accesskey_mod_conten
Escombri separa capçalera de cos

Dispensació amb encobreix en oficina de farmàcia i visats

Tipus de prestació

Farmacèutica

De què és tracta?

Comprèn la dispensació en oficines de farmàcia d'aquells medicaments, productes sanitaris, fórmules magistrals i dietètics que és financin pel Sistema Nacional de Salut (SNS) i que hagin estat prescrits per facultatius de l'Entitat en els talonaris d'encobreixis de Muface prèviament sol·licitats i assignats al mutualista.


VISAT D'ENCOBREIXIS I ALTRES VALIDACIONS
 

Per poder dispensar determinats medicaments i productes, la normativa farmacèutica exigeix el visat dels corresponents encobreixis, acte que és realitza en el Servei Provincial quan no és gaudeix d'encobreix electrònica, i per a l'autorització de la qual és precisa aportar un informe emplenat pel metge especialista en el formulari corresponent. Aquest informi te validesa pel període indicat en el mateix, havent d'actualitzar-es com a mínim cada any per renovar l'autorització del visat.

Alguns medicaments no necessiten visat sinó una validació especial del Servei Provincial de MUFACE, en aquells territoris on no hi ha encobreix electrònica. Informeu-vós sobre el cas del priciple actiu Clonazepam (ENLLAÇ) i pel que fa als medicaments de deshabituació tabàquica (Enllaç al programa antitabac)
 

.CANALS PER A l'OBTENCIÓ DE VISAT

 

Per facilitar els seves gestions als mutualistes que sí han de segellar els seves encobreixis, existeixen els següents canals d'obtenció, per ordre de preferència:

  • 1) El mutualista envia la documentació per correu postal al seu servei provincial ( veure contacti en  Els nostres Oficines) i la rep per la mateixa via.en tot cas, s'ha d'enviar un escrit amb els dades bàsiques i de contacti del mutualista. Si és tracta d'un primer visat, ha d'incloure a més  l'encobreix I l'informi mèdic. Si no és primer visat, n'hi ha prou amb l'encobreix i l'escrit amb els dades bàsiques del mutualista i dades de contacti.
  • 2) Sol·licitud de cita prèvia en el Servei Provincial i gestió presencial. ( Aquí podin veure's els diferents canals de sol·licitud de cita prèvia , que és obligatòria en totes els oficines).

Els serveis provincials aniran informant als mutualistes sobre noves mesuris per facilitar els tràmits de visat, segueixi els seves indicacions. 

Finalment, calç recordar que, sense necessitat d'identificació electrònica, és podin realitzar consultis a tot moment a través del Formulari web de l'Oficina d'Informació al Mutualista en aquest enllaç , al que és pot accedir també donis de la *APP per a dispositius mòbils de MUFACE, en la qual pot registrar-s'entrant *AQUÏ.

Quantia

La prestació comporta la participació de l'usuari en el pagament del producte dispensat per l'oficina de farmàcia, d'acord amb el següent règim d'aportacions:

L'aportació normal a satisfer serà del 30% del preu de bena al públic del producte dispensat.
En productes d'aportació reduïda la participació serà del 10% amb un màxim de 4,24 euros per envàs.
En el cas de productes dietètics i tiris reactivis de glucèmia, la dispensació està exempta d'aportació.

Beneficiari

Els mutualistes en alta o situació assimilada i els seus beneficiaris, indistintament d'estar adscrit a una entitat mèdica pública o privada.

Condicions d'ús del talonari en paper i responsabilitat de mutualistes

El talonari d'encobreixis és un document oficial, personal i intransferible, i està destinat a l'ús del titular i dels beneficiaris. En el cas de mutualistes d'opció pública, el talonari en paper només és pot utilitzar per a supòsits de prescripció de vacunis o fórmules magistrals o quan és viatja fora de la pròpia comunitat autònoma  sempre en l'àmbit dels serveis públics de salut, i en cap suppost no és podin fer prescripcions utilitzant aquest document oficial per facultatius que no pertanyin als serveis públics de salut esmentats, ni en ocasió d'un acte mèdic que estigui fora d'aquest àmbit. En el cas de mutualistes que han elegit entitat concertada per a lassistència sanitària nacional, els facultatius hauran de pertànyer al quadre mèdic de lentitat triada i lacte de prescripció ser realitzat en el marc de la prestació dassistència sanitària de la Mutualitat. Finalment, el col·lectiu mutualista adscrit al Concert d'Assistència Sanitària a l'Exterior (titulars i beneficiaris) no pot fer ús de talonari d'encobreixis en paper.

Vostè com a mutualista és el dipositari o dipositària del/s talonari/s d'encobreixis, sent el responsable de la seva custòdia i correcte ús, per la qual cosa una utilització indeguda en algun cas dels citats o un altre similar donarà lloc a la reclamació de reintegrament per prestació indeguda, o si escau als sancions que siguin procedents per infracció de reglament.

 

Termini de presentació

Amb caràcter general, els encobreixis tindran un termini de validesa de 10 dies naturals, comptats a partir de la data de la prescripció  o si escau de la data de visat, excepte en el supòsit dels encobreixis d'extractis hiposensibilitzants preparats individualment en els quals per els seves especials característiques, aquest termini s'àmplia a 90 dies.

Documentació i canals per sol-licitar talonaris

Els talonaris podin ser sol·licitats,

CANALS PREFERENTS 24 X 365

1) Cridant a el telèfon 060 ( nou servei automatitzat ), Digui: "Talonari MUFACE"

2) A través de l'APP ( sense necessitat d'identificació electrònica, solament registrant-es a la web)

3) A través del procés electrònic que apareix enllaçat més a baix, amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic.

CANAL NO PREFERENT:

4) Enviant la sol·licitud per correu postal.

AVÍS: O correu electrònic com a via para a solicitude de talonaris só podi utilitzar-se a Canàries, Ceuta i Melilla.

IMPRESSOS

Normativa