accesskey_mod_conten
Agrane separa capçalera de cos

Col·lectiu mutualista destinat i/o resident en l'estranger

Tipus de prestació

Assistència Sanitària en l'Estranger

De què es tracta?

Cobertura de l'assistència sanitària en l'estranger i a Espanya a través del Concert d'assistència sanitària en l'exterior (CASE) actualment subscrit amb l'Entitat de Segurs DKV, per al col·lectiu destinat fora de territori nacional o que preste servicis fóra del territori nacional per un període de temps superior a sis mesos d'acord amb la normativa de Funció Pública i altres situacions assimilades, que inclou entre unes altres: 

  • Mutualistes en situació de servici actiu o de servici en altres Administracions Públiques destinats fora del territori nacional, ocupant lloc de treball qualsevol que haja sigut la forma de provisió.
  • Mutualistes en situació de servici actiu o de servici en altres Administracions Públiques que presten servicis en l'estranger, mantenint el lloc de treball en territori nacional, per un període de temps superior a sis mesos ininterromputs.
  • Mutualistes en situació de servicis especials per autorització per a realitzar una missió per un període determinat superior a sis mesos en Organismes Internacionals, Governs o Entitats Públiques estrangeres o en programes de cooperació internacional i no gaudisquen de cobertura de l'assistència sanitària a través del corresponent Organisme, Govern, Entitat o Programa.
  • Mutualistes docents visitants en centres escolars en Estats Units i Canadà.
  • Mutualistes amb jubilació que fixen la seua residència definitiva en un país de la Unió Europea, així com a Islàndia, Liechtenstein, Noruega, Regne Unit i Suïssa
  • Mutualistes amb destinació i residència en l'estranger com a Experts Nacionals Destacats (END) per un període superior a sis mesos, explicats a partir de la sol·licitud:
    • Podran sol·licitar en l'Oficina Delegada de MUFACE per al personal en l'exterior l'adscripció al CASE vigent a cada moment, sempre que la situació com END tinga o es preveja que va a tindre una durada superior a sis mesos, explicats a partir de la data de la sol·licitud.
    • Documents necessaris per a sol·licitar la inclusió:
      1. A través de el  Imprés (Obri en nova finestra) AB-1 (Afiliació, baixa i variacions de titulars), degudament emplenat i firmat.
      2. Certificat emès a este efecte per l'òrgan de personal o pel responsable de la unitat d'adscripció, o bé copia del nomenament o concessió del lloc com END. En tots dos casos, haurà d'estar acreditat el temps previst de permanència en aquesta situació.
      3. Targeta sanitària de l'actual Entitat mèdica d'adscripció en territori nacional i talonaris de receptes en ús.

Què inclou esta prestació?

El CASE part del principi de cobertura de l'assistència sanitària del col·lectiu mutualista adscrit en qualsevol país del món, inclosa Espanya. El seu contingut assistencial és equivalent a les prestacions sanitàries que s'oferixen a Espanya per MUFACE i, per tant, inclou:

  1. El cost total de l'assistència mèdica, hospitalitzacions quirúrgiques i no quirúrgiques i qualsevol altre servici d'estada i tractament en centre sanitari per les mateixes assistències que es prestarien a Espanya.
  2. El cost total dels medicaments i altres productes farmacèutics aplicats en règim d'hospitalització.
  3. El cost dels medicaments i altres productes farmacèutics dispensats en règim ambulatori, menys la quantitat que haguera correspost aportar al titular a Espanya. En cas de dubte, s'entendrà que esta quantitat és el 30% del preu abonat. Es recorda que el col·lectiu adscrit al CASE NO ha de fer ús dels talonaris de receptes de MUFACE, tot i que l'assistència siga rebuda a Espanya.
  4. El cost total o l'ajuda econòmica que corresponga en els casos de prestacions ortoprotésicas.
  5. Les mateixes prestacions odontológicas que es cobrixen en els concerts subscrits amb les Entitats del segur per a l'assistència en territori nacional. Les prestacions oculars i les pròtesis dentarias no incloses en el CASE es podran sol·licitar a MUFACE.
  6. Transport i evacuació sanitària, així com repatriació del cadàver o cendres, d'acord amb les condicions fixades en el Concert.

