accesskey_mod_conten
Escombri separa capçalera de cos

Els més consultades

  • Talonaris d'encobreixis

    Acordió de Talonaris d'encobreixis

    Quantes vies tinc per sol·licitar talonaris d'encobreixis?

    No acudeixi als nostres oficines per sol·licitar talonaris d'encobreixis, li recordem que, per a la  sol·licitud de Talonaris d'Encobreixis te disponible:

        1) El procés de la seu electrònica, amb Cl@ve, certificat digital o DNI-i, en aquest enllaç.
        2) L'App Mòbil de MUFACE. Per accedir-hi no és precisa estar registrat en Cl@ve. Si és desitja registrar en l'APP Mòbil, entri aquí.
        3) El Telèfon 060, nou servei automatizat..
        4)Correu postal.

    AVÍS: El correu electrònic com a via per a la sol·licitud de talonaris solament pot utilitzar-s'a Canàries.

    Puc sol·licitar un talonari d'encobreixis per internet?

    Sí, 24 hores al dia, tots els dies de l'any i sense necessitat de desplaçar-es, a través de la nostra Seu Electrònica .

    • Amb certificat electrònic, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o CL@VEPIN . No requereix registri previ. Permet triar a quina adreça és rep el talonari d'encobreixis.
    • També és pot realitzar a través de l'App Mòbil, per a això calç haver-es registrat prèviament. Si és desitja registrar entri aquí.   L'usuari serà el nombre de DNI/NIE del titular de MUFACE. Permet triar en quina adreça és rep el talonari d'encobreixis.

     

    Com puc demanar un talonari d'encobreixis per altres mitjans?

    Pot cridar al 060 a qualsevol moment , solament ha de tenir a mà el seu DNI i codi postal. 

    També ho pot fer enviant a la seva  Oficina de MUFACE per correu postal el model de  Peticio_Talonari_Encobreixis(Obre en nova finestra) que és podrà descarregar de la pàgina web o, en el seu defecte, enviant un escrit de petició a aquesta Oficina, on faci constar els dades corresponents (nom i cognoms, núm. d'afiliació, objecte de la sol·licitud, núm. del talonari anterior o de l'última encobreix d'aquest) i data i signatura.

    Puc sol·licitar més d'un talonari?

    Només en cas de famílies nombroses o malalties cròniques, adjuntant informe mèdic. En aquests casos és podran lliurar dos talonaris.

    Sóc mutualista d'opció pública, puc sol·licitar talonaris?

    Els mutualistes d'opció pública podin obtenir 2 talonaris d'encobreixis a l'any com a màxim, ja que disposen d'encobreix electrònica i és interoperable a tot el territori nacional. Els encobreixis en paper només podin ser prescrites, si escau, per metges que pertanyin a la sanitat pública i, en cap cas, per metges d'entitats concertades o d'assistència privada, podent ser aplicades sancions per infracció de reglament.

    Vull sol·licitar un talonari d'encobreixis, però estic desplaçat fora del meu domicili habitual. M'ho podin enviar a altres direccions?

    Per Internet, si accedeix a la nostra  Seu Electrònica amb el seu DNIe o certificat electrònic reconegut, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN , en fer la petició pot modificar els direccions que apareixen en pantalla. Aquest canvi és PUNTUAL i no és reflecteix en els dades que figurin a la base de dades de MUFACE ni serveix per a futurs enviaments.

    També ho pot sol·licitar en la  Oficina de MUFACE  enviant per correu el MODEL de sol·licitud que figura a la pàgina web(Obre en nova finestra) , document amb el qual pot comunicar qualsevol canvi al domicili d'enviament.

    Tinc talonaris d'encobreixis de diferents èpoques Els puc seguir utilitzant?

    No, nomès són vàlids els talonaris de color blau o gris, els dimensions dels quals siguin de 22 per 12 centímetres i en la part inferior dels quals hi figuri el codi d'encobreix alfanumèric compost per la lletra I seguida d'11 dígits.

