneficiari una targeta d'afiliació pròpia, al marge de la del mutualista.

Aquest imprès s'utilitzarà per sol·licitar  la modificació de l'entitat mèdica d'elecció, tant en el període habilitat per al canvi ordinari (en l'actualitat (mes de gener), com per als supòsits de canvis extraordinaris (per causes mèdic-hospitalàries o per canvi amb la conformitat dels entitats), etc.)Tingui en compte que per sol·licitar el canvi d'entitat s'haurà de fer bé a través de la seu electrònica, bé utilitzant l'imprès esmentat abans, i enviant-ho per correu postal. ENLLAÇ

En el canvi extraordinari d'entitat sanitària entre Entitats d'assegurança amb conformitat d'aquestes, han d'aportar el document que avali aquesta circumstància pel que si ho fan per SEU, haurà d'aportar aquest document per una altra via o si no, el SSPP els ho requerirà .

 

Certificats: Afiliació i adscripció a entitat sanitària

Podeu obtenir:

  • 1) Certificat d'afiliació a MUFACE
  • 2) Certificat d'adscripció a entitat sanitària

Qualsevol d'ells pot obtenir-se en el moment en la nostra Seu Electrònica , o a través de les nostres oficines .

El certificat d'afiliació està també disponible en l'App de MUFACE .