On es rep l'assistència?

ASSISTÈNCIA EN L'ESTRANGER

L'assistència en l'estranger es rebrà, amb caràcter general, en el país de destinació o de residència del mutualista, llevat que en el mateix no es dispose dels mitjans adequats. Es pot triar lliurement especialista i centre sanitari on es desitge rebre l'atenció sanitària, encara que per a alguns països  existix xarxa concertada per l'Entitat, com és el cas d'Estats Units

El sistema de cobertura general és el de reembossament dels gastos per les assistències rebudes. No obstant açò, en situacions de previsible alt cost, com les hospitalitzacions i tractaments de malalties cròniques greus, DKV procedirà, al pagament directe i, si escau, a l'anticipació de fons o quantitats a compte als proveïdors sanitaris, tendint al fet que, en la major part de les situacions possibles, s'evite a la persona adscrita al CASE l'abonament inicial per les assistències rebudes.

Per a açò, prèviament comunicarà l'internament o inici del tractament a DKV, que gestionarà la corresponent autorització i l'anticipació de fons o quantitats a compte quan així ho exigisca el respectiu centre o professional sanitari. DKV haurà de resoldre i comunicar a qui ho sol·licitara el resultat de les gestions en el termini màxim de cinc dies.

En aquells casos que es tracte d'assistències periòdiques pel propi procés, o en casos de professionals o centres d'atenció primària, es podrà sol·licitar a DKV que gestione amb el centre o professional el pagament directe del cost generat, sempre que existisca conformitat d'est.

A més, DKV oferix un catàleg d'hospitals i proveïdors sanitaris en la majoria dels països on el col·lectiu està destinat, als quals acudir sense necessitat d'efectuar el pagament del servici.

 

ASSISTÈNCIA A ESPANYA

Per a l'assistència a Espanya, el col·lectiu adscrit al CASE ha d'acudir, presentant la seua targeta identificativa facilitada per DKV, als mitjans concertats per esta, podent triar especialista i centre entre la totalitat que figuren en els Catàlegs de Proveïdors de l'Entitat d'adscripció en tot el territori nacional.

Es recorda que el col·lectiu adscrit al CASE NO ha de fer ús dels talonaris de receptes de MUFACE, tot i que l'assistència siga rebuda a Espanya.

En situació d'urgència a Espanya, han de cridar al telèfon d'urgències 900 300 799.

Així mateix, DKV disposa d'un servici de gestió de cites a Espanya, que el seu objectiu és oferir al col·lectiu adscrit al CASE la possibilitat de gestionar temes relacionats amb la seua salut durant les seues estades en el país.

Per a l'accés a l'assistència, DKV pot exigir la prescripció mèdica o autorització prèvia de la mateixa, sempre que es faça constar expressament en els citats Catàlegs.

 

Per la seua part, l'Entitat està obligada a complir amb les exigències de mitjans que s'establixen en el Concert i que és idèntica a la contemplada en el Concert d'Assistència Sanitària nacional. D'esta forma si, excepcionalment, no disposara de tals mitjans concertats, està obligada a facilitar l'accés a altres servicis privats que existisquen en la mateixa localitat o, de no existir estos, als corresponents servicis públics, assumint directament ella els gastos que pogueren facturar-se.

Per a consultar el llistat de professionals i centres mèdics a Espanya es poden utilitzar els diferents canals de comunicació que l'Entitat posa a la disposició del col·lectiu, i figuren en la següent taula resumixen:

Principals vies i  dades de contacte DKV CASE

Informació completa des de l'estranger i assistència en emergències, repatriació o evacuació

Per telèfon: +34 900 810 672 | +34 976 76 89 98. Disponible les 24 hores

Informació completa des d'Espanya

Per telèfon: +34 900 810 073 | +34 976 76 89 99. Laborables de 8 a 22 hores.