    Amb els talonaris d'encobreixis que no són vàlids Què faig?

    Els pot dipositar en els Serveis Provincials o Oficines Delegades de la Mutualitat per a la seva destrucció.

    Què faig si l'Oficina de farmàcia em rebutja una encobreix que no compleix els requisits anteriors de tamany o amb l'estructura de dades diferents i, sobretot, sense codificació alfanumèrica?

    És necessari que el facultatiu li prescrigui novament el medicament en encobreix vàlida, si no disposa d'un altre talonari haurà de sol·licitar un de nou pels procediments indicats en els preguntis anteriors.

  • Incompatibilitats en beneficiaris per duplicitat

    Acordió d'Incompatibilitats en beneficiaris per duplicitat

     

    Podin els meus fills i beneficiaris conservar l'assistència sanitària de MUFACE mentre  han estat contractats de manera temporal o mentre realitzen pràctiques fomatives?

    No. Qualsevol alta com a treballador per compte d'un altre, independentment de la naturalesa eventual o temporal del contracte, així com l'alta com a treballador autònom, determinin la baixa com a beneficiari de MUFACE, atès que aquesta relació laboral comporta la protecció sanitària com a assegurat del Sistema Nacional de Salut.

    Pel mateix motiu, tampoc podin ser beneficiaris de MUFACE els perceptors de la prestació o el susbidi d'atur, els rendes bàsiques d'inserció social o qualsevol altra pensió o prestació de la Seguretat Social, atès que la seva percepció suposa l'alta com a assegurat del Sistema Nacional de la Salut.

    MUFACE efectua de manera periòdica creuaments d'informació dels seus beneficiaris amb els afiliats d'alta en el Règim General de la Seguretat Social, ISFAS, MUGEJU i amb la d'assegurats del Sistema Nacional de Salut.

    Aquesta situació és incompatible amb la de romandre com a beneficiari en MUFACE tal com ho estableixen els requisits d'alta de beneficiaris. Per tant, en aquests casos, el mutualista ha de procedir a donar de baixa als beneficiaris que és trobin en aquesta situació en el menor temps possible.

    LLOCS DE PRESENTACIÓ

    Podrà realitzar aquesta comunicació a través de la Seu Electrònica de Muface, en aquest cas mitjançant Certificat Electrònic o DNI Electrònic. És pot realitzar la baixa de beneficiaris a través de l'App per a dispositius mòbils, previ registri (amb usuari i contrasenya.)

    Per comunicar la baixa, també podrà enviar o presentar als oficines de Muface el següent imprès degudament emplenat  AB_2.pdf(Obre en nova finestra)

     

    Si com a mutualista ha rebut una carta de MUFACE com a conseqüència d'aquest procés ha de procedir com és detalla a continuació:

    La protecció sanitària a través del Sistema Nacional de Salut implica en tot caso la baixa com a beneficiari en MUFACE?

    Els beneficiaris solament tenen dret a accedir a l'assistència sanitària a través d'un únic sistema de protecció social. Amb caràcter general, quan són assegurats del Sistema Nacional de Salut no poden ser beneficiaris de MUFACE (incompatibilitat absoluta); i quan es té dret a l'assistència sanitària com a beneficiaris en dos sistemes de protecció social ha d'exercitar-se un dret d'opció per un d'ells (incompatibilitat relativa), per exemple, quan un progenitor és mutualista i l'altre treballador per compte d'altri.

     

    La protecció sanitària a través del Sistema Nacional de Salut implica en tot cas la baixa com a beneficiari en MUFACE?

    Els beneficiaris solament tenen dret a accedir a l'assistència sanitària a través d'un únic sistema de protecció social. Amb caràcter general, quan són assegurats del Sistema Nacional de Salut no podin ser beneficiaris de MUFACE (incompatibilitat absoluta); i quan és te dret a l'assistència sanitària com a beneficiaris en dues sistemes de protecció social s'ha d'exercitar un dret d'opció per un d'ells (incompatibilitat relativa), per exemple, quan un progenitor és mutualista i l'altre treballador per compte d'un altre.

    Excepcionalment l'INSS permet renunciar a l'assistència sanitària com a assegurat del SNS en els supòsits de pròrroga en la protecció després de cessament laboral, quan s'és demandant d'ocupació i no és percep prestació, o quan la cobertura és rep únicament per la residència a Espanya

  • Canvis d'entitat mèdica

    Acordió de Canvis d'entitat mèdica

    Els personis mutualistes podin optar per l'INSS/Sistema Sanitari Públic com a entitat prestadora de l'assistència sanitària, o per Entitats d'Assegurança, que fins al 31 de desembre de 2024 són ASISA, DKV i SEGURCAIXA ADESLAS.

    Puc canviar del Sistema Sanitari Públic a opció concertada i viceversa? I si ja estic en l'opció concertada, puc triar una altra entitat?

    Sí. Els personis mutualistes i beneficiàries amb Document assimilat al d'Afiliació, adscrites tant a l'INSS (Sistema Sanitari Públic) com als Entitats d'Assegurança d'Assistència Sanitària, podin sol·licitar el canvi de sistema o entitat durant el mes de gener de cada any.

    Només s'admetrà una sol·licitud de canvi en cada període ordinari i els serveis triats seran obligatoris fins a l'obertura del pròxim període de canvi.

    Fora d'aquest període ordinari sol és podin fer canvis en determinats casos. També, si és compleixen els requisits, és pot fer un canvi extraordinari a l'INSS per raons d'assistència mèdic-hospitalària. Aquests procediments és descriuen en l'apartat 2 de Canvi d'entitat sanitària.

    Què passa si no vull sol·licitar cap canvi: haig de confirmar la permanència en la meva entitat?

    No. Els titulars que no sol·licitin canvi continuessin adscrits automàticament a la mateixa entitat en què ho estiguessin a 31 de desembre de l'any anterior.

    Com puc gestionar el canvi ordinari de sistema o entitat d'assistència sanitària?

    Existeixen diverses opcions:

    • La primera i recomanable és a través de Seu Electrònica de MUFACE , utilitzant els mitjans d'accés proporcionats per la plataforma Cl@ve (certificat digital, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN). D'aquesta manera pot fer el tràmit en qualsevol moment durant els 24 hores del dies sense necessitat de desplaçaments. Pot registrar-s'en Cl@ve en els nostres Oficines (amb cita prèvia) o en altres oficines de registri .
    • Si disposa d'identificació digital, també pot descarregar-s'i emplenar el model de sol·licitud per a canvi d'entitat i enviar-l'a la seva oficina provincial de MUFACE a través del Registri Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat (REC) o altres registris electrònics.
    • Si no disposa d'identificació digital, pot descarregar i emplenar el model de sol·licitud per a canvi d'entitat i enviar-l'a la seva oficina provincial de MUFACE per correu postal (directori dels nostres Oficines) o registrant-ho en qualsevol de la resta de registris prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre , del Procediment Administratiu Comú dels Administracions Públiques.
    • En última instància, si no pogués accedir o utilitzar cap d'aquests mitjans, per a obtenir el model de sol·licitud pot acudir a la seva oficina de MUFACE ( sol·licitant cita prèvia ), encara que ha de tenir en compte que l'atenció presencial és reserva principalment per a urgències o qüestions que no admeten un altre canal i que a l'inici de l'any pot existir saturació en algunes dels nostres oficines.

    Haig de demanar el canvi per als meus beneficiaris?

    No. Els personis beneficiàries quedin adscrites a la nova entitat i de baixa en l'anterior en el mateix moment que el mutualista.

    Fet el canvi ordinari, quan fa efecte? Haig de comunicar-li-ho a la nova entitat?