Consulta catàlegs:

Línia d'assistència per a urgències i emergències a Espanya

Per telèfon: 900 300 799. Disponible les 24 hores.

Metge DKV 24 hores i línies mèdiques

Per telèfon: +34 900 810 074 | +34 976 991 199

Salut digital

Aplicació mòbil Vull cuidar-me Més disponible en Google Play i App Store.

Més informació en misaludaldia.dkvservicios.com

Autorització prèvia a Espanya

A través de l'àrea de client: areadelcliente.dkvseguros.com

Per telèfon: 976 768 999 / 900 810 073.

Servici de gestió de cites mèdiques a Espanya

Per telèfon: +34 900 810 073 | +34 976 76 89 98.

Per correu electrònic: gestioncitas.mufaceinternacional@dkvseguros.es

Reembossament de gastos on-line

A través de l'àrea de client: areadelcliente.dkvseguros.com

 

Per a més informació sobre les cobertures i procediments d'este Concert poden dirigir-se a:

Informació de l'Entitat:

 

 

Reclamacions

En cas que no estiguen conformes amb l'assistència sanitària prestada per l'Entitat, poden presentar la seua reclamació per escrit davant l'Oficina Delegada de MUFACE per al Personal en l'Exterior (d'ara endavant, Oficina Delegada), acompanyant quants documents justifiquen la mateixa.

Rebuda qualsevol reclamació, l'Oficina Delegada, si considerara inicialment que existixen raons per a la seua estimació, realitzarà de manera immediata les gestions oportunes davant DKV per a obtindre satisfacció a la mateixa, en este cas s'arxivarà sense més tràmits amb anotació de la solució adoptada. En cas que les citades gestions no prosperen, l'Oficina Delegada formalitzarà l'oportú expedient i ho remetrà al Departament de Prestacions Sanitàries que procedirà a incloure-ho en l'orde del dia de la immediata reunió de la Comissió Mixta Exterior.

En qualsevol cas estan obertes totes les vies d'impugnació previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Llocs de presentació

Reclamacions

Les reclamacions poden ser formulades per diverses vies, entre les quals recomanem el servici electrònic, per la seua major agilitat i seguretat:

  • A través de la nostra seu electrònica utilitzant Cl@ve, certificat digital o DNI-i Enllace a Seu
  • Presentant este Formulari(Obri en nova finestra) en la nostra Oficina Delegada d'Exteriors, ja siga presencialment o per correu postal.

Consultes

Si necessiten ajuda o ampliació d'informació, poden dirigir-se a l'Oficina Delegada de MUFACE per al Personal en l'Exterior, les dades del qual de contacte són:

A més, poden utilitzar, per a escrits o comunicacions, el Registre Electrònic Comú (REC) , de l'Administració General de l'Estat, entre les unitats del qual de destinació es troba l'Oficina Delegada de MUFACE para personal en l'exterior. Este servici precisa cl@ve, certificat digital o DNI electrònic i és fàcil d'utilitzar.

Normativa

El Concert d'Assistència en l'Exterior per a 2022-2024 ha entrat en vigor l'1 de gener de 2022.  Ha sigut publicat pel Butlletí Oficial de l'Estat el dia 24 de desembre de 2021. Es pot veure el text en el següent enllaç:

Assistència sanitària en l'exterior 2022-202 4

 

ET POT INTERESSAR
Targeta Sanitària Europea (TSE) i el seu Certificat Provisional Substitutori (CPS)
Assistència Sanitària en l'Estranger. Desplaçaments temporals (PMF)
Mutualistes docents visitants en centres escolars d'Estats Units i Canadà

 

GUIA ASSISTÈNCIA SANITÀRIA EXTERIOR (1910  KB)Icona pdf