    En el moment en què és fa el canvi, a la Seu Electrònica (si l'ha tramitat amb identificació digital) o en la seva Oficina Provincial de MUFACE, vostè ja està adscrit a la nova entitat i de baixa en l'anterior, sense que existeixin períodes de manxola per a cap mena d'assistència.

    No és necessari que realitzi cap gestió perquè MUFACE s'encarrega de comunicar diàriament de manera telemàtica els canvis realitzats als Entitats Mèdiques i a l'INSS, així com qualsevol donada necessària per a la prestació de l'assistència sanitària i farmacèutica recollida en el concert sanitari.

    Podrà comprovar la seva nova adscripció entrant en el servei electrònic Els seves dades en MUFACE, o descarregar un certificat d'adscripció, també en la seu electrònica. MUFACE ja no envia targetes d'afiliació després del canvi d'entitat.

    Respecte a la targeta sanitària, li serà enviada al seu domicili per l'entitat en una setmana si ha canviat a una entitat concertada. En canvi, si ha canviat a servei públic de salut, ha d'anar al centri de salut a sol·licitar la/s targeta/s.

    Quan rebré la targeta sanitària de la nova entitat?

    És important ressaltar que la targeta sanitària l'emet la seva entitat, no MUFACE.

    • Si ha canviat de l'INSS/Serveis Públics de Salut a una entitat concertada, o ja era d'opció concertada però ha canviat d'entitat, rebrà en el seu domicili la/s targeta/s sanitària/s de la nova entitat en el termini màxim de set dies naturals. En cas de necessitat, pot sol·licitar a l'entitat una targeta sanitària provisional.
    • Si ha fet el canvi a l'INSS/Serveis Públics de Salut, ha d'acudir al seu Centri de Salut i sol·licitar la seva emissió.

    Si durant el mateix mes de gener, després d'haver sol·licitat el canvi d'entitat, consulto el Catàleg de Proveïdors de l'any i observo que el metge o centri on acudeixo habitualment no figura en el quadre mèdic de la nova entitat, puc desistir de la meva sol·licitud?

    El canvi no admet la reversió una vegada sol·licitat. Per això, és recomanable consultar el catàleg de la nova entitat triada abans de fer una sol·licitud de canvi.

    Com a mutualista, quantes vegades puc canviar d'entitat?

    És pot sol·licitar el canvi cada any durant el període ordinari per a fer-el (mes de gener) o fora d'ell en casos determinats, tret que s'hagi produït un canvi donis d'una entitat concertada a l'INSS/Servei Públic de Salut per causis extraordinàries , i en aquest cas haurà de romandre en aquest durant dues anys sense poder fer cap canvi.

  • Formis d'accés a la Seu Electrònica i ajuda en cas de problemes

    Acordió de Formis d'accés a la Seu Electrònica i ajuda en cas de problemes

    Els serveis de la Seu Electrònica estan integrats en Cl@ve  (plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i signatura electrònica).

    Això vol dir que *used podrà gestionar prestacions a través de la seu electrònica amb Certificat digital, DNI electrònic o la identificació Cl@ve. Recomanem als mutualistes que és  registrin i obtinguin la identificació Cl@ve.

    Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres serveis dels administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-es presencialment o de forma telemàtica: 

    Informació Cl@ve

    AJUDA EN CAS DE PROBLEMES D'ACCÉS A la NOSTRA SEU ELECTRÒNICA

    Si trobeu dificultats amb la vostra identificació electrònica (Cl@ve, certificat electrònic o DNIe) o qualsevol altre problema d'accés a la nostra seu electrònica, podeu obtenir informació útil per dues canals:

    1) Truqueu al telèfon 060 i digueu "problema de tramitació electrònica", us passaran amb una persona que us podrà ajudar.

    2) Entreu a el  Punt d'Accés General (PAG 060) i formuleu la vostra consulta al webxat, on podeu trobar informació per resoldre el vostre problema.